۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۵۴۸۲۷
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی؛

استاد دانشگاه قاهره: تفرقه به تضعیف امت اسلامی منجر می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه قاهره تاکید کرد که تفرقه و شکاف میان امت اسلامی هب تضعیف جوامع اسلامی منجر خواهد شد.
محمد الدسوقي استاد دانشگاه قاهره

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد الدسوقی، استاد علوم اسلامی دانشگاه قاهره مصر در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی که در تهران برگزار شد با اشاره به اینکه اسلام آمد تا جاهلیت را از بشریت دور سازد، گفت: عرب جاهلیت تنها سرگرم نزاع و درگیری بودند و هیچ قانونی بر آنان حاکم نبود و با فساد دست و پنجه نرم می کردند.

 

وی افزود: اسلام آمد تا این امت از هم گسیخته را متحد سازد و به آن ارزش و قمیت دهد. عر با اسلام به یک امت با عقیده و سلوک مبدل شد و با وحدت و یکپارچگی توانست جهان را در شکافد.

 

الدسوقی تصریح کرد: اگر اسلام نبود عرب همچنان در جاهلیت قرار داشت و در نفرت و جنگ و کینه باقی می ماند. اسلام به زندگی جان تازه‎ای می بخشد، زیرا تنها دینی است که فراگیر و عادل است.

 

استاد دانشگاه قاهره خاطر نشان ساخت: وحدت اسلامی یک وحدت جامع است و همه مسلمانان عضو یک پیکر و یک سازمان هستند. حرص اسلام بر تحکیم وحدت به این دلیل است که دوری از وحدت را عامل ضعف می داند.

 

وی به عناصر اساسی جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: توحید، وحدت، مساوات، آزادی، مثبت گرایی، توازن، تکافل، فضیلت، عدالت و قوت از عناصر اساسی جوامع اسلامی است. توحید مهم‎ترین عنصر است و اگر توحید بر جامعه اسلامی حاکم باشد مطمئنا سایر موارد نیز در این جامعه دیده می شود.

 

الدسوقی به تبیین قدرت مورد نظر اسلام پرداخت و اظهار داشت: قدرتی که اسلام مدنظر دارد به معنای فساد و زورگیری نیست، بلکه بر لزوم آزادی دیگران تاکید دارد، تروریسم را دشمن دین می داند و از تجاوزگری بیزار است./980/پ201/د

ارسال نظرات