۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۵۹۰۵۸
استاد اخلاق حوزه:

وجود علما و فقهای برجسته از برکات حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم، با اشاره به تربیت طلاب علوم دینی، مبلغان، فقها و علما در قم، گفت: وجود علما و فقهای برجسته از برکات حضرت معصومه(س) است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرح‌زاد، استاد اخلاق حوزه علمیه، دوشنبه شب در مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: یکی از علمای بزرگ به دلیل قدر و اهمیت حضرت فاطمه معصومه(س) گفته بود که اسم من را هم در لیست خادمان این آستان مقدس بنویسید.
وی با اشاره به این‌که در زیارت جامعه کبیره درباره اهل‌بیت(ع) وصف‌های بسیاری گفته شده است، افزود: هر چه داریم از اهل‌بیت(ع) است، در این زیارت آمده است که راه به سوی خدا مگر از طریق محمد(ص) و آل محمد(ص) بسته است.
استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دوستی با اهل بیت(ع)، دوستی با خدا است، دشمنی آنان دشمنی با خدا است، امام معصوم(ع) فرموده است «من عرفهم فقد عرف‌الله»، محال است کسی بدون اینان به خداوند برسد و در این موضوع جای شک و شبهه نیست.
وی در ادامه حاضران در این مراسم معنوی را به خواندن اسمای الهی توصیه کرد و ادامه داد: همان‌طور که خدا را صدا می‌زنیم، اهل‌بیت(ع) را نیز صدا بزنیم، اهل‌بیت(ع) اسم‌هایم معنوی و تکوینی خداوند هستند، ممکن نیست کسی بدون اهل‌بیت(ع) خدا را بشناسد.
حجت‌الاسلام فرح‌زاد گفت: در برخی احادیث درباره شفاعت کردن کریمه اهل‌بیت(ع) درباره شیعیان اشاره شده است، مرحوم آقای دولابی فرمود «خداوند به این بانو ویژگی‌هایی را عنایت کرده که به هیچ کس عطا نکرده است».
وی ابراز داشت: در طول تاریخ میلیاردها شیعه بوده و هست و خوهد بود، این بانوی با کرامت تمام شیعیان عالم را شفاعت می‌کند، مرحوم آقای دولابی می‌فرمودند «ما سه امامزاده عالی مقام داریم که معصوم نیست، حضرت معصومه(س) یکی از آنان است».
کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به زیارت وارد شده برای حضرت معصومه(س)، بیان داشت: در این زیارت می‌خوانیم «السلام علیک یا بنت رسول الله»، «السلام علیک یا بنت خدیجه»، «السلام علیک یا اخت ولی الله»، «السلام علیک یا عمة ولی الله» و مانند آن، این‌ها به دلیل آن است که می‌خواهند برای ما تبین کنند که از همه طرف این بانو به خاندان کرامت وصل است.
وی ادامه داد:‌ براساس روایاتی می‌فرمایند که بهشت 8 در دارد و سه در آن در قم است، سه هشتم راه ورودی آن در قم است، اگر اهل قم نبودند دین ضایع می‌شد، و از قم همه معارف اهل‌بیت(ع) به سایر نقاط دنیای نشر پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام فرح‌زاد خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) از قم معرفی می‌شوند، مبلغان، فقها، علمای بسیاری در قم تربیت می‌شوند، وجود خیلی از علمای برجسته، زوار و حضور ملائکه از برکات این حرم است، آقای دولابی می‌گفتند «من هیچ‌گاه از قم سیر نشدم».
وی گفت: درهای حرم 24 ساعته باز شده است و در طول سال در این مکان نماز، دعا، توبه، استغفار و ذکر به آسمان بالا می‌رود، مرحوم آقای بهجت سفارش کردند که به خدام بگویید این‌جا با ادب رفتار کنند، اینجا محل نزول ملائکه است.
استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: از وجود شهر مقدس قم و علمایی که هستند امید ما به شفاعت این بانوی بزرگوار است که دعای این بی‌بی برای ما بسیار ارزشمند است./914/پ202/ی
ارسال نظرات