۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۵۸۶۵۵
حجت الاسلام سالک تاکید کرد:

جریان‌شناسی انحراف، فتنه و اصلاح طلبان پیش از انتخابات

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک گفت: گروهی از اصلاح طلب ها می گویند که باید در انتخابات حضور یابیم اما با شرط و گرفتن امتیاز. کسانی که بحث انتخابات آزاد را مطرح می کنند دنبال همین مسئله هستند.
حجت الاسلام احمد سالک

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سالک از پیشگامان انقلاب اسلامی در اصفهان و ایران به شمار می آید و تاکنون در سمت‌های مختلفی مشغول به فعالیت بوده است. از این منظر، تلاش شد که مصاحبه ای را با وی هم در مورد انقلاب و هم در مورد شرایط روز کشور ترتیب دهیم. آنچه در ادامه می آید مصاحبه رویش با حجت الاسلام سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی است.

 

_ با توجه به اینکه کم کم به ایام انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال 92 نزدیک می شویم، شاهد هستیم که افراد و گروه هایی از طریق شیوه های مختلف مانند کاندیداتوری و یا حمایت خود از جریان خاصی وارد این عرصه شده اند. تحلیل شما از جهت گیری های سیاسی و فعالیت هایی که در فضای سیاسی امروز کشور شکل گرفته و همچنین حاشیه ها و صحبت هایی که درمورد برخی گروه ها و افراد مطرح می شود چیست؟

*** ببینید همان طور که اشاره کردم بحث انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراها از یک پیچیدگی فوق العاده ای در داخل و خارج از کشور برخوردار است. من ابتدا به وضع داخلی آن می پردازم. نکته اول اینکه ما در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و در شوراهای اسلامی در چند جهت قرار داریم. یک جهت جریانات سیاسی هستند که ترکیبی از اصلاح طلب ها، مشارکتی ها، دوم خردادی ها و درکل 11 گروه اصلاح طلب هستند. در یک طرف جریان فتنه است، یک طرف جریان انحرافی است که از پهلوی اصولگرایی و دولت اصولگرایی بیرون زد. یک طرف هم مردم و یک طرف هم جریانات اصولگرایی هستند. در این ماجرا تصمیم گیر مردم هستند و این نکته مهمی است، یعنی مردم تعیین کننده اند. حالا در این زمینه دو کار باید صورت بگیرد، اقدام اول اتحاد است که به تعبیر آقا که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در جمع خارجی ها صحبت می کردند مطرح شد که در آنجا آقا بحث اتحاد را بعد از وحدت مطرح کردند.پس مسئله اساسی این است که جامعه اصولگرایی بایستی خود را حول محور اتحاد ساماندهی کنند. یعنی فصل الخطاب را قبول کنند و بر اساس ضوابط قانونی انتخابات پیش بروند. خرده حساب های بین خود را کنار بریزند و با گذشت به میدان بیایند و با سعه صدر به استقبال یک انتخابات بسیار پرشور و باشعوری پیش بروند.

از این اجتهادهای پیوستی و حاشیه ای دست بردارند و واقعاً با تشکیلات پیش بروند. این نکته اصلی است که خواست توده مردم هم همین است. اگر اصولگراها به خوبی عمل کنند مطمئناً با وجود همه پیچیدگی ها و فشارهای موجود، یک انتخابات پرشورتری ازانتخابات دوره نهم و دهم ریاست جمهوری خواهیم داشت.

نکته دوم اینکه بایستی پشت پرده جریاناتی مثل انحراف، فتنه و اصلاح طلبان را شناسایی کرد. به نظر من در پشت پرده همه این ها یک دست و یک سازماندهی است، اما با چهره های مختلف. باید این ها را بررسی کرد و آخرین وضعیت و آخرین تحلیل آن ها را شناسایی کرد و بعد به خواص امت معرفی کرد. امروز اصلاح طلب ها سه دسته هستند. یک عده پای تحریم انتخابات ایستاده اند، این ها یک عده ای هستند که می گویند ما انتخابات را قبول نداریم و مسائلی از این دست. این ها با ولایت حرف دارند و اساس و حرف اصلی آن ها با ولایت است. گروه دوم از این ها معتقدند که نه، ما باید از فرصت انتخابات وارد شویم و یک مقداری کدورت و گذشته تاریک خودمان را از بین ببریم و برای آینده روشن تر شویم. پس این ها معتقد هستند که باید در انتخابات آمد. گروه سوم از این اصلاح طلب ها می گویند که باید در انتخابات برویم اما با شرط و گرفتن امتیاز. کسانی که بحث انتخابات آزاد را مطرح می کنند دنبال همین مسئله هستند. کسانی که دنبال دولت وحدت ملی هستند دنبال گرفتن همین امتیاز هستند. شاید یکی از امتیازاتشان این باشد که شورای نگهبان هر کاندیدی را که ما معرفی کردیم از فیلتر خود رد کند و شاید در این قضیه دنبال یک تحمیل هایی باشند. من یک جناح دیگری را هم باید اضافه کنم و آن جناح دولت است. یعنی آقای احمدی نژاد هم در این قضیه ساکت نخواهد بود. بالأخره شاید با معرفی مشایی و امثالهم به دنبال طرح "پوتین و مدودف" و طرحی مثل آن باشد. بنابراین این چند دسته را باید دقیقاً مورد توجه و رصد قرار داد.

