۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۶۵۰۳
با حضور جانشین رییس جامعةالمصطفی؛

مراسم نیم سال دوم تحصیلی مدرسه مبارکه مؤمنیه برگزارشد

خبرگزاری رسا ـ مراسم نیم سال دوم تحصیلی مدرسه مبارکه مؤمنیه با حضور جانشین رییس جامعةالمصطفی برگزار شد.
مراسم نيم‌سال دوم تحصيلي مدرسه مبارکه مؤمنيه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، حجت‌الاسلام محمدحسن مهدوی‌مهر، جانشین رییس جامعةالمصطفی، در مراسم نیم سال دوم تحصیلی مدرسه مبارکه مؤمنیه، گفت: کثرت گریه در محضر خداوند، انسان را هرچه بیشتر به ذات اقدس الهی نزدیک‌تر می‌سازد، هرچند که در مورد چهره شاد داشتن مؤمن نیز روایات بسیاری وارد شده است.
وی با ابراز این که مال و خون خود را بذل حفظ دین کنیم، افزود: اگر انسان خود را در محضر دوست ببیند، از هیچ داشته خود در راه اقامه دین خداوند متعال مضایقه نخواهد کرد.
جانشین رییس جامعةالمصطفی با عنوان این که به نمازهای استحبابی و نافله‌ها نیز همانند نمازهای واجب یومیه توجه کنیم، ابراز داشت: سنت نبوی(ص) نیز همواره در انجام نافله‌های نمازهای یومیه بود و این می‌تواند الگوی مناسبی برای طلاب به شمار آید.
حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر با ابراز این که صدقه، توفیق الهی است که سبب بیمه زندگی فرد می‌شود، ادامه داد: تأکید به حسنات اخلاقی و ترک رذائل، انسان را عاقبت به خیر می‌کند، اگر انسانی این توفیق را از خود سلب کند، تنها باید خود را سرزنش کند.
وی با ابراز این که تلاوت قرآن در هر حال، یکی از سفارشات امیرمؤمنان(ع) در نهج‌البلاغه است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب انسان باید همانند جنینی که به مادر وصل است و اگر از آن جدا شود، جان خود را از دست می‌دهد، در هر حال با قرآن مأنوس باشد.
جانشین رییس جامعةالمصطفی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جواب کسی که در زمان ریاست‌جمهوری از ایشان پرسیده بودند که "چقدر با قرآن مأنوس هستید"، می‌فرمایند «در هشت سال ریاست‌جمهوری خود، حتی یک روز نیز قرائت قرآن را ترک نکردم».
حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر، در پایان، نهج‌البلاغه را الگوی کاملی برای انسان‌ها دانست و افزود: شایسته است که طلاب، حداقل یک بار چهل حدیث امام خمینی(ره) را مرور کنند تا با مضامین گهربار آن آشنا شوند.
شایان ذکر است، حجت‌الاسلام عبادالله خیریان، مدیر مدرسه علمیه مؤمنیه در آغاز این مراسم، در سخنانی کوتاه، از تشریف‌فرمایی جانشین رییس جامعةالمصطفی و رییس مجتمع آموزش عالی فقه و هیأت همراه به این مدرسه علمیه تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است، در نیم‌سال تحصیلی کنونی، خوابگاه مؤمنیه، تبدیل به مدرسه علمیه مؤمنیه شده است تا شاهد برگزاری کرسی‌های تدریس در خود باشد./907/د102/ی
ارسال نظرات