۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۵۵۲۳۷
آیت الله موسوی جزایری:

دشمن آرزوی تسلیم ملت بر اثر تحریم را با خود به گور خواهد برد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: مردم با خروش خود در محرم و صفر شاه را فراری داده و به هدف خود یعنی همان تشکیل نظام اسلامی رسیدند.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز یکشنبه در دیدار جمعی از اصناف و خانواده های شهدا انقلاب و دوران دفاع مقدس با بیان این که دشمنان در ابتدا تشکیل انقلاب اسلامی خواستار نابودی این حرکت بودند خاطرنشان کرد: شهدا با ایستادگی، مقاومت و در نهایت جانفشانی دشمن را به سکوت و عقب نشینی وادار کرد.

وی با اشاره به این که خانواده های شهدا ولی نعمت ملت هستند اظهار داشت: به یقین شهدا با اهدای جان و مال خود و مقابله با نظام مستبد شاهنشاهی انقلاب اسلامی را از هرگونه تهدیدی مصون داشتند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که نیروهای نظام پهلوی با کشتار مردم خواستار نابودی انقلاب بودند گفت: با کشته شدن تعدادی از انقلابیون بر تعداد نفرات معترضان افزوده می شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که شاه با به وجود آوردن حکومت نظامی، قتل و غارت می خواست به این نتیجه برسد که مردم امام خمینی(ره) را رها و از اعتراض دست بکشند بیان داشت: با وجود همه سرکوب های انقلابی مردم از دستوارت امام خمینی(ره) به صورت صحیح تبعیت می کردند و این عاملی برای پیروزی انقلاب شد.

امام جمعه اهواز در ادامه با بیان این که هر چه بر تعداد شهدا افزوده می شد حضور مردم در صحنه های انقلابی بیشتر دیده می شد ابراز داشت: هدف ملت بیرون راندن مزدور آمریکایی یا همان شاه از کشور و تشکیل نظامی بر مبنای قوانین الهی بود.

فرار از کشور بهترین گزینه شاه پهلوی بود

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که هر چه به روز های پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می شدیم مردم همانند طوفانی خروشان علیه شاه فرود می آمدند گفت: شاه با دیدن حضور میلیونی مردم در خیابان ها و شرکت در اعتراضات فرار از کشور را بهترین گزینه برای رهایی انتخاب کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان به نخستین قیام مردم کلانشهر اهواز در دوران تشکیل انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: پس از کشتار مردم قم از سوی رژیم شاه مردم اهواز با تشکیل تجمعی بیش از 200 نفر این اقدام را محکوم و از آن پس قیام ها در این شهرستان به وجود آمد.

وی اظهار داشت: تاج و تخت شاه با انقلاب اسلامی نابود شد و مردم با افتخار تاکنون زندگی خویش را پیش می برند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که محرم و صفر کار رژیم پهلوی را یکسره کرد افزود: با توجه به فرمایش پیامبر اکرم(ص) پیرامون شخصیت امام حسین(ع) مبنی بر« ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» انقلاب اسلامی الهام گرفته از همین سخن گهربار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شهدا را عامل اصلی ایجاد بیداری ملت ایران در سال های نخستین انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: باید راه شهدا را ادامه دهیم؛ چرا که سعادت ایران اسلامی در گرو شهادت این عزیران بود.

درس اخلاق در وصیت نامه های شهدا نهفته است

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که اگر خواستار پیاده سازی زندگی شهدا در جامعه و خانواده هستیم به وصیت نامه های آن ها باید مراجعه کنیم تصریح کرد: وصیت نامه های شهدا درس اخلاقی است که می توان به صورت صحیح از آن بهرمند شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با مقایسه ملت ایران با مسلمانان صدر اسلام خاطرنشان ساخت: وضعیت کنونی کشورمان همانند مسلمانانی است که سران قریش با تحریم خواستار بودند که آن ها را از عقیده خود دور کنند ولی به هدف خود نرسیده و تسلیم نبی مکرم اسلام(ص) شدند.

وی با بیان این که تحریم رو به افول است تصریح کرد: نظام سلطه زمانی که تحریم را شروع کرد این اندیشه را در سر داشت که ایران سر تعظیم به سوی او خواهد برد ولی خوشبختانه با یاری خداوند متعال این مقوله محقق نمی شود./9458/پ202/ج

 

ارسال نظرات