۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۶۰۰۸۳
امام جمعه تبریز:

کتابخانه‌های مساجد به آثار استاد مطهری تجهیز شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری در دیدار دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر گسترش و تجهیز کتابخانه های مساجد تأکید کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در سفر به تبریز با آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

امام جمعه تبریز با تقدیر از فعالان فرهنگی و دست‌اندرکاران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: تعامل این مراکز با دیگر نهادهای متولی امور مساجد می تواند خروجی فرهنگی و معنوی بسیار ارزشمندی برای جامعه داشته باشد، در حقیقت مهم‌ترین رسالت کانون ها باید جذب جوانان به فعالیت های مسجدی باشد.

 

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه و قرائتخانه های مسجدی در کنار کانون های فرهنگی هنری گفت: باید با گسترش و تجهیز این کتابخانه ها به کتب مفید سطح بینش عقیدتی و بصیرتی جوانان مسجد را افزایش داد، جا دارد تمامی این کتابخانه ها به کتب شهید مطهری تجهیز شود.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی، حضور پرشور جوانان در این اماکن، توسعه، تقویت و تبیین جایگاه مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری در این اماکن امن الهی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید کلاس های آموزشی مطلوب جوانان در جنب فعالیت های مسجدی برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، در این دیدار آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یک دوره از کتاب شکوه 29 بهمن و یک سری از منشورات کنگره بزرگداشت آیت الله سید علی آقا قاضی(ره) را به حجت الاسلام ارباب سلیمانی اهدا کرد، همچنین دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کتاب قرآن بنی رضی را به امام جمعه تبریز اهدا کرد.

 

گفتنی است، دبیرستاد عالی کانون های مساجد در ادامه سفر به شهر تبریز از کانون فرهنگی هنری، کتابخانه قرائتخانه و اتاق رایانه مسجد الصادق(ع) منطقه ولی‌عصر(عج) تبریز بازدید کرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآن و دین فلسفه اصلی ایجاد کانون های مساجد است.

 

وی با بیان این که ارتباط نسل جوان با مساجد کمرنگ شده و باید در خصوص این مشکل چاره اندیشی و برنامه ریزی کرد، افزود: جذب جوانان به مساجد نیازمدن برنامه های پرمحتوا و متناسب با نیاز آنان است، اگر به جوانان روی خوش نشان ندهیم و به ارزش و جایگاه و انگیزه و حس جوانی او احترام قائل نشویم از مسجد گریزان خواهند شد./935/پ202/س

ارسال نظرات