۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۵۸۵۵۲
آیت الله شبستری:

موفقیت مذاکرات هسته ای ثمره ایستادگی ملت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تاکید کرد: نرمش و تغییر در رویکرد سران مذاکره کننده در آلماتی حاکی از واقعیتی است که نظام اسلامی ایران در مذاکرات گذشته بر آن تأکید داشته است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به وضعیت و تحولات اخیر سوریه اظهار داشت: وزیر خارجه آمریکا در شرایطی بر تجهیز و ارسال تسلیحات نظامی به شورشیان داخلی سوریه تأکید دارد که جامعه بین‌الملل بر حل بحران سوریه از راه مذاکره رسیده است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که غرب و رژیم صهیونیستی تمایل چندانی به پایان جنگ داخلی سوریه ندارند، گفت: بیشتر کشورها از خاک سوریه عقب نشینی کرده اند، در حقیقت مذاکره تنها راه حل بحران سوریه است، چراکه دولت سوریه هیچ گاه اجازه نخواهد داد تروریست های مورد حمایت غرب در داخل این کشور به دنبال ماجراجویی باشند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بسیاری از کشورهای غربی منافع امروز خود را با بحران در سوریه جستجو می کنند، افزود: تداوم چنین وضعتی بیش از دیگر کشورها به نفع رژیم صهیونیستی است، امیدواریم آنگونه که ایران اعلام کرده بود، مشکلات این کشور با مذاکره به نتیجه برسد.

 

حلقه تحریم ها علیه ایران در حال گسسته شدن است

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند مذاکرات ایران با گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: نرمش و تغییر در رویکرد سران مذاکره کننده در آلماتی حاکی از واقعیتی است که نظام اسلامی ایران در مذاکرات گذشته بر آن تأکید داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: این حقیقت برای کشورهای غربی روشن شده که باید در مذاکره با ایران به منطق روی آورند و ملت بزرگ ما حاضر به باج دادن به بیگانگان نیست، به عبارت دیگر حلقه تحریم ها علیه ایران در حال گسسته شدن است و به نظر می رسد غرب به این نتیجه برسد که از طریق تحریم نمی تواند با ایران اسلامی مقابله کند.

 

امام جمعه تبریز دستاوردهای ارزمند مذاکرات اخیر را نشأت گرفته از رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن دانست و گفت: راهپیمایی22 بهمن نشان داد که مردم غیور و فهیم ایران اسلامی مانند گذشته به آرمان های نظام و انقلاب پایبندی دارند.

 

وی ادامه داد: سخنان مهم و تاریخی رهبر انقلب اسلامی خطاب به سران کشورهای غربی و آمریکا موج عظیمی در رسانه های جهان ایجاد کرد که از دیگر عوامل اصلی در عقب نشینی غرب از مواضع خود محسوب می شود، در حقیقت فضای حاکم بر این دوره از مذاکرات برخلاف دوره های پیشین فضای تعامل و همکاری بود.

 

آیت الله شبستری سه عامل تأمین سوخت غنی شده توسط ایران که ما را در این مورد از غربی ها بی نیاز کرد، شناسایی ذخایر جدید اورانیوم در استان یزد و تعیین محل برای احداث 16 نیروگاه جدید در نقاط مختلف کشور را دیگر از عوامل اصلی نرمش غرب با خواسته های بر حق ملت ایران دانست و افزود: گزارش آژانس انرژی اتمی نیز از دیگر عوامل مؤثر در تغییر رویکرد غرب بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تشریح روند مذاکرات اخیر در آلماتی گفت: در این مذاکره طرح پیشین ایران در مذاکرات هسته ای بررسی و غربی ها نسبت به آن ابراز تمایل کردند، هرچند در این دوره از مذاکرات تفاهم قطعی حاصل نشد، اما مقرر شد در 28 اسفند در استانبول ترکیه و 16 فروردین در آلماتی قزاقستان این مذاکرات ادامه یابد.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق رزمایش پیامبر اعظم(ص) در آب های آزاد خلیج فارس اظهار کرد: شکار و فرودآوردن سالم یکی دیگر از پهپادهای آمریکایی که برای جاسوسی و بررسی این رزمایش به خاک ایران وارد شده بود، از نتایج غیرمترقبه این رزمایش بود که در نهایت به اعتراف غرب نسبت به قدرت الکترونیکی نظامی ایران ختم شد./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات