۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۵۳۳۳۲
مدیر کل نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش:

قله طلایی سند تحول بنیادین نهادینه کردن قرآن و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، قله طلایی سند تحول بنیادین را عملیاتی کردن قرآن و اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: هدف ما اجرای دقیق قرآن، عترت و اهل بیت(ع) و برای تحقق آن نیز از همه ظرفیت های موجود در کشور بهره خواهیم گرفت.
محمد بنيادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد بنیادی، مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش امروز در همایش استانی قرآن کریم دانش آموزان و فرهنگیان استان در ساری بر ضرورت اجرای دقیق سند تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: در این سند هر بخش به صورت علمی و اسلامی مورده مطالعه قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تأیید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است، افزود: توجه به ارزش های دینی از ویژگی های این سند مهم است.

 

مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، قله طلایی سند تحول بنیادین را عملیاتی کردن قرآن و اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: هدف ما اجرای دقیق قرآن، عترت و اهل بیت(ع) و برای تحقق آن نیز از همه ظرفیت های موجود در کشور بهره خواهیم گرفت.

 

وی با تأکید براین که حقیقت سند تحول بنیادین در آموزش و پروش در سه ضلع قرآن، امامت و امت خلاصه شده است، خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد یک شور قرآنی در جامعه است.

 

بنیادی در ادامه سخنان خود به ضرورت ترویج قرآن و عترت در جامعه به ویژه در میان دانش آموزان اشاره کرد و گفت: امروز قرآن و عترت در مقابله با جنگ نرم و توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب همانند گلوله است.

 

وی با تأکید براین که در هزاره سوم پایه های فکری باید بر اساس تاریخ اسلام تدوین شود، ادامه داد: باید اسلام و ارزش های ناب دینی بیش از پیش در بخش های مختلف جامعه ترویج شود.

 

بنیادی کلام الهی را مهم ترین وسیله برای رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی دانست و بابیان این که این منبع عظیم راهی مناسب برای مصون ساز روح و روان است، ادامه داد: تنها راه نجات از مشکلات و بحران های جامعه تمسک یافتن به قرآن کریم است.

 

وی با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش وپررش با رویکرد قرآنی عجین شده است، خاطرنشان کرد: در این سند مهم دیگر خبری از سکولاریزم نیست و سراسر آن توجه به آموزه های دینی و قرآنی است.

 

مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این که باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور ایجاد شور قرآنی بهره گیریم، ادامه داد: فضای نظام اسلامی باید قرآنی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دستور کار قرار گرفتن راه اندازی ده هزار مدرسه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: این طرح در دستور کار وزیر قرار گرفته و در حال پیگیری هستیم.

 

بنیادی از تدوین کتابی جامع در حوزه حفظ قرآن کریم خبر داد و یادآور شد: نسخه جامع این کتاب در سایت معتبر قرآنی آموزش و پرورش بارگذاری شد.

 

مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که 32 استان کشور در طرح ملی نهضت نور فعالیت دارند، گفت: این طرح مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است.

 

وی از برنامه ریزی برای راه اندازی پنج هزار مدرسه قرآنی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) در عرصه تعلیم و تربیت کشورمان به خوبی نهادینه شود./950/پ203/ب

ارسال نظرات