 

- این دسته هایی که اشاره کردید چگونه وارد رقابت با اصولگراها می شوند؟

*** اولین سیاست آن ها تشدید اختلافات بین اصولگرایی است. البته این را هم اعلام نکرده اند ولی این مسئله از وجنات عملکرد آن ها و از مصاحبه های آن ها روشن است. نکته دوم اینکه این ها برای حضور خودشان تلاش می کنند که از جاهایی که می توانند اصولگرایی را با آن زیر سؤال ببرند استفاده کنند. از جمله مسائل اینکه بگویند بله این دولت اصولگرایی است و این هم گرانی. یعنی به ابزارهایی متوسل می شوند که امروز مردم جامعه از آن ناراحت هستند. از جمله گرانی، تورم، رشد نقدینگی، ضعف مدیریت در بحث ارز، رها کردن مدیریت و خودتحریمی های داخلی. این ها بسترهایی است که به اصلاح طلب و انحراف و جریانات دیگر میدان می دهد برای اینکه بتوانند این مسئله را تشدید کنند. این نکته قابل توجهی است و باید به آن دقت کرد. جامعه مخاطب ما مردم هستند. این مردم، مردم عاشقی هستند و به نظام علاقه مند هستنند و این مسئله یک مسئله روشنی است و راهپیمایی alt22 بهمن این مسئله را به خوبی نشان داد. منتها این ها می خواهند با همین روش هایی که عرض کردم توی دل مردم را خالی کنند و این مسئله بستری برای حضور اصلاح طلب ها می شود. می گویند ما که بودیم، یعنی همان دولت اصلاح طلب و دولت خاتمی، این مسائل نبود. این دولت اصولگرایی است که این کارها را انجام داده است. برای حضور خود از این پلکان و نردبانی که بعضاً نقش اساسی در این قضایا را هم خود این ها داشته اند استفاده می کنند و بر موج مردم که تحت فشار و ناراحتی هستند سوار شوند که باید از این مسئله خیلی مراقبت کرد.

دشمن بیرونی می خواهد از این مسئله یک نتیجه بگیرد، ولی این جریانات داخلی برای گرفتن کلید قدرت از این بستر استفاده می کنند. باید به این دقت کرد. لذا ما می بینیم که انتخابات آزاد یا طرح دولت وحدت ملی و یا طرح ائتلاف را مطرح می کنند. یعنی مسائلی از این مقوله را می بینیم. آقای هاشمی و امثال ایشان باید بدانند که مردم با ولایت در میدان هستند. اگر این ها بخواهند پای خود را از این خط خارج کنند همین مردم آن ها را کنار می زنند، چون مردم با کسی رودربایستی ندارند. مردم امام خمینی (رض) را دیدند که آقای منتظری را فدای اسلام کرد ولی اسلام را فدای آقای منتظری نکرد و مقام معظم رهبری هم همین طور هستند. ملتی هم که پشت سر آقا هستند همین طورند و اسلام را فدای کسی نمی کنند. اشخاص سیاسی را فدای اسلام می کنند و آن ها را خیلی راحت کنار می زنند. این مسئله یک مسئله مهمی است که ما امیدواریم ان شاءالله با آن انسجامی که باید حول محور اتحاد و وحدت ایجاد شود شکل بگیرد.

