۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۵۹۱۶۷
رییس شورای هماهنگی آذربایجان ‌شرقی:

صدا و سیما متولی اصلی حراست از هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ای فراگیر در حفظ و حراست از هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی مردم رسالت خطیری بر عهده دارد، که نباید از این رسالت خود غافل باشد.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييس شوراي هماهنگي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی، امروز در گردهمایی دبیران ستاد همکاری حوزه های علمیه و منطقه 5 آموزش و پرورش در تبریز اظهار داشت: افزایش تعداد شبکه های رسانه ملی اقدامی ارزشنمد در سال های گذشته است، اما افزایش کمی کانال ها نباید از کیفیت برنامه ها بکاهد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تأکید بر این‌که نظارت بر فیلم ها و سریال های رسانه ملی بایستی به صورت جدی اعمال شود، تصریح کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ای فراگیر در حفظ و حراست از هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی مردم رسالت خطیری بر عهده دارد، که نباید از این رسالت خود غافل باشد.

 

وی با اشاره به این‌که رسانه ملی می تواند از نظر مشورتی علمای حوزوی و کارشناسان دینی در تولید برنامه ها بهره مند شود، گفت: هر چند اعمال نظر و نظارت بر برنامه های رسانه ملی وجود دارد، اما برخی برنامه ها و سریال‌های رسانه ملی هیچ سنخیتی با هویت دینی مردم ندارد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی در ادامه خانواده را رکن مهم دیگر در تربیت دینی فرزندان و اینده سازان کشور دانست و گفت: خانواده ها زیربنای جامعه بزرگ هستند و در تربیت انسان های وارسته از جایگاهی مهمی برخوردارند، از این رو ضرورت دارد خانواده ها نسبت به تربیت صحیح و مذهبی فرزندان خود بیش از پیش اهمیت دهند.

 

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: بعد از خانواده، مدارس رسالت مهمی در تعلیم و تربیت فرزندان بر عهده دارند، که حضور روحانیت در مدارس می تواند در تربیت دینی دانش آموزان بسیار ارزشمند باشد، البته در سال های گذشته با فعالیت ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شاهد تحقق این مهم بوده ایم.

 

وی با تأکید بر این‌که الگوپذیری و حرف شنوی دانش آموزان از معلمان خود گاهی بیش از والدین است، گفت: علمای دینی و حوزه های علمیه پاسداران دین مبین اسلام و سیره عملی پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع) بوده و نقش بسزایی در تربیت انسان های جامعه ایفا می کنند، به یقین حضور تبلیغی روحانیت در مدارس با برکات مهمی همراه بوده است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات