۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۵۸۰۸۷
آیت الله شبستری:

خانواده ها فرزندان مستعد خود را به طلبگی تشویق کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: خانواده‌های مؤمن و متدین فرزندان مستعد خود را برای تحصیل در علوم حوزوی روانه حوزه های علمیه کنند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از روحانیان و طلاب مدارس علمیه تبریز با بیان این‌که مشکل کمبود روحانی و مبلغ دینی در بسیاری از روستاهای استان وجود دارد، اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از مساجد شهری و روستایی استان نیز فاقد امام جماعت هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه روزه درخواست‌های بسیاری از مدارس، مساجد، روستاها و مراکز مختلف برای حضور روحانیت وجود دارد، اما متأسفانه با کمبود روحانی و طلبه مواجه هستیم، این در حالی است که تعداد قابل توجهی از روحانیان بومی منطقه در دیگر شهرها همچون قم سکونت دارند.

 

امام جمعه تبریز خواستار بازگشت روحانیان تحصیل‌کرده در حوزه‌های علمیه قم و مشهد به زادگاه خود در جهت رفع مشکل کمبود روحانی شد و تصریح کرد: با این حال در سال‌های گذشته فعالیت های عمرانی گسترده‌ای در جهت احداث مدارس علمیه جدید و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان صورت گرفته است.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی مدارس علمیه در شهرستان ها و توسعه حوزه های علمیه بزرگ محسوب می شود، که در کنار آن با افزایش تعداد مبلغان تربیت یافته حوزوی در سراسر کشور رو به رو بوده ایم، هنوز هنوز کافی نیست و در بسیاری از شهرها و روستاها کمبود روحانی احساس می شود.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که هم اکنون در بسیاری از شهرها و روستاهای استان جوانان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه های علمیه مجبور به مهاجرت از دیار خود هستند، گفت: گاه مشاهده می شود بیش از 250 روستای بالای چند هزار نفر جمعیت از حضور روحانی در طول یک سال بی بهره هستند.

 

امام جمعه تبریز یکی از راه های رفع مشکل کمبود روحانی در استان را افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در مدارس علمیه استان دانست و گفت: خانواده‌های مؤمن و متدین فرزندان مستعد خود را برای تحصیل در علوم حوزوی روانه حوزه های علمیه کنند، چراکه تفقه در دین یکی از مهم‌ترین سفارش‌های آموزه های دینی محسوب می شود.

 

وی با بیان این‌که حوزه های علمیه و روحانیت در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند، گفت: روحانیان باید برای مقابله با ترفندهای عقیدتی و فرهنگی دشمنان همواره آمادگی کامل داشته باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات