۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۶۱۶۶۴
حجت‌الاسلام پناهیان:

دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی با اصلاح دیدگاه انسان نسبت به دنیا ممکن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که تا ذهنیت ما نسبت به دین و دنیا اصلاح نشود، سبک زندگی ما اصلاح نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به کسانی که این ذهنیت درست را نسبت به دین و دنیا ندارند نباید اجازه داد در سیاست ورود پیدا کنند.
حجت الاسلام پناهيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، شنبه شب در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) که در حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم دین‌داری رواج پیدا کند باید تلقی درست از دنیا و دین را به دست آوریم، متأسفانه ما ایرانی‌ها نه تلقی درستی از دنیا و نه تلقی درستی از دین داریم.
وی افزود: شناخت دین و دنیا بر اساس قرآن میسر می‌شود و ما باید به دنبال اخذ معارف از وحی الهی باشیم و الا ذهنیت ما از دین و دنیا اشتباه خواهد شد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که تا ذهنیت ما نسبت به دین و دنیا اصلاح نشود، سبک زندگی ما اصلاح نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به کسانی که این ذهنیت درست را نسبت به دین و دنیا ندارند نباید اجازه داد در سیاست ورود پیدا کنند.
وی ادامه داد: انسان در دنیا گرایش به راحتی و لذت دارد، انسان دوست دارد در هر مکان و زمانی به راحتی دست یابد و بعد از آن به دنبال لذت است، انسان با این دو میل آفریده شده است.
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: انسان باید بداند دنیا به مکاره و رنج پوشیده شده است، اما ذهنیتی غلطی در این رابطه وجود دارد و آن این است که گمان می‌کنیم می‌توانیم دنیای خیلی راحت و سرشار از لذت برای خود فراهم کنیم.
وی ابراز داشت: باید بدانیم که در دنیا به همه آرزوهای خود نمی‌رسیم و بخشی از چیزهایی را که دوست داریم نمی‌یابیم و بخشی از چیزهایی را هم که دوست داریم از دست می‌دهیم.
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: گاه خداوند برای انسان چیزی را نخواسته است و استعدادهای ویژه برای تحقق آن آرزو یا هدف را به انسان نداده است، انسان باید این را بفهمد و فهم این مطلب درجه‌ای از عرفان است.
وی ادامه داد:‌ البته باید توجه داشت، نباید این حقیقت سبب تنبلی ما بشود، بلکه باید در زمینه‌ای که توانایی و استعداد داریم، نهایت تلاش خود را انجام دهیم و وظیفه خود را به جا آوریم.
حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: انسان نمی‌تواند به همه آرزو‌های خود برسد، و برخی در جامعه این تفکر را به غلط رواج داده‌اند که انسان هر چه خواست می‌تواند بیابد.914/پ202/ع
ارسال نظرات