۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۵۲۹۳۶
حجت‌الاسلام طباطبایی:

زندگی گوارا و رضایت بخش یکی از نعمت‌های الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه زندگی گوارا و رضایت بخش را یکی ازنعمت‌های الهی دانست که در قرآن «حیات طیبه» نامیده شده است و گفت: اگر انسان بهره لازم را از زندگی ببرد، خوشبخت دنیا و آخرت است و درغیر این‌صورت خسرالدنیا و الآخره می‌شود.
حجت‌الاسلام سيد مهدي طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی، استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر که در مؤسسه فرهنگی شهدای مؤتلفه اسلامی در میدان ابن سینای تهران برگزار شد زندگی گوارا و رضایت بخش را یکی ازنعمت‌های الهی دانست که در قرآن «حیات طیبه» نامیده شده است و گفت: اگر انسان بهره لازم را از زندگی ببرد، خوشبخت دنیا و آخرت است و درغیر این‌صورت خسرالدنیا و الآخره می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اگر می‌خواهید زندگی‌تان شیرین شود، مرده‌هایتان را فراموش نکنید بیان داشت: اگر کسی پدر یا مادرش را از دست داده، خوب است هرشب برای او فاتحه و سوره بخواند زیرا آنها از ما انتظار دارند و می‌گویند ما اشتباهات زیادی داشتیم و برای مسائل بی‌ارزش خود را اذیت کردیم اما شما این‌گونه نباشید.

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان این‌که بعد از مرگ ابتدا امیرمؤمنان(ع) و ائمه معصومین(ع) به سراغ ما می‌آیند ابراز داشت: درزمان پیامبراکرم(ص) مردی از دنیا رفت و برسر اموال او اختلاف به‌وجود آمد که خدمت پیامبراکرم(ص) رسیدند و ایشان به امیرمؤمنان فرمودند یاعلی برو و او را از قبر بیرون بیاور.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) سنگ لحد را برداشته، نگاهی به راست، چپ، زمین و آسمان کردند و او را صدا زدند و میت بلند شد و عرض کرد السلام علیک یا علی‌بن ابی طالب(ع) یا امیرالمؤمنین(ع) یا وصی رسول‌الله(ص) و به خدمت پیامبراعظم(ص) رفتند.

وی عنوان داشت: پیامبراکرم(ص) از او خواست تا آنچه برایش رخ داده را بازگو کند و او گفت وقتی وارد برزخ شدم، متوجه شدم که هیچ چیز در دنیا نفهمیده‌ام و بیشتر کسانی که اینجا هستند، به‌دلیل خودخواهی عاقبت به‌شر می‌شوند.

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: پیامبراکرم(ص) از او پرسید می‌خواهی در دنیا بمانی؟ عرض کرد خیر خسته شدم و می‌خواهم به برزخ برگردم اما تا پنج سال زنده بود و در یکی از غزوات پیامبر(ص) به شهادت رسید.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: زید بن حارثه به پیامبر(ص) عرض کرد بهشتی‌ها و جهنمی‌ها را می‌بینم و ایشان فرمودند این بنده ای است که خدا دلش را به نور ایمان روشن کرده است.

وی اظهار داشت: در نیشابور امام رضا(ع) از اسب پیاده شده و در تشییع جنازه شخصی شرکت کرده و بر جسد او نماز خواندند و فرمودند تو را به بهشت مژده می‌دهم؛ وقتی از ایشان پرسیدند مگر شما این شخص را می‌شناسید فرمودند نام شیعیان نزد من هست و هرجا از دنیا بروند، ما بر آنها نماز می‌خوانیم.

حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: در روزهای پایانی سال خانواده‌های فقیر و تنگ‌دست را فراموش نکنید. /956/ پ202/ع

ارسال نظرات