۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۵۶۰۶۷
حجت الاسلام سالک:

بزرگداشت 22 بهمن لبیک به ندای رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک گفت: یکی از علل اصلی پیروزی امام این بود که اسلام ناب محمدی را بدون هیچ پیرایه و خرافه ای نه تنها به مردم ایران بلکه به جهان معرفی کرد و همین عظمت اسلام، حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی هشت بهشت شبکه استانی اصفهان در خصوص پیروزی انقلاب اسلام در سال 1357 گفت: از سال 1354 تا زمان پیروزی انقلاب، ساواک و دستگاه پهلوی با سرکوب کردن مردم و خفه کردن صدای مخالفین قصد کنترل اوضاع کشور را داشت، ولی علما به رهبری امام خمینی(ره)، به مبارزه سخت خود ادامه دادند و در نهایت به مقصود نهایی خود دست یافتند.

 

حجت الاسلام سالک در خصوص فعالیت های مبارزاتی در جریان انقلاب افزود: بنده به همراه پنج نفر از دوستان خود در دبیرستان صارمیه اصفهان، در ابتدای حرکت به صورت مخفیانه و آرام به مبارزه پرداختیم. یک سال پس از کسب مدرک دیپلم، در دادگاه نظامی شاه، در محل فعلی خیابان کمال اسماعیل به جرم مبارزه علیه حکومت پهلوی محکوم شدم و پس از این دادگاه بود که مبارزه شکل جدی تری گرفت و بنده در نوبت بعد در شیراز دستگیر و به زندان اوین منتقل شدم و پس از آن نیز در شهرهای گرگان،بندرعباس، بروجن، شهرکرد و داران بازداشت و دستگیر شدم.

 

وی در خصوص حکومت محمد رضا شاه پهلوی تصریح کرد: شاه حقیقتاً مزدور و شیفته بی چون و چرای اربابان خود یعنی آمریکا و اسرائیل و سایر دولت های اروپایی بود و به همین سبب برای رضایت خاطر و برآورده کردن نظر آن ها از هیچ کوششی فروگذاری نمی کرد. به خاطر همین شیفتگی، شاه لایحه ننگین کاپیتولاسیون، انجمن های ایالتی و ولایتی و یا انقلاب سفید را به مردم مسلمان ایران تحمیل کرد و از دیگر ویژگی های آخرین پادشاه پهلوی، این بود که شاه با دین مردم بازی کرد و سعی کرد که با تفکیک دین از سیاست، مردم را بی دین کند؛ سیاست تغییر تاریخ هجرت پیامبر اکرم(ص)، نیز در راستای همین برنامه شاه در ایران بود. یکی دیگر از ویژگی های رژیم شاهنشاهی این بود که با اجرای سیاست های اربابان خود، ملت ایران را در داخل و خارج از کشور تحقیر می کرد و برای هویت واسقلال ایران ارزشی قائل نبود.

 

 عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص وضعیت زندان ها و سبک شکنجه گران ساواک در آزار انقلابیون خاطر نشان کرد: اینکه در سال های اخیر وجود زندان مخوف ابوغریب و یا سایر سیاه چال های شکنجه غربی رسانه ای شده و انسان از شنیدن توحش استکبار متاثر می شود؛ مبارزین پیش از انقلاب در زندان ها تجربه کردند و ساواک و دستگاه پهلوی چنین برخوردی با مبارزین انقلابی داشتند.بنده از ذکر این شکنجه ها در رسانه ملی خودداری می کنم ولی حقیقتاً این انقلاب مفت و راحت حاصل نشده است و باید خاطرات آن ایام برای نسل حاضر بازگو و تشریح شود.

 

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیون مجلس در خصوص عوامل پیروزی امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از علل اصلی پیروزی امام این بود که اسلام ناب محمدی را بدون هیچ پیرایه و خرافه ای نه تنها به مردم ایران بلکه به جهان معرفی کرد و همین عظمت اسلام و شیرینی آن مردم را زیر و رو کرد و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد. از دیگر علل پیروزی ایشان این بود که امام از همان ابتدای حرکت بدون ترس و تردید ماهیت طراحان پشت یعنی آمریکا و اسرائیل را بر ملا کرد و به مردم آگاهی و بصیرت داد.

 

وی در پایان سخنان خود در خصوص اهمیت روز 22 بهمن گفت: بزرگداشت این روز پاسخ محکمی به ندای رهبر انقلاب است و حقیقتاً در شرایط فعلی که استکبار به یک جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی وارد شده است، 22 بهمن 1391 باید پرشور تر از 9 دی 1388 برگزار شود؛ چرا که مولای متقیان در نهج البلاغه می فرمایند: در برابر دشمن دندان ها را محکم به هم فشار دهید و خشم خود را به دشمن نشان دهید. /939/پ202/ب

 

ارسال نظرات