۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۵۹۴۱۵
استاد حوزه علمیه قم:

طلاب جوان ترس از تبلیغ را کنار بگذارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خزائلی گفت: ترس همیشه به عنوان یک آفت و مانع برای تبلیغ دینی است. طلبه ای که برای ورود به عرصه های جدید تبلیغی واهمه داشته باشد، به یقین موفقیت چندانی به دست نخواهد آورد.
حجت الاسلام خزائلي، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام خزائلی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه اظهار داشت: باید در عمل نسبت به کسب معرفت و بصیرت الهی تلاش کنیم، اگر بتوانیم در طول عمر به اخلاق الهی متخلق شویم و به رنگ الهی درآییم، اسمای الهی در دل تجلی خواهد یافت.

 

وی گفت: اگر خداوند در سوره شمس قسم یاد می کند، باید اهمیت قسم را بدانیم و همه جا قسم یاد نکنیم، باید دانست چه کسی و در کجا قسم یاد می کند. خداوند قسم به نفس و کسی که آن را تسویه می کند، می خورد. یعنی مساوی قرار می دهد و تمام اجزای نفس را موزون و هماهنگ قرار می دهد.

 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه « فألهمها فجورها و تقویها» گفت: خیر و شر به او الهام می شود این الهام، الهام تکوینی است یا در مسیر زندگی چیزی بر آنها الهام می شود. یعنی کسی که نفس خود را تزکیه می دهد و آماده رشد می کند، به عبارت دیگر تهذیب نفس زمینه لازم برای تقرب را فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام خزائلی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که طلبه بی سواد به درد جامعه نمی خورد، گفت: نمره امتحانی باید استحقاقی باشد نه استرحامی، باید خود طلبه تلاش کند تا نمره را به دست بیاورد.

 

وی خطاب به طلاب بیان کرد: مطالعات گسترده و به روز داشته باشید و نسبت به تمرین در زمینه نگارش، نویسندگی، جمع بندی موضوعات، مطالعه، هنر سخنوری، حفظ اعتماد به نفس و غیره اهتمام کنید، در حقیقت علوم دینی ارائه شده در حوزه بایستی در قالب استعدادهای وجودی شما با خروجی تبلیغ دین به مردم ارایه شود.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان حدیثی از امام علی(ع) گفت: آن حضرت فرمودند؛ از چیزی که می ترسی خودت را داخل آن بینداز. ترس همیشه به عنوان یک آفت و مانع برای تبلیغ دینی است. طلبه ای که برای ورود به عرصه های جدید تبلیغی واهمه داشته باشد، به یقین موفقیت چندانی به دست نخواهد آورد.

 

وی در پایان خواستار ساده‌زیستی و توجه به زی طلبگی از سوی طلاب علوم دینی شد و گفت: اسراف از گناهان کبیره است، چه مال خودت باشد و چه بیت المال، سعی کنید در طول زندگی روحیه قناعت داشته باشید، قناعت ثروتی است که هیچ گاه تمام شدنی نیست./9353/پ202/س

ارسال نظرات