۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۵۴۴۱۴

همایش نکوداشت آیت‌الله تسخیری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نکوداشت آیت‌الله تسخیری شامگاه امروز با حضور تنی جند از سران کشورهای اسلامی در سالن همایش‌های هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
همايش بين المللي نكوداشت آيت الله تسخيري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بین المللی نکوداشت آیت‌الله تسخیری شامگاه امروز هفتم بهمن ماه  با حضور آیت‌الله جنتی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رشاد، دکتر ولایتی، دکتر لاریجانی، دکتر حسینی و صاحب نظاران مذاهب اسلامی در سالن همایش‌های هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
این همایش با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس با سخنرانی علما، مسؤولین و اندیشمندان مذاهب اسلامی ادامه یافت.
بر اساس این گزارش آیت‌الله جنتی در این همایش آیت الله تسخیری را فردی منحصر به فرد دانست و بیان کرد: آیت‌الله تسخیری با محبوب‌القلوب بودن خود نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد وحدت دارد و باید با منتشر کردن آثار او چهره این عالم را به جهانیان بیش‌تر بشناسانیم.
آقای اسقف سرکیسیان از جانب کلیسا موفقیت آیت‌الله تسخیری را تبریک گفت و اظهار داشت: بر اساس دستوراتی از انجیل مقدس او به عنوان فردی که همه زندگی و وقت خود را صرف مملکت و تمام جهان کرده‌ است، فردی بامحبت است که این عشق او را به مراحل بالاتر رسانده و فسادهای اخلاقی را از او دور کرده است.
مولوی اسحاق محمد، مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت محبت آیت‌الله تسخیری به جهانیان را ناشی از کمال او خواند و ابراز داشت: در طول دوره آشنایی خود با او شاهد اعمال صالح یعنی رعایت تکلیف‌های شرعی و رعایت مسایل اخلاقی و اجتماعی و همچنین شاهد کمال علمی و اخلاقی وی بوده‌ام.
این همایش پس از سخنرانی اندیشمندان ساعت 30/21 به پایان رسید و در پایان نهادهای جامعه‌المصطفی، مرکز رسیدگی امور مساجد، وزارت ارشاد، مجمع جهانی اهل بیت، آیسیسکو و مجمع جهانی صلح از آیت‌الله تسخیری تقدیر و تجلیل کردند./9598/پ203/ع
ارسال نظرات