۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۵۴۷۸۰
نماینده مردم بابل در مجلس:

ترویج فرهنگ قرآنی با فهم صحیح آیات فراهم می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بابل در مجلس با تأکید بر این که مسابقات قرآنی باید فهم و نگرش جامعه نسبت به مفاهیم متعالی این کتاب ارزشمند الهی را تقویت کند، ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با فهم صحیح نسبت به آیات متعالی وحی فراهم می شود.
حجت الاسلام علي اکبر ناصري، نماينده مردم بابل در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی اکبر ناصری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه سی و پنجمین مسابقات سراسری قرآن که در ساری در حال برگزاری است با اشاره به این که قرآن پاسخگوی همه نیازمندی های انسان است، بیان داشت: در صورت تحقق عملی و عینیت یافتن قرآن در ابعاد وجود آدمی و زوایای زندگی فرد و جمع، حیات طیبه و زندگی عطرآگین معنوی و عقلانی رقم خواهد خورد.

 

وی دوری از آیات قرآن و قوانین وحیانی را موجب بروز عواقب و پیامدهای ظلم آمیز دانست و تصریح کرد: انحراف از صراط الهی و خروج از مسیر حق، نتیجه عمل نکردن به آیات نورانی قرآن است.

 

حجت الاسلام ناصری دنیای امروز غرب را نمونه بارز بحران همه جانبه دانست که نتیجه همان خروج از مسیر الهی است.

 

وی قرآن را کتابی مبّین و هدایتگر دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی زمینه ساز آشنایی نسل جوان با مفاهیم ناب قرآنی را فراهم خواهد کرد.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، قرآن را کتابی تعالی بخش برای جامعه امروز دانست و با بیان این که حرکت در مسیر مفاهیم قرآنی جامعه را در مسیر تعالی و سعادت حقیقی قرار خواهد داد، افزود: مفاهیم و ارزش های مورد نظر کلام الهی باید با برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه دینی به ویژه نسل جوان ترویج شود.

 

وی با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر مسابقات قرآنی بهره گیریم، ادامه داد: هر چه برای برگزاری این گونه برنامه ها در سطح کشور سرمایه گذاری شود باز هم کم است.

 

حجت الاسلام ناصری با بیان این که مفاهیم ناب قرآنی ظلمت و تاریکی ها را از بین می برد و جامعه دینی را سرشار از نور و روشنایی می کند، بیان داشت: بهره گیری از مفاهیم قرانی باید از اعماق وجود هر انسان باشد تا تعالی بخش شود.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تدبر در قرآن در جامعه دینی تأکید کرد و با بیان این که تدبر در قرآن کلید ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی می تواند زمینه توجه عمیق به مفاهیم ناب و ارزشمند قرآنی باشد.

 

نماینده مردم بابل در مجلس با تأکید بر این که مسابقات قرآنی باید فهم و نگرش جامعه نسبت به مفاهیم متعالی این کتاب ارزشمند الهی را تقویت کند، ادامه داد: توسعه  و ترویج فرهنگ قرآنی با فهم صحیح نسبت به آیات متعالی وحی فراهم می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود تشخیص درست راه و روش گسترش فرهنگ قرآنی را در گرو شناختی صحیح از فرهنگ قرآنی دانست و گفت: فرهنگ قرآنی، امری مهم است که باید در کنار سایر شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر، مورد توجه باشد.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران، بیان کرد: برگزاری مسابقات و فعالیت های قرآنی برای جامعه امروز ضروری و مفید است./950/پ202/ب

ارسال نظرات