۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۵۹۵۴۱
امام جمعه بخش گلستان:

مردم در ایام نوروز احترام حضرت زهرا را حفظ کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بخش گلستان گفت: توسل به حضرت زهرا(س) یکی از اسبابی است که خدای متعال به آن توجه ویژه‌ای دارد، از این رو مردم در ایام نوروز 92 که مصادف با شهادت این بانوی مظلومه است، احترام ایشان را حفظ کنند.
امام جمعه بخش گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام سید مرتضی صفایی، امام جمعه بخش گلستان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان، تقرب جستن به خدای متعال را امری ضروری در زندگی دانست و اظهار داشت: تمسک به اهل بیت(ع)، جهاد در راه خدا، اخلاص و پرداخت خمس و زکات از راه‌های مهم برای تقرب به پروردگار است.

 

وی پرداخت زکات در جامعه اسلامی را یکی از راه‌های مبارزه با فقر برشمرد و بیان داشت: اگر مردم در جامعه زکات خود را پرداخت کنند حتی یکی فقیر هم در کشور پیدا نخواهد شد، با توجه به این امر باید بدانیم که فقرایی که امروز در جامعه وجود دارند محصول پرداخت نکردن زکات‌های برخی از مردم‌ هستند.

 

امام جمعه بخش گلستان ادامه داد: در زندگی صله رحم را در دستور کار خود قرار دهید تا خدای بزرگ از شما خشنود باشد و سعی کنید در نشست‌های روزمره خود از همنشینی با نا محرمان پرهیز کنید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود توسل به حضرت زهرا(س) را امری ضروری در تقرب به پروردگار دانست و خاطرنشان کرد: توسل به حضرت زهرا(س) یکی از اسبابی است که خدای متعال به آن توجه ویژه‌ای دارد، از این رو مردم در ایام نوروز 92 که مصادف با شهادت بانوی مظلوم(س) است، احترام ایشان را حفظ کنند و دید و بازیدهای خود را تا پیش از فرا رسیدن این ایام شریف انجام دهند.

 

حجت الاسلام صفایی در ادامه به برنامه‌های آمریکا برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی اشاره و بیان داشت: آمریکا به اختلافات بین اهل تشیع و تسنن اهتمام ویژه‌ای دارد و برای این امر ایران را که کشوری مقتدر است و در برابر مستکبران جهان ایستادگی می‌کند در نظر دارد.

 

وی در پایان هفته با گرامی داشت هفته نیکوکاری، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) همان گونه‌ که نام امام راحل بر آن قرار داد، راه ایشان را هم ادامه خواهد داد و تا به امروز هم توانسته است نیازمندان بسیاری را یاری کند./957/پ202/پ 

ارسال نظرات