۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۵۵۶۸۲
رییس جامعه المصطفی:

انقلاب اسلامی لایه های فرهنگی و سیاسی جهان را متحول کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعةالمصطفی با بیان این که انقلاب اسلامی ریشه در بدر، حنین، غدیر و عاشورا دارد، گفت: انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از اسلام و تمدن اسلامی در اعماق لایه‌های فکری، معرفتی، فرهنگی و سیاسی جهان تغییر ایجاد کرد.
حجت الاسلام و المسلمين عليرضا اعرافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه در همایش ابعاد و پیام‌های جهانی انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز در حسینیه قدس مجتمع امین(پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ریشه در بدر، حنین، غدیر و عاشورا دارد.
وی با بیان این که امواج بیداری اسلامی از قم بروز کرد و در کشور تسری یافت، افزود: این امواج در سه دهه اخیر در منطقه تسری یافت و منجر به ایجاد پدیده‌های بسیاری شد و به نوعی این انقلاب فراملی، فراساحتی و فرا مذهبی بود.
رییس جامعةالمصطفی العالمیه اظهار داشت: تاکنون ده‌ها انقلاب و بیداری اسلامی به وقوع پیوسته که برگرفته از انقلاب اسلامی است و این انقلاب‌ها به حول و قوه الهی ادامه خواهد داشت و کام دشمنان و مستکبران را تلخ خواهد کرد و آنها از رسیدن به اهداف شوم خود دور نگه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به این که انقلاب اسلامی، انقلابی بود که تمام معادلات جهانی را بر هم زد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از اسلام و تمدن اسلامی در اعماق لایه‌های فکری، معرفتی، فرهنگی و سیاسی جهان تغییر ایجاد کرد.
وی فراملی، فراساحتی و فرا مذهبی بودن انقلاب اسلامی را منادی رحمت اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی دین و اسلام را احیا کرد و روند تازه و بهتری به ادیان دیگر داد یعنی در روش و الگوی ادیان دیگر هم تغییراتی را ایجاد کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمنان، انقلاب اسلامی را سدی برای رسیدن به اهداف پلید خود می‌دانند، افزود: در همین راستا دشمنان حرکت‌هایی را آغاز کرده‌اند که تخریب انقلاب، تخریب اخلاقی اسلام، ترویج هراس از اسلام در جهان غیر مسلمان به ویژه در غرب، ایجاد هراس در جهان از انقلاب، بیداری اسلامی، ایران اسلامی و اهل‌بیت(ع) برخی از این اهداف هستند.
وی ترویج اسلام لیبرالی و سکولاریستی تحریف‌شده، ترویج اسلام خشن و تند و تکفیری، برانگیختن جنگ‌های دینی و مذهبی، برانگیختن احساسات ناسیونالیستی و قومی و ملیت گرایی و ایجاد بی‌ثباتی و هرج و ‌مرج و ترور در دنیای اسلامی را از اهداف دیگر دشمنان برای براندازی اسلام و انقلاب اسلامی برشمرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه برخی دیگر از اهداف غرب برای مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی را مصادره بیداری اسلامی به شیوه غربی، بدل سازی و موج سواری بر روی آن، درهم شکستن مقاومت اسلامی، تجزیه کشورهای اسلامی، جلوگیری از پیشرفت علمی، فناوری و اطلاعاتی و ایجاد تزلزل در پایه‌های مراکز علمی، حوزه، روحانیان و مراجع عنوان کرد.
وی در پایان اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان عالم دین و تربیت‌شده حوزه آمادگی در برابر دشمنان و توسعه علم و معارف الهی است و باید علم و دانش و زیرساخت فکری و معنوی را در جامعه تقویت کنیم و نگذاریم دشمنان به اسلام و انقلاب ضربه بزنند./907/پ202/ج
ارسال نظرات