۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۶۱۲۵۷

پارلمان انگلیس خواهان صلح افغان ها با طالبان شد

خبرگزاری رسا _ پارلمان انگلیس: پیش برد مذاکرات صلح با طالبان برای تضمین آینده افغانستان بعد از خروج سربازان ناتو ضروری خواهد بود.
پارلمان انگليس خواهان صلح افغان ها با طالبان شد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس اعلام کرده اند که پیش برد مذاکرات صلح با طالبان برای تضمین آینده افغانستان بعد از خروج سربازان ناتو ضروری خواهد بود.
گفتنی است پارلمان انگلیس در حالی خواهان مذاکره دولت افغانستان با طالبان شده است که پس از حادثه 11 سپتامبر سال 2001، آمریکا و انگلیس به بهانه مبارزه با تروریسم و طالبان به کشور افغانستان لشکر کشی کردند که در پی آن نه تنها تروریسم از بین نرفت، بلکه طالبان با قدرت بیشتری حتی به کشورهای دیگر نیز راه پیدا کرد و در این بین زنان و کودکان بی گناه بسیاری بودند که کشته شدند و هم اینک حامیان غربی طالبان بی شرمانه خواهان حضور طالبان در جامعه افغانستان هستند.

 

بی بی سی سپس با جیمز آرب ث نات رییس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس گفتگو کرد که وی در پاسخ به پرسشهای خبرنگار این شبکه گفت: امکان بروز جنگ داخلی در افغانستان پس از خروج نیروهای بین المللی را کسانی که ما با آنها صحبت کردیم رد نکرده اند.


البته باید یادآور شد که از سیاست های پیر استعمار  همواره ایجاد شکاف و تفرقه در بین مردم بوده است که بطور قطع می توان گفت  اختلاف های موجود در بین مذاهب و قومیت های مختلف افغانستان، توسط انگلیس بوجود آمده است./9161/خ

ارسال نظرات