۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۵۸۳۰۷

کمک طالبان به نیروهای خارجی برای ماندن در افغانستان

خبرگزاری رسا _ طی چند روز گذشته حملات شدیدی علیه مردم و نیروهاب امنیتی افغان صورت گرفت که به نظر می رسد این حملات از سوی طالبان برای حضور نیروهای خارجی در این کشور باشد .
غزني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری اعلام کرد شورشیان مسلح در حمله ای شبانه به مناطق مرکزی افغانستان 17 نفر را کشتند.والی غزنی گفت: به همه آنها در حالی که خواب بودند شلیک شده است.
 این شبکه سپس گفت: طالبان مسؤلیت این حمله را بعهده گرفته است و طالبان با کمک القاعده در این مناطق فعال هستند.


خبرنگار بی بی سی در افغانستان نیز در خصوص این حمله گفت: افراد حاضر در پاسگاه پس از آنکه توسط غذا مسموم شدند، مهاجمان به آنها حمله کرده و آنها را تیرباران کردند.
این شبکه در ادامه سریال تکرار اتهامات علیه پلیس افغانستان گفت: می گویند پلیس با حقوق بشر خیلی همکاری نداشته و متهم است به بد رفتاری با مردم در برخی از مناطق افغانستان.


گفتنی است آمریکا و هم پیمانانش به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکر کشی کردند که نه تنها در این امر موفق نبودند، بلکه طالبان و القاعده با همکاری هم روز به روز به همت آمریکا قدرتمندتر می شوند و این روزها به بهانه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حملات شدیدی از سوی طالبان به مردم و پلیس افغانستان صورت می گیرد تا نشان دهند که نیروهای امنیتی افغان قادر به تأمین امنیت افغانستان نیستند تا بهانه ای باشد برای حضور نیروهای خارجی در این کشور./9161/خ
 

ارسال نظرات