۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۵۹۲۳۴
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش:

تبیین معارف اسلامی محوری‎ترین رسالت حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ملکی با تأکید بر نقش مؤثر حوزه های علمیه در برهه کنونی خاطرنشان ساخت: محوری ترین رسالت حوزه علمیه تبیین و آموزش معارف اسلامی به بشریت است.
حجت الاسلام ملکي

حجت الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سند چشم انداز تحول نظام آموزشی کشور، اظهار داشت: یکی از سرفصل های مهم سند چشم انداز، راهبردهای اسلامی آن است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت های حوزه علمیه برای شکوفایی استعداد های دانش آموزان استفاده  کرد، گفت: حوزه های علمیه یکی از مراکز تخصصی در مسأله تبلیغ است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تربیت صحیح فرزندان سبب شکوفایی سریع تر استعداد های آنان می شود، افزود: آموزش باید به صورت ساده و بدون تکلف باشد؛ چرا که اگر تعلیم به زبان ساده به دانش آموزان داده شود به یقین برای آن ها قابل درک و فهم خواهد بود.

حجت الاسلام ملکی در ادامه خاطرنشان کرد: برای ساماندهی بهتر و کاربردی تر فعالیت های فرهنگی به ویژه در مدارس، کمیته ای با عنوان ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان ها تشکیل شده است.

وی با بیان این که کمیته هایی برای بررسی و برطرف کردن مشکلات، جلسه هایی با عنوان نشست های سالانه برگزار می کنند، ابراز داشت: ارایه پیشنهادات و انتقادات اعضای کمیته، بررسی برنامه های برگزار شده در سال و تصویب قوانینی برای سال جدید از مسائلی است که در این نشست های بررسی می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، استان خوزستان را یکی از فعال ترین اعضای کمیته مرکزی همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خواند و افزود: حضور گسترده ائمه جمعه و جماعات خوزستان در نشست سالانه نشان از فعال بودن این استان است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش به اهمیت ارتباط حوزه های علمیه با نظام آموزشی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نظام آموزشی کشور با تدوین سند چشم انداز تحول در تلاش جهت آموزش اسلامی و دینی به دانش آموزان است.

حجت الاسلام ملکی با بیان این که چه نهادی باید به صورت صحیح به دانش آموزان معارف اسلامی را آموزش دهد، گفت: مهم ترین رسالت حوزه علمیه تبیین، تشریح و آموزش آموزه های اسلامی به انسان ها هستند./9458/ت302/ب

ارسال نظرات