۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۵۷۸۳۴

نشست هم‌اندیشی روحانیان دانشگاهی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست هم‌اندیشی مسؤولان نهاد رهبری، مدیران گروه معارف و اساتید روحانی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.
نشست هم‏انديشي اساتيد روحاني دانشگاه تبريز

حجت الاسلام محمد انوری، معاون نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: چهارمین نشست هم‌اندیشی مسؤولان نهاد رهبری، مدیران گروه معارف و استادان روحانی دانشگاه های استان به همت نهاد رهبری دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این نشست هم‌اندیشی در ادامه سلسله نشست‌های روحانیان استاد دانشگاه و مسؤولان نهاد رهبری برگزار می شود که طی آن پیرامون مسائل مختلف آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مرتبط با فضای دانشگاهی بحث و تبادل نظر صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام انوری با اشاره به این‌که روحانیان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز در این نشست حضور خواهند داشت، ادامه داد: این نشست که با حضور و سخنرانی حجت الاسلام احمد رهدار، مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه همراه خواهد بود، از ساعت 19 روز چهارشنبه نهم ماه جاری در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 

وی افزود: یکی از مهمترین اهدافی که از برگزاری چنین جلساتی پیگیری می شود، توجه و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد بزرگ علمی به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم است، چنانکه در نشست های قبلی بر حضور اساتید حوزه علمیه تبریز در چنین نشست‌هایی تأکید شده بود.

 

بنا بر این گزارش، در نشست‌های هم‌اندیشی روحانیان دانشگاهی آذربایجان‌شرقی مسائل روز اجتمای، سیاسی، دینی، فرهنگی و علمی مطرح می شود چنانکه در جلسه گذشته که با حضور محمد خوش چهره، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همراه بود، این‌که اقتصاد مقاومتی و کارکردهای آن مورد بحث قرار گرفت.

 

نشست هم‏اندیشی اساتید روحانی دانشگاهی با هدف شناسایی و تقویت زمینه‏های تعامل علمی و فرهنگی میان حوزه و دانشگاه و استفاده از توانمندی‏های علمی و تخصصی اساتید روحانی برگزار می شود که پیش از این مسؤولان نهادهای حوزوی و دانشگاهی بر تداوم برگزاری چنین نشست‏هایی جهت تبادل افکار و هم‏افزایی میان حوزه و دانشگاه تأکید داشتند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات