۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۵۵۹۱۰
آیت الله علم الهدی:

محبوبیت مسؤولان در گرو اطاعت از رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه در خصوص کنارگذاشتن اختلافات و عدم زمینه سازی سوء استفاده دشمن، گفت: مسؤولان بدانند محبوبیت شان در بین مردم در گرو اطاعت رهبری است.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نکته مهم در این خصوص، تأمل جدی و دقیق در جریان این انقلابی است که موجب عزت مسلمانان و عظمت پیامبر(ص) و امت اسلام در دنیا شده است.
 
وی با طرح این سؤال که چه ویژگی انقلاب اسلامی سبب این عزت و عظمت شده است، افزود: وقتی انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب ها که در سده اخیر رخ داده است، مقایسه می کنیم هم در اصل پیروزی و هم در تداوم و استمرار بسیار متفاوت از سایرین است.
 
تمایز انقلاب اسلامی از سایر انقلاب ها
آیت الله علم الهدی در خصوص تمایز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سایر انقلاب ها یا پشتوانه خارجی داشته اند و یا در رأس آن ها یک قدرت نیرومند تشکیلاتی نظامی ـ سیاسی وجود داشته است در حالی که انقلاب ما هیچ یک از این ها نداشت بلکه به عکس، همه دنیا با همه توان از طاغوت حمایت می کردند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در مورد استمرار انقلاب اسلامی نیز تصریح کرد: انقلاب های دیگر یا در روزهای اول توسط قدرت های استکباری مصادره شده اند و یا دچار ارتجاع و اگر هم در بدو انقلاب چنین اتفاقی نیفتاده، پس از مدتی همه اصول و ارزش های انقلاب از بین رفته است اما در انقلاب اسلامی، پس از 34 سال، نسل سوم آن قوی تر و پایبندتر به اصول و ارزش ها در عرصه بین الملل جولان می دهد.
 
وی خطاب به جوانان تأکید کرد: با قدری دقت و تأمل روشن می شود که این انقلاب چه دارد که هم در پیروزی و هم تداوم با همه انقلاب ها متفاوت است؟ نخستین شاخصه، بنیانگذار انقلاب  است که بی نظیر و عبد صالح خدا بود و با اخلاص و تقوای کامل و شجاعت بی توجه به همه جریانات غیر خدا این انقلاب را هدایت کرد به گونه ای که همه دنیا می گفتند امام نباشد، انقلاب هم نیست.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: با این وجود پس از رحلت امام خمینی(ره) انقلاب در همان جریان شخصیتی امام با رهبر معظم انقلاب ادامه یافت به گونه ای که امروز تحلیل گر امریکایی می گوید «رهبر ایران پیروزترین مرد دنیاست» ایشان در طول 23 سال رهبری در همه جوانب پیش رفته و هر که در داخل و خارج در صدد مقابله با ایشان برآمده شکست خورده و منفور و منزوی شده است.
 
آیت الله علم الهدی ابراز داشت: دومین عامل، مردم هستند چرا که هیچ انقلابی چنین مردم وفاداری نداشته است که در برابر هر تهاجمی بایستند و هر فتنه ای را زیر پا لگدمال و دشمن را ناامید کنند؛ مردم این نشاط و پایمردی را هر سال در 22بهمن مقابل چشم دنیا به نمایش می گذارند، امسال نیز با حضور پر شور خود اوج حمایتشان از نظام و انقلاب اسلامی و عشق و دلدادگی شان به  رهبر معظم انقلاب را به دنیا نشان خواهند داد.
 
مسؤولان بدانند محبوبیت شان در گرو اطاعت رهبری است
وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه در خصوص کنارگذاشتن اختلافات و عدم زمینه سازی سوء استفاده دشمن، خاطرنشان کرد: مسؤولان بدانند محبوبیت شان در بین مردم در گرو اطاعت رهبری است، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز تنها شعاری که بر زبان مردم در کنار «مرگ بر امریکا» باقی مانده است، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» است، بنابراین با بداخلاقی های خود کاری نکنند که مردم با این شعار به سراغ شان بروند.
 
وی یاداور شد: مردم در 22 بهمن نشان می دهند همه این بداخلاقی ها در گوشه و کنار کشور مثل دعوای کودکی در خانه بر سر اسباب بازی است که نمی تواند توان عظیم کفالت پدر را خدشه دار کند./930/پ201/ج
 
ارسال نظرات