۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۱۷۵۶
استاد حوزه علمیه نکا:

بصیرت فاطمی جامعه را از هر فتنه ای مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نکا با تاکید بر افزایش بصیرت فاطمی در جامعه یادآور شد: هر چه بصیرت فاطمی ما در جامعه افزایش یابد به همان اندازه ولایت مداری ما افزون خواهد شد و خطا و اشتباه کمتری خواهیم داشت.
بصیرت فاطمی جامعه را از هر فتنه ای مصون می دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ناصر خلیلی، استاد حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) نکا یک شنبه شب در یادواره 17 شهید مسجد صاحب الزمان(عج) نکا با گرامیداشت سالروز شهادت صدیقه طاهره(س) افزود: درس شهدا نیز حرکت در مسیر فاطمه و ولایت مداری ایشان است.

 

وی اظهار داشت: ولایت پذیر بودن از وظایف مهم ما در عصر و زمان فعلی جامعه است و باید حول محور ولایت باشیم تا به این مملکت آسیبی وارد نشود.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که حضرت زهرا(س) در اطاعت پذیری از ولایت، از شوهر خود دفاع نکرد بلکه از ولی زمان خود دفاع کرد یادآور شد: او در دادخواهی از علی(ع) به عنوان ولی زمانش حرف از ولی و امامت زد و از ایشان دفاع کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با هشدار به تلاش دشمنان برای فتنه انگیزی در کشور ادامه داد: باید مراقب فتنه باشیم، فتنه همواره بر پایه ها و ستون های خود حرکت می کند و ما نیز باید با سرعت بیشتر به سمت رهبری و ولی زمان خود حرکت کنیم. 

 

این استاد حوزه علمیه گفت: عقب ماندن از ولی زمان، در واقع گرفتار شدن در دام بلایا و گرفتاری ها است و باید مراقب حرکت خود باشیم و گوش به فرمان رهبری نظام حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که درک حقیقت فاطمه(س) برای ما میسر نیست و کسی نمی تواند حقیقت فاطمه(س) را بشناسد افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) تشبیه به لیلة القدر شده که قابل شناختن نیست و از شب قدر نیز بالاتر و برتر است.

 

وی با اشاره به برتری زهرای اطهر بر شب قدر خاطرنشان کرد: در شب قدر تنها یک قرآن مکتوب نازل شد در حالی که فاطمه زهرا(س) خود دارای 11 قرآن ناطق است که همگی هدایتگر جامعه اند.

 

استاد حوزه علمیه نکا با تاکید بر افزایش بصیرت فاطمی در جامعه یادآور شد: هر چه بصیرت فاطمی ما در جامعه افزایش یابد به همان اندازه ولایت مداری ما افزون خواهد شد و خطا و اشتباه کمتری خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام خلیلی بر ضرورت ترویج بیش از پیش فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوپذیری از سیره فاطمی هستیم.

 

وی با بیان این که فرهنگ فاطمی جامعه اسلامی را در برابر فتنه ها مصون می دارد، تصریح کرد: اگر سیره اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ ارزشمند و تعالی بخش فاطمی در متن زندگی آحاد جامعه نهادینه شود به حتم شاهد تعالی و سعادت جامعه اسلامی در عرصه های مختلف خواهیم بود.

 

استاد حوزه علمیه نکا در بخش پایانی سخنان خود گفت: فاطمه سیده زنان و بانوان بهشتی است و الگو پذیری از این بانوی دو عالم در همه امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، زندگی از جمله وظایف مهمی است که مردان و زنان برای عاقبت به خبری باید رعایت کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات