۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۱۵۵۶۴۲
امام جمعه موقت تهران:

مسؤولان به جای اختلاف به فکر حل مشکل گرانی باشند

خبرگزاری رساـ امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: گرانی عارضه ای است که مسؤولان به جای اختلاف باید با یکدیگر همکاری کنند و درصدد برطرف سازی این معضل برآیند.
حجت الاسلام کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته 17 بهمن در مراسم جشن انقلاب که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: برای این که مبتلا به فتنه نشوید با دشمنان خودتان جنگ کنید که اگر شما مردانه در سنگرها حضور پیدا نکنید و در عرصه حضور  کمرنگ شوید دست جاسوس های آنها در درون شما ایجاد آشوب می کند و شما را به جان هم می اندازد اگر جهاد و قیام و قتال شما نبود دین شما نابود می شد. 

وی افزود: امروز انگلیس و آمریکا جرات حمله به شما ملت را ندارند چرا که اگر حکومت دینی در این کشور نبود وهابی نمی گذاشتند شیعیان ایران نفس بکشند همان طور که در اندونزی شیعه ها را مجبور به سنی شدن می کنند و در غیر این صورت از اندونزی اخراج می شوند و دلیل این امر این است که شیعیان در آن کشور حکومتی ندارند؛ این درحالی است که دین ما را به اطاعت از خدا و رسول مامور کرده و در زمان غیبت نیز علما به ‌عنوان پیشوایان شیعه معرفی شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) تصریح کرد: مسلمانان باید در زمان جنگ و صلح رهبر داشته باشند و آن رهبر تربیت شده مکتب پیامبر و انبیای الهی باشد و این از ضروریات دینداری است چرا که قرآن نیز احکام قضاوت، تربیت قانون گذاری و مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز دارد، بدین معنا که سیاست در مدیریت تعریف می شود و مدیریت به معنای تدبیر امور مسلمانان است.
شعار جدایی دین از سیاست ریشه در عقاید یهودیان و سکولارهای یهود دارد
وی افزود: شعار جدایی دین از سیاست برای این است که می خواهند بگویند دین ربطی به زندگی شما ندارد و قصد حذف کردن حاکمیت خداوند را از زندگی دارند و این حرف متعلق به یهودیان و سکولارهای یهودی و مسیحیان است و کسانی که نفی ولایت می کنند این ها دست پیغمبر را از نظام حکومتی کوتاه می دانند و قصد منزوی کردن دین را دارند.
وی افزود: در واقع دین برای همه بخش های زندگی دارای برنامه است  و حتی مسؤولینی که با دین زاویه دارند فاسد هستند و در کار خودشان با خدا مقابله می کنند در حالی که مسؤول در این نظام باید تابعیتی از خدا و مرجعیت داشته باشد و با اجازه او بر مردم مسؤولیتی را ایفا کنند چرا که رهبر کبیر انقلاب اسلامی بالاترین کاری که انجام داد آشتی دادن بین دین و حکومت بود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به بیان شرایط اجتماعی و فرهنگی دوران قبل از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: شهرها و روستاها به برکت دین آباد شده و امکانات در اقصی نقاط کشور راه یافته است و پیشرفت های علمی و اقتصادی حاضر نیز مرهون  حاکمیت دین و این انقلاب است.
امام جمعه موقت تهران هویت یک انقلاب را در کسی که پرچم در دست اوست، دعوت و شعارها در انقلاب و خواست مردم و همچنین نوع مسیر دانست و گفت: رهبری در زمان امام حسین (ع) به دست یک امام معصوم بود شعارهای یاران حضرت امر به معروف و نهی از منکر بود و افرادی خداپرست در کنار امام (ع) در عاشورا حضور داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه بیان تفاوت های انقلاب با سایر انقلاب های دنیا گفت: در انقلاب اسلامی برخلاف انقلاب مسیحیت که محبوس بود رنگ و بوی جهانی شدن پیدا کرد و حتی این امر برخلاف انقلاب مشروطیت است که یکی از افراد ارمنی علمدار آن شده بود.
شاخص های رهبری در انقلاب اسلامی
امام جمعه موقت تهران با بیان این که روزی از حجت‌الاسلام زنجانی که مشروطیت را امضا نکرده بود علت این عدم امضا را پرسیدند، گفت: مشروطیت چیست؟ گفتند مشروطیت برای آزادی شماست. حجت‌الاسلام زنجانی گفته بود برای آزادی من آخوند یک ارمنی علمدار شود این مشروطه به سامان نمی‌رسد و از دل همین مشروطیت رضاخان بیرون آمد و کشف حجاب کرد در حالی که در انقلاب اسلامی رهبری انقلاب را مرجعی برجسته به عهده گرفت و پشت این نهضت طلبه‌های مدرسه فیضیه، ‌زنان و مردان و تمام اقشار مسلمان شرکت کردند.
امام جمعه تهران با بیان این که شعار مردم در انقلاب بحث شکم نبود، گفت: مردم دین و آزادی می‌خواستند،همه قشرهای مسلمان به مرجع تقلیدشان لبیک گفتند و شعارشان این بود نهضت ما حسینی‌است رهبر ما خمینی است ما برای اسلام قیام کردیم و مرجع تقلید رهبری را به دست داشت و انقلاب از مسجدها شروع شد.  
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان فلسفه شهادت در نگاه مکتبی اسلام پرداخت و تصریح کرد: در واقع مهم ترین فلسفه شهادت مقابله با فتنه است و از برکات شهادت آمادگی مردم برای نوشیدن شهد شهادت این است که این زمینه سازی باعث می شود که فتنه ایجاد نشود چرا که اگر فتنه برطرف شود اسلام فراگیر می شود و دین در همه جا حکومت می کند و اثرش پایداری و قوام دین است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بیمه کردن مساجد و پایگاه های دینی یکی دیگر از فلسفه های شهادت است؛ در واقع امتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و در واقع از ثمرات شهادت امنیت دانشگاه ها و بازشدن راه برای آیندگان است چرا که شهدا با خدا معامله می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش روی ملت و دولت در حال حاضر گفت: گرانی عارضه ای است که مسؤولان به جای اختلاف باید با یکدیگر همکاری کنند و درصدد برطرف سازی این معضل برآیند چرا که گرانی یک بیماری، غفلت و سوء مدیریت است و اگر قرار شد دولت به جان مجلس و یا مجلس به جان مردم بیفتد این امر کفران نعمت است./934/پ202/ج
 

 

ارسال نظرات