۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۵۴۸۷۰
آیت الله شبستری:

عمران معنوی مساجد، مهم‌تر از آبادانی فیزیکی آن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: با توجه به ناتوی فرهنگی دشمنان اسلام، عمران معنوی، فرهنگی و قرآنی مساجد مهم تر از آبادانی فیزیکی و سخت افزاری مساجد است.
آيت الله شبستري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه و قرائت خانه پیامبر اعظم(ص) مسجد الصادق منطقه ولی‌عصر(عج) تبریز، اظهار داشت: احیای جایگاه اصلی مساجد در نظام اسلامی می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را برطرف کند.

 

وی با تأکید بر این‌که باید مساجد به اماکنی معنوی برای جذب و فعالیت فرهنگی، دینی، علمی و اجتماعی جوانان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی با هجمه مختلف فرهنگی و اعتقادی و فکری دشمنان روبرو است، در چنین شرایطی عمران معنوی، فرهنگی و قرآنی مساجد مهم تر از آبادانی فیزیکی و سخت افزاری مساجد است.

 

نماینده خبرگان رهبری بر ایجاد کتابخانه و قرائت خانه در تمامی مساجد استان تأکید کرد و گفت: راه اندازی کلاس های آموزشی و قرآنی و ایجاد زمینه برای مطالعه و کتابخوانی موجب جذب جوانان به مساجد و ترویج علم می شود، در حقیقت مساجد باید تبدیل به مراکز تربیت نیروهای متخصص و متعهد جامعه اسلامی شوند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که کمبود کتابخانه در شهر فرهنگی و مذهبی تبریز در سال‌های گذشته به شدت احساس می شد، خاطرنشان کرد: در همین راستا اقداماتی در راه‌اندازی کتابخانه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج)، کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه و همچنین کتابخانه و قرائت خانه بزرگ مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز صورت گرفت که همه روزه میزبان خیل کثیری از جوانان هستند.

 

وی گسترش کتابخانه‌های مسجدی را ارج‌ نهادن به مقام علم و دانش دانست و گفت: راه‌اندازی  تابخانه و قرائت خانه در مساجد منجر به تقویت و افزایش برنامه های مذهبی و دینی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود، هرچه در مسائل فرهنگی هزینه شود، عین سرمایه‌گذاری برای آینده نظام اسلامی است.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که استکبار جهانی با تحریک و تقویت فرق و گروه‌های ضاله به دنبال خدشه‌دار کردن چهره اسلام حقیقی است، گفت: اسلام ناب محمدی(ص) بسیار زیباتر از اسلام آمریکایی و افراطی مورد نظر غرب است، دشمن صهیونیستی، بهائیت و وهابیت با تمام قوا به جنگ با اسلام، قرآن و پیامبر اکرم (ص) آمده اند، از این رو بایستی مساجد برای مقابله با این هجمه ها تقویت و شوند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم تبریز همراه بود، کتابخانه مسجد الصادق تبریز افتتاح و از فعالان فرهنگی این مسجد تجلیل به عمل آمد./935/پ203/ج

ارسال نظرات