 

- آیا ائتلاف 1+2 را می توان نمونه ای از این اتحاد دانست؟ به نظر شما این ائتلاف موفقیت آمیز خواهد بود؟

*** در مورد این ائتلاف باید اشاره کرد که، آقای ولایتی پیشنهاد داد که ایشان به اضافه آقای حدادعادل و آقای قالیباف ائتلاف 1+2 را ساماندهی کنند. معنا و مفهوم این ائتلاف این است که اگر یک نفر در رقابت ها و نظرسنجی ها پیش افتاد و از نظر مردم مقبولیت بیش تری داشت آن دو نفر دیگر نیز تبلیغاتشان را حول محور آن فرد اول تقویت کنند و به نتیجه مطلوب برسانند. این کار خیلی خوب است البته اگر به آن عمل شود. البته این کار حاشیه هایی هم دارد. بعضی ها مثل جبهه پایداری معتقدند که این ها جزء ساکتین بودند و آقای حدادعادل که در سینه فتنه ایستاد و سخنرانی به آن کلانی کرد چرا آمده و کنار آقای Xقرار گرفته است. این ها حواشی این مسئله است ولی شرایط فعلی جهانی غیر از شرایط گذشته است و در این قضایا باید به این مسائل دقت کرد. حالا اینکه این 1+2 چقدر موفق خواهد بود بستگی به قضاوت آینده دارد و هنوز زود است که ما بخواهیم درمورد آن حرفی بزنیم. یک مقداری باید زمان بگذرد تا قضیه روشن تر شود.

 

- ارزیابی شما از دوره نهم مجلس شورای اسلامی چیست؟

*** مجلس نهم در مقایسه با گذشته ویژگی های خاصی دارد. واقعاً مجلس نهم سرجمع ولایتی هستند، البته این به معنای این نیست که ما نقطه ضعف هایی نداریم ولی سرجمع ولایتی هستند. درست است که دو فراکسیون در داخل آن شکل گرفت که نباید هم این طور می شد. فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایی که این اتفاقی که افتاد غلط بود چون همه اصولگرا هستند. ولی این کلمه رهروان که روی آن گذاشتند کاری را حل نمی کند که بعد برویم داخل آن ببینیم یک افراد دیگری هم هستند. این نکته، مسئله است ولی سرجمع مجلس یک مجلس ولایتی است و این نکته هم امتیازی است. نکته دوم اینکه وقتی ما این قضیه را با مجلس ششم و هفتم می سنجیم که چه مشکلاتی داشتند می بینیم که مجلس نهم یک پتانسیل خوبی دارد که اگر این پتانسیل به جریان بیفتد مجلس نهم از حیث کارشناسی خیلی قوی تر است. این هم نکته دوم است. اینکه می گویم اگر به جریان بیفتد یعنی این جریان افتادن پتانسیل ها زمان می برد تا اتفاق بیفتد.

 

- منظور شما از آن پتانسیل های مجلس که گفتید چیست؟

*** منظور پتانسیل کارشناسی در زمینه های مختلف است.

 

- یعنی تخصص های مختلف؟

*** مثلاً من نگاه می کنم در کمیسون فرهنگی که من هستم 12 نفر حضور دارند. حالا یک پتانسیلی از شورای عالی انقلاب فرهنگی با سابقه 12 سال کار تحقیق و پژوهشی در شورا آمده و در این کمیسیون نشسته است. یعنی این فرد کل مطالبات آقا که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رقم خورده را با خودش به کمیسیون آورده است و این یک سرمایه و یک قدرت کارشناسی بالا است. این طرف میز یک آقای دیگری نشسته که کل حوزه علمیه مشهد در بخش آموزش، در قالب پژوهش و فعالیت های پژوهشی و تحقیقات پژوهشی را ساماندهی کرده است و کارگروه داشته است. یعنی یک آدم محقق و پژوهشگری است، آن هم کجا در حوزه علمیه، آن هم در یک حوزه علمیه قوی ای مثل مشهد. خوب این فرد در این قضیه یک وزنه ای است. یک طرف نگاه می کنیم یک کسی آنجا نشسته که این عنصر سابقه کار نخبگی در رسانه را دارد. در کل دنیا در اروپا و آمریکا بوده در تهران و در صدا و سیما هم بوده و یک سرمایه رسانه ای است. یعنی وقتی این رسانه ای ها به کمیسیون می آیند جلوی او لنگ می اندازند و می گویند ما همه شاگرد ایشان هستیم. در بعد وزنه سیاسی فرد دیگری آن طرف نشسته است که یک سابقه طولانی قبل از انقلاب داشته و بعد از انقلاب هم مدیر بوده است. دستش در اجرا است و یک فرد تشکیلاتی با اندیشه تشکیلاتی است. ببینید این مجموعهو به اضافه پتانسیل های دیگر وقتی کنار هم بیایند کار خیلی قوی می شود. اگر چرخ دنده های نظامات داخلی کمیسیون خوب در هم گره بخورد می تواند بار فرهنگی کشور را بردارد.

