۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۵۹۵۲۴
آیت الله شبستری:

رهنمودهای اخیر رهبری نصب العین همگان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری، بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار خبرگان رهبری را مهم و جامع خواند و تاکید کرد که همگان باید فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای را نصب العین خود قرار دهند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به انفجارهای اخیر تروریستی در عراق و پاکستان، اظهار داشت: عاقبت چنین جنایاتی که با هدف شیعه‌کشی صورت می گیرد، ذلت و خواری برای حامیان گروه های افراطی، تکفیری و سلفی است.

 

‌وی با تأکید بر این‌که تبعات شیعه کشی و تفرقه افکنی در منطقه دامن بانیان آن را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ما نمازگزاران جمعه تبریز با محکوم کردن جنایات تروریستی علیه شیعیان در عراق و پاکستان،‌ به صراحت اعلام می کنیم؛ در صورت تداوم چنین جنایاتی، خواستار اعتراض های سراسری در کشورهای اسلامی علیه این اقدام های تروریستی خواهیم شد.

 

نماینده خبرگان رهبری با تحلیل و بررسی ریشه های نزاع قومی و مذهبی در برخی ممالک اسلامی، افزود: دشمنان از دیرباز به دنبال راه اندازی مسلمان‌کشی و شیعه‌کشی‌ به دست خود مسلمانان و یا با تحریک فرقه های ضاله، افراطی و تروریستی بوده اند، این اقدام علیه شیعیان بخشی از پروژه شیعه ستیزی کشورهای آمریکا،‌ عربستان و عراق است.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که تحرکات تروریستی گره های افراطی با حمایت غرب و برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان راه اندازی می شود، تصریح کرد: تداوم چنین جنایاتی به طور قطع تبعات خطرناکی خواهد داشت، از این رو از مجامع بین المللی می خواهیم تا سکوت خود را در مقابل این جنایات بشکنند.

 

وی با بیان این‌که شیعیان در ممالک اسلامی قربانی تفکرات التقاطی و ارتجاعی برخی فرقه های ضاله و افراطی شده اند، تصریح کرد: انتظار داریم دولت پاکستان اجازه ندهد بیش از این انسان های بی‌گناه به خاک و خون کشیده شوند، باید مسببان این چنین اقداماتی به شدت مجازات شوند.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ایشان در این دیدار توصیه های مهم و حساسی نسبت به مردم، مسؤولان و علما داشتند که بایستی نصب العین همگان قرار گیرد، چراکه توصیه های رهبری راهگشای همه امور است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب در این دیدار گفت: رهبر انقلاب فرمودند؛ انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یکی از بهترین، آزادترین و استانداردترین انتخابات در دنیا محسوب می شود و اینکه برخی تلاش دارند، بررسی صلاحیت ها در انتخابات را به عنوان یک اشکال نظام اسلامی مطرح کنند، سخن غیرفنی و ناشیانه ای است.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که سنجش صلاحیت افراد شرط عقل و لازمه حضور افرادی لایق در عالی ترین مسؤولیت نظام است، خاطرنشان کرد:‌ در رسانه های بیگانه مطرح می شود که تایید صلاحیت نامزدها در ایران با آزادی و دمکراسی منافات دارد که این موضوع حرفی مغالطه آمیز است؛ چرا که همه جای جهان ارگان هایی صلاحیت نامزدها را بررسی می کنند.

 

وی با بیان این‌که رهبر انقلاب بر حضور افراد با صلاحیت در انتخابات آینده تأکید دارند، افزود: ایشان هدف از بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات را عرضه افراد دارای شرایط لازم و متناسب با میل و رغبت مردم در انتخابات دانستند و خاطرنشان کردند که باید در انتخابات، افرادی حضور یابند که دارای صلاحیت ها و حد و اندازه های لازم برای مسئولیت ریاست جمهوری باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حفظ و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تأکید کرد./935/پ201/ج

 

ارسال نظرات