۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۵۷۹۴۸
آیت الله طبرسی:

تربیت نسل دیندار و انقلابی نیاز حیاتی فردای کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با تأکید براین که فراگیری علم و دانش بدون معرفت دینی و تقوای الهی بی ثمر و بی فایده است، تصریح کرد: علمی که بدون تقوا باشد انسان را در مسیر تعالی و سعادت حقیقی قرار نمی دهد و زمینه ساز انحراف خواهد بود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جمع مربیان پرورشی ناحیه دو ساری، تعلیم و تربیت برمبنای اسلام و ارزش های دینی را مهم ترین رسالت آموزش و پرورش دانست و گفت: فراگیری علم و دانش در دستگاه تعلیم و تربیت باید همراه با تعالیم دینی باشد.

 

وی نقش دستگاه تعلیم و تربیت در پرورش انسان‌های با ایمان و خلاق را مهم ارزیابی کرد و با بیان این که آموزش و پرورش محل جهش انسان هایی است که آینده جامعه اسلامی را خواهند کرد، گفت: آموزش و پرورش دو وظیفه مهم دستگاه تعلیم و تربیت بوده و در مکتب اسلام نیز آموزش مقدمه پرورش است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان، گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هر جامعه‎ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که حرکت در مسیر ترویج باورهای دینی، پرورش نسلی دیندار و انقلابی را برای نظام در پی خواهد داشت، گفت: تقویت معرفت دینی دانش آموزان ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش دشمن در جهت سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان جامعه افزود: با وجود همه توطئه های دشمنان در این خصوص نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تشنه معارف دینی هستند.

 

امام جمعه ساری همچنین به سالروز تأسیس امور تربیتی اشاره کرد و با بیان این که رسالت این مجموعه در تربیت نسلی دیندار و انقلابی بسیار مهم است، ادامه داد: مربیان پرورشی باید تعالیم ناب اسلامی را به شیوه ای مناسب به دانش آموزان انتقال دهند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تعلیم و تربیت را کاری مقدس دانست و با بیان این که کار یک معلم در واقع همان کار انبیای و اولیای الهی است، گفت: اگر امر تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی به خوبی صورت گیرد به یقین شاهد جامعه اسلامی پویا و ارزشی خواهیم بود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امور تربیتی به عنوان نهادی ریشه دار در بدنه آموزش و پرورش نقش مؤثری در ترویج  معارف حیابخش دینی به دانش آموزان بر عهده داشته است، گفت: تقویت این نهاد ارزشمند در دستگاه تعلیم و تربیت ضرورتی مهم است، چون دانش آموزان ما نیازمند آشنایی با ارزش ها و معارف ناب دینی هستند.

 

وی با تأکید براین که فراگیری علم و دانش بدون معرفت دینی و تقوای الهی بی ثمر و بی فایده است، تصریح کرد: علمی که بدون تقوا باشد انسان را در مسیر تعالی و سعادت حقیقی قرار نمی دهد و زمینه ساز انحراف خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علم همراه با تقوا می تواند انسان در مسیر تعالی و پیشرقت قرار دهد، ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین دستگاه آموزشی در کشور رسالت سنگینی در تربیت نسلی دینمدار و مستعد بر عهده دارد./950/پ202/س

ارسال نظرات