در بعد اقتصادی هم همین طور است. در بعد صنعت هم همین است. در بعد اصل 44 و تولید ملی که آقای فولادگر رئیس آن هستند همین طور است. در بعد سیاسی و دیگر ابعاد هم همین طور است که گفتم.

 

- چه عاملی باعث شده که این پتانسیل هنوز به فعل نرسد؟

*** یک مقدار اینکه یک تعدادی از این نماینده ها جدید هستند. دوم اینکه فشارهای فقر و بیکاری در استان ها به این ها فشار می آورد و این فشارهایی که به این نمایندگان می آید باعث می شود که آن ها یک مقداری از آن کار اصلی خود باز بمانند.

 

- آن اصطکاک هایی که در مسائل حاشیه ای مجلس پیش می آید را هم باید به عوامل به فعل نرسیدن پتانسیل های کارشناسی مجلس اضافه کرد.

*** بله، این مسائل حاشیه ای را هم باید اضافه کرد، که در این قضایا آن پتانسیل اصلی که مربوط به مجلس است به جریان نمی افتد.

 

- ارزیابی شما از عملکرد مجمع نمایندگان استان اصفهان در دوره نهم چیست؟

*** درمورد استان اصفهان باید بگوییم که ده، پانزده نماینده جدید دارد که بعضی از آن ها اصلاً سابقه مجلس ندارند. حالا بنده هستم که سه دوره قبلی بودم و مثلاً بعضی ها هم هستند که دو دوره نماینده بودند. ولی باز اگر بخواهیم سرجمع درمورد مجمع استان حساب کنیم، عین سرجمع مجلس است و افراد جدید در آن زیاد هستند. چرخ دنده های مجمع باید بیش از این در هم بیفتد و حرکت بیش تری را آغاز کند. اگر بیست نماینده استان یک حرفی بزنند رئیس جمهور و فلان وزیر جرئت نمی کنند حرف خلاف بزنند. استاندار هم جرئت ندارد این همه توهین و این همه بی محلی به نماینده ها کند. ما داریم تلاش می کنیم که این تعامل را نزدیک کنیم تا این کار قوی شود. اگر این کار قوی شود می توانیم خیلی کارها انجام دهیم. با این حال ما 3،4 کار مهم داشتیم، یکی ملاقات با رئیس جمهور بود که خیلی مهم بود و آقایان حرف هایشان را صریح زدند. یکی ملاقات با آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور بود که آن هم خیلی مهم بود. ملاقات با وزیر نیرو بود که ده هجده نفر نماینده رفتیم و در آنجا راجع به آب بحث های مهمی شد. ملاقات با وزیر کار و وزیر آموزش و پرورش و سایر وزرا هم جزء ملاقات هایی بود که آثار مثبت داشته است. آن ها هم حساب می کنند هجده تا بیست نماینده با تقسیم کاری که داشتند برای یک موضوع آمدند. در ارزیابی، این حرکت های جمعی مجمع خیلی خوب بوده است و باید این را تقویت کنیم.

 

- آیا این حرکت های جمعی نمایندگان استان در زمینه رفع مشکل آب استان تأثیری داشته است؟

