۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۵۲۹۱۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

بیانات رهبری درباره انتخابات بسیار ارزشمند بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری و طرح و برنامه دشمن در قبال این انتخابات را بسیار ارزشمند توصیف کرد.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طبابایی نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن(ع) ،شهادت امام رضا(ع) خطبه اول را تبیین شخصیت پیامبر اکرم اختصاص داد و گفت: ایشان زندگی پر برکت خویش را صرف هدایت امت کرد و در این راه خون دل خورد ولی دریغ از این که بعد از رحلت ایشان به وصایای ایشان عمل شود؛ عمده سفارش ایشان، توجه به دو ثقل قرآن و اهل بیت بود که به دست فراموشی سپرده شدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به آیاتی که در شان ایشان نازل شده است، افزود: در زمان حیات حضرت رسول(ص)بعضی از انسان های جاهل در برابر ایشان با صدای بلند و با بی احترامی فریاد می زدند؛ قرآن کریم درباره این افراد می گوید؛ این افراد انسان های نادانی بودند که جایگاه ایشان را درک نمی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه دوم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، افزود: امام باقر (ع) در خصوص امام حسن(ع) فرمودند ایشان در عبادت و صدقه دادن بسیار تلاش می کرد.

وی درباره فضیلت زیارت امام رضا(ع) افزود: ایشان فرموده اند:" هر کس مرا زیارت کند در حالی که به حقی که من بر گردنش دارم، معرفت داشته باشد، من و پدرانم او را در قیامت شفاعت می کنیم و هر کس ما شفیعش باشیم بدون شک رستگار می شود." و این معرفت حاصل نمی شود مگر با تبعیت از امام معصوم.

وی ضمن اشاره به انتصاب رهبر معظم انقلاب به امامت نماز جمعه تهران در روز 14 دی توسط امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: این انتصاب از طرف امام خمینی در منظر مقام معظم رهبری از چنان عظمتی برخوردار بود که ایشان پس از اینکه به عنوان رهبر انقلاب برگزیده شدند، گفتند:"من منصب امامت نماز جمعه ای که از طرف امام داده شده است را با رهبری مقایسه نمی کنم".

آیت الله طباطبایی نژاد درباره فرار شاه خائن از ایران در 26 دی اظهار داشت: حقیقتاً خود ملت ایران شاه را از کشور بیرون کردند و با بد بختی در حالی که، قصد بازگشت دوباره به ایران را داشت برای همیشه از ایران فرار کرد.

وی ضمن پاسداشت مقام شهدای فدائیان اسلام، خاطر نشان کرد: این شهدا به فرموده رهبر انقلاب، مصداق اصحاب کهف هستند. خدا در قرآن درباره این جوانان می فرماید:"آنها جوانمردانی بودند که به خدای خود ایمان آوردند خدا هم به پاس این ایمان، مهر تاییدی بر هدایت و سعادت آن ها زد. " به گواهی تاریخ، شهدای فداییان اسلام به خاطر ایمان به وعده الهی و استقامت در راه خدا از شجاعت مثالزدنی برخوردار بودند و در این راه از هیچ مجاهدتی فروگذار نمی کردند.

امام جمعه اصفهان درباره جایگاه شهید نواب صفوی تصریح کرد: رهبر انقلاب در 15 سالگی، زمانی که شهید نواب صفوی برای سخنرانی به مشهد عزیمت کرد، با  شخصیت وی آشنا می شود و درباره تاثیر این دیدار می فرمایند:"باید گفت که اولین جرقه های انگیزش انقلابی اسلامی به وسیله نواب در من به وجود آمد و هیچ شکی ندارم که اولین آتش را در دل ما نواب روشن کرد"و این نشان از بزرگی شخصیت شهید نواب صفوی است.

وی در پایان سخنان اخیر رهبری در خصوص انتخابات را ارزشمند توصیف کرد و افزود: بررسی تفصیلی این سخنان مجال بیشتری می طلبد که در هفته آینده به آن پرداخته می شود./939/پ202/ج

 

ارسال نظرات