۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۵۵۷۴۸
آیت الله شبستری:

نظام اسلامی از بی‌بصیرتی خواص ضربه خورده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که تلاش اصلی استکبار تضعیف جایگاه و شأن ولایت فقیه است، تأکید کرد: هر جا که نظام ضربه خورده، بیشتر به واسطه بی‌بصیرتی بوده است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، شب گذشته 18 بهمن در جمع اعضای حلقه‌های صالحین سپاه ناحیه ولایت تبریز اظهار داشت: فعالیت حلقه‌های صالحین بنا به اقتضای زمان و با هدف ارتقای بصیرت و بینش دینی و سیاسی بسیجیان اجرایی می شود.

وی با تأکید بر این‌که حضور جوانان در حلقه های صالحین زمینه‌های لازم برای کسب معرفت و بصیرت را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی از هر فرصتی برای تخریب باورها و اعتقادات دینی و شیعی جوانان ایرانی بهره می جوید، شایسته نیست که در مقابل چنین تهاجمی، موضعی انفعالی اتخاذ کنیم.

نماینده خبرگان رهبری خواستار کسب معرفت و تهذیب نفس جوانان در حلقه های صالحین شد و خاطرنشان کرد: اهداف تربیتی این طرح با حضور علما و روحانیان آگاه و انقلابی می تواند آینده نظام اسلامی را بیمه کند، امروز هر جا که نظام ضربه خورده بیشتر به واسطه بی‌بصیرتی بوده است.

آیت الله شبستری آشنایی جوانان و شرکت کنندگان در طرح صالحین با دستاوردهای انقلاب اسلامی را لازمه مقابله با تهدیدهای نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام دانست و افزود: طرح صالحین فرصتی برای تبیین اصل ولایت مطلقه فقیه به عنوان عالی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که امام راحل اصل فراموش شده ولایت فقیه را احیا کرد، گفت: امروز نظام سلطه به کمک امپراطوری رسانه ای و تبلیغی خود درصدد انحراف و شبهه افکنی در مبانی و آموزه های اصیل دینی و شیعی است، به عبارت دیگر تلاش اصلی استکبار جهانی تضعیف جایگاه و شأن ولایت مطلقه فقیه در نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تضعیف نقش و جایگاه ولایت فقیه جزو اهداف ویژه رسانه‌های غربی همگام با تشدید تحریم‌های اقتصادی و راه اندازی جنگ روانی علیه کشورمان است، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان به دنبال تضعیف ولایت فقیه هستند، همگان بایستی به سهم خود از حریم ولایت دفاع کنیم، جلب رضایت واقعی حضرت ولی عصر(عج) تنها باتبعیت از ولایت محقق خواهد شد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود بیداری اسلامی را از برکات انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی دانست و افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیداری امت مسلمان را پیش بینی کرده بودند، اما سردمداران دیکتاتور و وابسته منطقه توصیه‌های رهبر فقید انقلاب اسلامی را جدی نگرفتند و در نهایت همگان شاهد بودیم که با چه فضاحتی سرنگون شدند.

وی با اشاره به این‌که برای سعادت دنیا و آخرت باید در مسیر حق و حقیقت ولایت گام برداشت، گفت: اگر امروز شاهد تشدید تحریم‌های اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی رسانه‌های غربی با دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی در راستای سیاست جنگ روانی دشمن هستیم، باید دانست که همه اینها نشان از شکست قریب الوقوع دشمن و تلاش آنان برای نجات از این رسوایی است./935/پ202/س

ارسال نظرات