*** من باید به صورت ویژه درمورد آب بحث کنم. مجموعاً ما باید بگوییم که مجمع اصفهان دومین جمعیت کشور را بعد از تهران دارد. تهران 30 نفر نماینده و اصفهان 20 نفر نماینده دارد. من به شما بگویم که در مجالس اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم در مجلس تأثیرگذار بود. یعنی وقتی نماینده های اصفهان بلند می شدند و راجع به یک چیزی در مجلس صحبت می کردند همه مجلس تابع آن ها بود. خوب نایب رئیس مجلس آیت الله یزدی بودند که اصفهانی هستند، یک مدتی آقای پرورش بودند و این خیلی مهم بود. در هیئت رئیسه سه چهار نفر اصفهانی بود و در بحث های کمیسیون ها هم همین طور بود که این ها آثار دارد. الآن هم خوشبختانه باز اصفهانی ها مؤثر هستند، مثلاً رئیس کمیسیون فرهنگی آقای آقاتهرانی است و بنده نایب رئیس هستم و به یک بیانی کمیسیون فرهنگی دست اصفهانی ها است. رئیس کمسیون اصل 44 و تولید ملی آقای فولادگر است. در کمیسیون قضایی سه چهار نفر قاضی از استان داریم. آقای مقتدایی در کمیسیون آموزش هستند. در کمیسیون صنعت و برنامه و بودجه آقای حاجی و دیگران هستند. یعنی الآن هم نماینده های استان اصفهان در کمیسیون های مختلف و جاهای حساس یا رئیس هستند یا نایب رئیس یا دبیر اول و دوم و یا سخنگو هستند. کلاً در جاهای خوبی هستند. در کمیسیون کشاورزی خانم امامی را داریم. بنابراین اصفهانی ها و استان اصفهان در کمیسیون های مختلف مجلس حضور خوبی دارند. این یک بحث مهمی است.بحث عملکرد فرد هم یک بحث است که مثلاً خود بنده چکار انجام داده ام. ممکن است سؤال پیش بیاید که آقا شما چکار انجام داده اید؟ خوب آدم می گوید من شخصاً این کارها را انجام داده ام. آدم می تواند ده ها کار بشمارد که در این زمینه هم باز جای بحث فراوان است. ببیند ما بعد از اینکه در مجلس نهم قرار گرفتیم اولویت های شهرستان اصفهان و استان اصفهان را مورد توجه قرار دادیم. اولین اولویت ما آب است. چون من قبل از اینکه در انتخابات مجلس شرکت کنم در زمان بعد از 25 آبان سال 89 که اصفهانی ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، آقا آنجا یک چشم اندازی را برای اصفهان مطرح کردند و از آنجا یک لجنه ای با حضور دوستان ما در تهران تشکیل شد و اولین اولویت ما آب بود. لذا یک سال قبل از اینکه من در انتخابات مجلس شرکت کنم در بحث آب کار کردیم و اولویت ما آب است. ما درمورد این آب به استاندار پیشنهاد دادیم و قرارگاه آب تشکیل شد و در آن قرارگاه آب چندین جلسه با حدود ده پیشنهاد برگزار شد.در رابطه با این پیشنهادها جلساتی با وزیر نیرو و رئیس جمهور داشتیم و متعدد در جاهای دیگر روی این موضوع صحبت کردیم. ولی بنده پیشنهاد قرارگاه آب را در این زمینه دادم و در این مسئله روی آن هم کار شد. وضعیت آب اصفهان گرفتار یک خشکسالی شش ساله است و شاید بیش از شش سال است که خشکسالی اتفاق افتاده و وضع معیشت مردم دچار مشکل شده است و فقر و فشار و تورم به آن ها فشار می آورد. انصافاً باید بگوییم کشاورزان ما و باغ دارهای ما در شرق و غرب استان و شمال و جنوب شهرستان اصفهان از بابت این کمبود آب در فشار عجیبی هستند.

الآن که در خدمت شما هستیم ورودی روزانه آب به سد 17 میلیون متر مکعب است و خروجی آن 14 میلیون متر مکعب است، درحقیقت 175 میلیون متر مکعب آب پشت سد است و این آمار در این زمینه یعنی زیر خط قرمز. لذا باید آب شرب مردم که همان آب معیشتی است به اضافه آب کشاورزی و صنعت تأمین شود. پیشنهادهایی برای این کار داده شده است. جلسه پریشب که باز پیشنهادی از ناحیه من بود با حضور منتخبی از معتمدین مردم و شورا جلسه خوبی در استانداری تشکیل شد و پیشنهادهای متعددی در آنجا ارائه شد و مجموعاً روی بسترهایی که این خشکسالی را برای مردم شرق اصفهان جبران کند پیشنهاداتی داده شد. از جمله بحث بیمه محصولات، بیمه کشاورزان و بیمه بیکاری. روی بیمه بیکاری به خصوص روی قشر پیرمرد و پیرزنی که در منطقه هستند باید یک کار جدی صورت بگیرد. استمحال وام های کشاورزی هم هست که باید تا پایان سال و سال بعد عقب بیفتد. در این جهت توافقاتی در این مسئله صورت گرفت. عرض کنم که برای انتقال آب توسط لوله از سرچشمه ها به منطقه شرق اصفهان به منظور همین بحث کشاورزی صحبت شد که از منبع بودجه آلایندگی پالایشگاه ها تأمین شود و این انتقال اجرایی شود.

