۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۵۷۰۱۷
معاون تبلیغ اداره کل تبلیغات گیلان:

انقلاب اسلامی سبک زندگی اسلامی را به جهان معرفی کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات گیلان با بیان این که انقلاب اسلامی ایران الگو و سبک زندگی اسلامی را به جهان معرفی کرد، گفت: امروز بسیاری از ملت های آزاده دنیا ملت ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده اند.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در نشست هم اندیشی مربیان خواهر معارف اسلامی استان با اشاره به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص اصلاح سبک زندگی اشاره کرد و گفت: اخلاق و ادب مبنای سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

 

وی با بیان این که فرهنگ غربی نمی تواند مبنای خوبی برای سبک زندگی در کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی غربی موجب سست شدن بنیان خانواده می شود.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که اخلاق و ادب در سبک زندگی مدرن با وجود اشتراک در صورت الفاظ، اما تفاوتی مبنایی با اخلاق و ادب در سبک زندگی ایرانی، اسلامی دارد، تصریح کرد: بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) و بزرگان دینی می تواند بهترین الگو برای اصلاح ساختاری سبک زندگی باشد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که متأسفانه فرهنگی غلط غربی امروز با رنگ و لعاب عامه پسند در جامعه اسلامی ترویج می شود، خاطرنشان کرد: باید با ارائه الگویی مناسب به خانواده ها مانع از گسترش بیش از حد سبک غلط زندگی غربی در جامعه اسلامی شویم.

 

وی به رسالت حوزه علمیه به عنوان مهم ترین مرکز بسط و گسترش شریعت محمدی در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: حوزویان باید با ارائه الگویی صحیح از سبک زندگی اسلامی، جامعه را از انحراف نجات دهند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که متأسفانه بخشی از جامعه جوان کشورمان شیفته فرهنگ منحط غربی شده اند، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم فرهنگ بیگانه بیش از این در بنیان خانواده ها نفوذ کند.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده فرهنگ غربی را خطر بزرگی برای خانواده ها دانست و بیان داشت:  ارزش های متعالی و سعادت بخش اسلام ناب باید به شیوه ای صحیح و تأثیرگذار در خانواده های ایرانی ترویج شود تا دیگر جایی برای نفوذ فرهنگ منحرف غربی باقی نماند.

 

وی با بیان این که اسلام ناب سبک صحیح زندگی را نشان داده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ غربی تنها به دنبال تهی کردن خانواده ها از معارف اهل بیت(ع) و قرار دادن در مسیر انحراف و سقوط است.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ارزش های ناب دینی را بار دیگر احیاء کرد، گفت: در شرایطی که احکام شریعت محمدی در کنج خانه ها در مهجوریت کامل بود، امام راحل با نهضت عظیم دینی آن احکام سعادت بخش اسلام حقیقی را به متن زندگی آورد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که انقلاب اسلامی ایران الگو و سبک زندگی اسلامی را به جهان معرفی کرد، گفت: امروز بسیاری از ملت های آزاده دنیا ملت ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده اند.

 

وی با اشاره به آرمان های والای انقلاب اسلامی تأکید کرد: هدف انقلاب اسلامی تنها تغییر رژیم سیاسی نبود، بلکه قرار بود تمدن جدیدی ایجاد و معرفی شود.

 

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد گیلان عنوان داشت: اخلاق و ادب در سبک زندگی مدرن علیرغم اشتراک در صورت الفاظ، ولی تفاوتی مبنایی با اخلاق و ادب در سبک زندگی ایرانی، اسلامی دارد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده یاد آور شد: اخلاق و ادب در تلقی دینی، متصف شدن ظاهری به برخی اوصاف و یا رعایت قواعد صوری اجتماعی نیست یعنی صبر، تواضع، آرامش و عزتمندی نه به عنوان مجموعه رفتارهایی که باید آموخته شوند یا قواعدی که باید رعایت شوند و بلکه به عنوان «ملکات نفسانی» شناخته می‌شوند.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان از مربیان فعال معارف اسلامی و قرآن کریم خواست تا در زمینه سبک زندگی اسلامی با روش های ائمه اطهار (ع) بیشتر تحقیق کرده و به مخاطبان خود منتقل کنند./950/ پ202/ب

ارسال نظرات