۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۵۶۷۶۱
از ابتدای امسال؛

بیش از 7 میلیارد ریال برای تجهیز و بهسازی بقاع متبرکه مازندران هزینه شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان را مرمت و بازساری اماکن متبرکه استان عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت میلیارد ریال برای اجرای طرح های توسعه و بهسازی در بقاع متبرکه استان تخصیص یافته است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان را مرمت و بازساری اماکن متبرکه استان عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت میلیارد ریال برای اجرای طرح های توسعه و بهسازی در بقاع متبرکه استان تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به وجود هزارو 300 امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف استان، افزود: مازندران از نظر تعداد امامزاده در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران همچنین به وجود بیش ازپنج هزار مسجد و اماکن مذهبی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد مکان مذهبی در مازندران نشان دهنده عشق و ارادت این مردم به ائمه اطهار(ع) و امامزادگان است.

 

حجت الاسلام علیزاده مشارکت و همراهی بیش از پیش خیران و نیکوکاران در ساخت و ساز، توسعه و بهسازی اماکن مذهبی را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه مردم مازندران تاکنون مشارکت بسیار خوبی در بهسازی و بازسازی اماکن متبرکه داشتند.

 

وی در ادامه سخنان خود همچنین از اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با ایام نوروز در 222 امامزاده شاخص مازندران خبر داد و گفت: در کنار اجرای طرح آرامش بهاری کارهای فرهنگی هم اجرا می‌شود و با تهیه بروشور امامزاده‌ها و دیگر اماکن مازندران را بیشتر به مسافران معرفی می‌کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که طرح خیمه‌های معرفت در 27 امامزاده بزرگ و پرتردد برگزار می‌شود، گفت: این طرح با حضور مبلغان مجرب از قم و مبلغان بومی برای اجرایی برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی اجرا می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هر یک از این خیمه دارای غرفه های مختلفی است، تصریح کرد: ایستگاه سخنرانی و مشاوره، پرسش و پاسخ، مسائل قرآنی، مسائل هنری و خیمه ارائه آثار مربوط به وقف و موقوفات و اماکن متبرکه و امامزادگان از بخش های مختلف این طرح است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود افزود: افزون بر این با 50 مسجد بین راهی هماهنگی می شود تا در طول ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمت‌رسانی کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات در جامعه اسلامی، گفت: جایگاه وقف و موقوفات در اسلام از اهمیت والایی برخوردار و وقف احسانی بزرگ است که ماندگاری انسان در طول تاریخ را تثبیت می کند و موجب جاوید ماندن انسان می شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که وقف مهم ترین باقیات الصالحات برای انسان ها است، بیان داشت: با وقف کردن انسان دنیا و آخرت خود را تضمین می کند و می تواند رضایت باری تعالی را به دست آورد.

 

حجت الاسلام علیزاده امامزادگان را ملجأ و پناهگاه مردم دانست که در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی به این اماکن متبرکه پناه می آورند، گفت: محبت به پیامبر (ص) و نوادگان ائمه معصومین(ع) است که انسان را به سعادت می رساند و او را به تعالی رهنمون می سازد.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند اتخاذ راهکار درست و اصولی و فرهنگ سازی مناسب است./950/پ202/س

 

ارسال نظرات