۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۴۰۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

انقلاب اسلامی احیاء کننده فرهنگ احسان و نیکوکاری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که احسان و انفاق به نیازمندان و محرومان یک عمل الهی و انسانی است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی این فرهنگ انسانی امروز در جامعه احیاء شده است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در مراسم جشن نیکوکاری با اشاره به این که احسان و انفاق به نیازمندان و محرومان یک عمل الهی و انسانی است، گفت: دین اسلام سفارش به نیکی و نیکوکاری به طرق متعدد می کند و در آیات فراوانی از قرآن کریم راجع به احسان، اکرام، انفاق، انعام، ایثار، صدقه، فضل، قرض، عطیه، باقیات الصالحات و فعل الخیرات سخن به میان آمده است.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرمودند: کسی که صبح را آغاز کند و اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد مسلمان نیست، ابراز داشت: این فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) حاکی از احسان در حق مسلمانان است و تلاش برای کمک به هم نوع به ویژه همسایگان یکدیگر بزرگترین احسان و نیکوکاری است.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که احسان و نیکوکاری باید به گونه ای باشد که بدون منت و در خفا صورت پذیرد تا انسان از لذت و حلاوت معنوی آن بهره مند شود، اضافه کرد: در  کشور اسلامی ایران در آخر سال یک هفته به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نام نهاده شده است تا در این هفته با همدلی و وفاق به یاد افراد نیازمند باشیم و همه با هم از بهار طبیعت و سال جدید بهره ببریم.

 

وی کمک به محرومان را یکی از نعمت های الهی برشمرد و گفت: حرکت به سمت محرومیت زدایی یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، فقر فرهنگی را خطرناکتر از فقر اقتصادی عنوان کرد و افزود: بنابراین باید تلاش شود امدادرسانی و انجام امور خیریه با هدف انتقال فرهنگ دینی همراه شود.

 

حجت الاسلام یاری، دستگیری از ضعفا را سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برشمرد و افزود: در تاریخ بشریت هیچ گروهی به اندازه اهل بیت(ع) به فکر محرومیت زدایی در حوزه های فرهنگی و اقتصادی نبوده اند.

 

وی افزود: در جامعه ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب علوی تشکیل شده است، مسلمان نمی تواند در برابر نیازها و گرفتاری های برادران دینی خود بی تفاوت باشد، بلکه با احساس مسؤولیت، در پی کمک و رفع مشکلات آنان خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که انسان ها در جامعه در مورد یکدیگر وظایفی دارند تصریح کرد: مسلمان متعهد، خود را در خصوص برادران دینی مسؤول احساس می کند، زیرا یکی از بزرگ ترین تکالیف در مورد برادران دینی، کوشش در برطرف ساختن نیاز مؤمنان و مشکلات ایشان است و این کار بالاترین حق انسانی ما به شمار می آید.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که انسان برای آسایش و آرامش خود نیازمند دیگران است، اضافه کرد: اسلام می خواهد که روابط اسلامیِ سالم و سازنده در بین مؤمنان برقرار باشد؛ از این رو، بخش مهمی از توصیه های معصومین (ع) در این باره است.

 

وی خاطرنشان کرد: احسان و مردم داری، اخلاق زیبنده مسلمانی است که می خواهد از الگوهای دینی و ارزش های مکتبی الهام گیرد و زندگی اسلامی را به وجود آورد، لذا جویا شدن از گرفتاری ها و مشکلات دیگران و تلاش در برطرف ساختن آنها، درهای بهشت و رحمت الهی را به روی انسان می گشاید.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: یکی از مهم ترین تعالیم فردی و اجتماعی در اسلام و بلکه همه ادیان، رسیدگی به بینوایان و بیچارگان است، در متون دینی و به ویژه قرآن کریم از یکسو توصیه و تشویق فراوان درباره رسیدگی به نیازمندان صورت گرفته و از سوی دیگر با کلامی تند درباره کسانی که به این موضوع بی‌توجه هستند سخن به میان آمده است.

 

این مقام مسؤول گفت: احسان و نیکوکاری، یکی از اصول اساسی ارزش ها در جامعه اسلامی است و براین اساس، خداوند در قرآن همگان را به انجام آن فرمان داده و پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) آن را جامع همه ارزش ها دانستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری و فرا رسیدن سال نو یاد آور شد: این روزها بوی بهشت به مشام می رسد و اگر چشم بصیرت را باز کنیم، می بینیم که این رایحه خوش از کمک به نیازمندان است که بهشت و نعمت ابدی و سعادت جاودانه را برای اهلش نوید می دهد./950/پ202/ب

ارسال نظرات