۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۵۸۴۲۶

نشست مشترک تمهیدات اقامه نماز مسافران نوروزی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک دستگاه های متولی سفرهای نوروزی در امر اقامه نماز تشکیل شد.
ستاد اقامه نماز

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد اقامه نماز، جلسه مشترک دستگاه‌های اجرایی در امر اقامه نماز باحضور مسئولین ستاد اقامه نماز و نمایندگان دستگاه‌های مجری با هدف تسهیل و دسترسی آسان مسافران نوروزی جهت اقامه نماز اول وقت در ستاد مرکزی اقامه نماز تشکیل شد.

این نشست با حضور نمایندگان دستگاه‌ها از وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان هلال احمر، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت نفت(شرکت ملی پخش و فراورده های نفتی)، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، وزارت جهاد کشاورزی(سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور)، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف و امور خیریه و شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست نمایندگان دستگاه‌ها اقدامات و برنامه‌های خود را در امر نماز مسافران نوروزی تشریح کردند و مقرر شد تمامی دستگاه‌ها با توجه به رسالت خود نسبت به آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی،بهسازی و مهیا نمودن نمازخانه‌های رستوران‌ها،هتل‌ها در شهرها و جاده‌ها و مراکز فرهنگی عمومی مانند موزه‌ها، برپایی 900 خیمه نماز، برپایی چادرهای معرفتی با حضور کارشناس دینی، تأمین ائمه جماعات و اعزام بیش از 3000 مبلغ به مراکز مسافرتی و بین راهی، آماده سازی مساجد و سکوهای نماز تفرجگاه‌ها و پارک، برگزاری نماز جماعت در روز طبیعت در سطح کشور(در شهر تهران در بیش از 250 پارک)، ارائه تسهیلات ویژه در 1069 جایگاه عرضه سوخت ممتاز کشوری به مسافران نوروزی، اقامه نماز جماعت در بیش از 500 نمازخانه بین راهی و توزیع اقلام فرهنگی با موضوع نماز و ... انجام شود.

در پایان این نشست وظایف و اقدامات دستگاه‌های مجری مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت دسترسی آسان مسافران نوزوزی به مساجد و نمازخانه‌ها جهت اقامه نماز را انجام دهند.

همچنین مردم می‌توانند در صورت داشتن انتقاد ، پیشنهاد و یا شکایت در مورد اقامه نماز مسافرت‌های نوروزی مانند: عدم توقف اتوبوس‌های بین شهری جهت انجام فریضه نماز، وضعیت نامناسب نمازخانه‌های بین راهی یا رستوران‌ها و ... با شماره تلفن‌های نظارتی دستگاه مربوطه و یا از سه طریق: سامانه پیامکی ستاد اقامه نماز به شماره 30008628 ، قسمت "ارتباط با ما" پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز به نشانی www.namaz.ir و تلفن روابط عمومی ستاد اقامه نماز به شماره 88896666-88948526 اطلاع رسانی نمایند./959/د102/ص

ارسال نظرات