 

- این طرح چه زمانی اجرایی می شود؟

*** دنبال اجرای آن هستند. بحث بهشت آباد و بحث های دیگری هم درمورد آب مطرح شد. مجموعاً این ها می تواند یک مقداری معیشت مردم و کمبود این آب و خشکسالی را جبران کند. این نکته ای است که قابل توجه است. واقعاً مردم ورزنه مردم بسیار شریفی هستند. مردم منطقه شرق اصفهان مردم شریفی هستند. کشاورزانی هستند که اکثراً خانواده شهید و جانباز و دلسوز و علاقه مند به انقلاب هستند. مطمئناً این قدر هوشیار بودند که از تحریکاتی که بعضی برای حضور مردم در خیابان ها و  بستن خیابان ها و مسائلی از این مقوله و ایجاد بحران های اجتماعی داشتند پرهیز کردند. پریشب خانمی که از این خانم های کشاورز بود و خیلی قوی صحبت می کرد از خانواده شهید بود. این هوشیاری مردم در شرق اصفهان با فشار خشکسالی و کمبودها و مشکلات معیشت خیلی جای تقدیر و تشکر دارد. کار دیگر برای جبران این کمبود و خسارت آب پرداخت وام خسارت خشکسالی است. همچنین صنایعی که در منطقه بود از جمله صنعت سرامیکی بود که یک سرمایه گذار یزدی در آن سرمایه گذاری کرد و قرار شد آب و گاز و برق آن را تأمین کنند که این اشتغال زایی خوبی در منطقه خواهد داشت. پیشنهادهای متعددی در این جهت شد که مصوباتی هم به حمدالله صورت گرفت که امیدواریم ان شاءالله این مشکل آب هم حل شود. اما در ارتباط با بحث مدیریت استان باید فقط چند جمله را عرض کنم. ما می گوییم که مردم اصفهان که در روز 25 آبان بیش از 300 شهید را بر دوش خود تا گلستان شهدا حمل کردند، مردم باعزت و باشرفی هستند. مردم اصفهان در تمام صحنه ها پیشتاز بودند. اولین حکومت نظامی در کشور در اصفهان بود. مردم اصفهان پیشکسوت مبارزات بودند و قبل از پیروزی انقلاب حماسه پنجم رمضان را آفریدند. بعد از پیروزی انقلاب هم جنگ را اداره کردند، پشت جنگ را هم اداره کردند. مردمی هستند که قرص پای روحانیت و انقلاب و امام و مقام معظم رهبری ایستاده اند و ولایت پذیر هستند. انسان های پاکی هستند. شأن این مردم هم یک مدیریت قوی در این جهت است و این مسئله را در این موضع و این مسئله ای که مورد توجه ما است باید رعایت کرد.

بنابراین بعضی از آقایان مدیران که صحبت هایی را مطرح می کنند و آن جملات و مطالب را می گویند این شأن مردم نیست. ما واقعاً بر خودمان می بالیم و به این مردم افتخار می کنیم. شأن این مردم هم باید در ابعاد مختلف رعایت شود. بعضی جملات و مسائلی که گفته می شود شأن مردم نیست. مسئله ای که در رابطه با زمین خواری 270 هکتار زمین محمود آباد بود مورد توجه است. همچنان هم در محافل مختلف مورد توجه بسیاری از مدیران است. مدارکی که در اختیار هست این است که  با این گسترش مخالف بودند. الآن هم با بازدیدهایی که ما انجام دادیم جای سؤال و جای بحث دارد. در این جهت دادستانی کل استان برخورد را در رابطه با این زمین خواری شروع کرده است. در جاهای دیگر هم یک زمین خواری های دیگری مشهود است که مورد پیگیری است. بحث مترو و قطار سریع السیر از جمله مسائلی هست که دنبال آن هستیم و خوب مسئله مهمی است. بحث بهداشت و سلامت مردم موضوع اولویت دیگر است. بحث جوانان مسئله بسیار مهمی است که باید به صورت ویژه به این موضوع پرداخته شود از جمله اشتغال و ازدواج آن ها و مسائلی که در این رابطه مورد توجه است.

ما امیدواریم ان شاءالله خدمتگزار صادق و صدیقی برای این مردم باشیم. کارهایی هم صورت داده ایم که ان شاءالله در یک فرصت دیگری مورد بحث قرار می دهیم./971/د102/ع

ارسال نظرات