۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۵۹۱۴۳
مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان:

علما عامل بالندگی جامعه و پویایی دین هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی گفت: عالمان همواره منشأ خیر و برکت برای جوامع اسلامی و عامل ماندگاری، پویایی، بالندگی و تحرک دین بوده‌ و هستند.
مديريت حوزه علميه خواهران استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام بلال محمدی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران زنجان امرور در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه زنجان اظهار داشت: طلبگی بهترین گذرگاه برای رسیدن به ورزیدگی اخلاقی، تهذیب و خودسازی است، در حقیقت فرصتی برای یافتن ساز و کار بندگی و شناخت حقیقت درگاه ربوبی است.

 

وی با بیان این‌که جامعه همواره و در همه امور به طلبه و عالم فقیه نیازمند است، گفت: بنا به سخن نورانی امام صادق(ع) مردم هیچ سرزمینی از سه کس که در امر دنیا و آخرتشان بدان پناه برند، بی نیاز نیستند و اگر آنها را از دست بدهند، مردمی به دور از تمدن هستند، که آن سه فقیه عالم و پارسا، امیری خیرخواه و پزشک آگاه و مورد اعتماد است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با تأکید بر این‌که فقها ملجأ و پناهگاه مردم هستند، تصریح کرد: عالمان همواره منشأ خیر و برکت برای جوامع اسلامی بوده اند و در طول حیات اسلام، همواره پاسدار و مبلغ کیان نظام بوده اند، در حقیقت عامل ماندگاری پویایی، بالندگی و تحرک دین و جلوگیری از بدعت‌ها علمای دین بوده‌اند.

 

حجت‌الاسلام محمدی با تشریح جایگاه حوزه های علمیه در تربیت نسل پویا و مبلغان توانمند در حوزه دین گفت: مدارس علمیه همواره در فرهنگ و هویت دینی مردم نقش اصلی و بی بدیل داشته است، به عبارت دیگر یکی از علل اصلی در شکل گیری، پیروزی، ماندگاری و اقتدار و عظمت نظام اسلامی روحانیت و حوزه های علمیه بوده اند.

 

وی تقویت حوزه های علمیه را تقویت انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: رسالت مهم مدارس علمیه، تربیت طلبه و سفیران جان برکف و مخلص است، خانواده های مؤمن و متدین باید فرزندان با استعداد خود را برای تحسلی در علوم حوزوی به مدارس علمیه روانه کنند، چراکه فرصت سوزی در نظام اسلامی غیر قابل جبران و نابخشودنی است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به آغاز زمان پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: هم اکنون در استان زنجان چهار مدرسه علمیه خواهران در سطح کارشناسی و یک مدرسه علمیه در سطح کارشناسی ارشد فعالیت می کند که در جمع 600 طلبه خواهر در 5 مدرسه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

 

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: مدارس علمیه خواهران استان در شهرهای زنجان، ابهر، هیدج، قیدار و خدابنده فعالیت دارند که حدود 250 طلبه از این حوزه های علمیه در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند. عموم علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی حوزه علمیه خواهران و ورود به سامانه نام‌نویسی الکترونیکی برای پذیرش در حوزه مدارک لازم را ارائه کنند.

 

وی در پایان با بیان این‌که امسال برای اولین بار آزمون ورودی حوزه های علمیه برای مقطع کارشناسی حذف شده است، گفت: این امر در راستای تسهیل ورود علاقه مندان به حوزه های علمیه صورت گرفته است، بدین صورت که اولویت تحصیل با افرادی خواهد بود که معدل دیپلم آنان بالاتر بوده و در مصاحبه حضوری موفق باشند./9351/پ202/س

 

ارسال نظرات