۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۵۴۹۳۴
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا؛

بیشترین تأثیرگذاری اردوی راهیان نور به دلیل حضور راویان روحانی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که در سال‌هایی بسیاری روحانیان در اردوی راهیان نور شرکت کرده‌اند، ابراز کرد: این اردوها در کشور فرهنگ‌سازی خود را انجام داده‌اند، و روحانیان سهم فراوانی در ایجاد این فرهنگ دارند.
حجت‌الاسلام حسين جوشقانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، پنجشنبه صبح در همایش راویان و فعالان حوزه عرصه دفاع مقدس که در سالن‌ همایش‌های مدرسه فیضیه برگزار شد، گفت: ضرورت تبیین فرهنگ شهادت در حوزه علمیه که راهبری فرهنگ جهاد و شهادت را به عهده داشته است بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: حوزه علمیه پیشتاز در عرصه فرهنگ دفاع مقدس است و در تداوم آن نیز باید پیشتاز باشد.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که این همایش را برگزار کرده‌اند بخشی حضور داشته‌اند اما باید برای برگزار شدن مراحل بعدی و پررونق شدن این همایش مجموعه‌های حوزوی دیگر نیز حضور بیابند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت خاطرنشان کرد: تحلیل و تعمیق این مبانی به نحوی که خود واقف باشیم باید در حوزه علمیه صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام جوشقانیان گفت: تنها فرهنگی که در برابر فرهنگ کفر و نفاق و فرهنگ مادیت توان مقاومت دارد، فرهنگ جهاد و شهادت است و این مطلب را امام خمینی(ره) به ما آموخت.

وی ابراز داشت: ما با این فرهنگ 8 سال دفاع مقدس را اداره کردیم و بر مستکبران شرق و غرب پیروز شدیم.

دبیر ستاد همایش راویان و فعالان حوزه عرصه دفاع مقدس گفت: این اولین همایش از این سلسله همایش‌ها محسوب می‌شود و امیدواریم از اساتید دیگر نیز در این همایش استفاده کنیم.

وی ادامه داد:‌ انتخابات در پیش است و دشمن به نقطه قوت نظام اسلامی که مدیریت ولایی ولی‌امر است پی برده است و این موضوع در این همایش بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام جوشقانیان خاطرنشان کرد: در آستانه اردوهای راهیان نور باید روحانیان با آمادگی کامل در این فضا حضور بیابند.

وی گفت: راویان و فعالان این عرصه باید رسالت خود را دریابند، و جایگاه تاریخی خود را در نبرد حق و باطل پیدا کنند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که در سال‌های گذشته بسیاری روحانیان در اردوی راهیان نور شرکت کرده‌اند، ابراز کرد: این اردوها در کشور فرهنگ‌سازی خود را انجام داده‌اند و روحانیان سهم فراوانی در ایجاد این فرهنگ دارند.

وی با اشاره به این‌که ایمان به غیب یکی از دلایل پیروزی در دفاع مقدس بود، گفت: آن ایمان اکنون از میان رفته است، باید به نقش آن ایمان توجه بسیاری شود./914/پ202/ن

ارسال نظرات