۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۶۱۷۶۸
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

راهبردهای سبک زندگی فاطمی تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان این که شهدا ترجمان ولایت را درزمان حال که همان ولایت فقیه است درک کردند، اظهار داشت: در واقع اصلی ترین پیام همه شهدای ما دفاع از ولایت و مرزبانی از این حقیقت است و آنان سرفدک به معنای پیروی از ولایت را فهمیدند.
حجت الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور شب گذشته در ادامه سلسله همایش های روضه رضوان که به مناسبت شهادت فاطمه زهرا(س) در مسجد و مجتمع فرهنگی رضوان برگزارمی شود، با اشاره به سوره نور در قران کریم به راهبردهای سبک زندگی فاطمی پرداخت و اظهار داشت: براساس شاخصه های اصلی سبک زندگی فاطمی و زهرایی که از سوی خداوند متعال در آیات سوره نور ترسیم می شود، خداوند خانه فاطمه (س) را تجلی گاه نور عظمت خودش بیان می کند.

 وی درادامه با اشاره به آیه " الله نور السموات و الارض ..." منظور از کلمه مشکاه را فاطمه زهرا(س)عنوان کرد، افزود: در واقع خداوند در سوره نور از صدر تا قسمت نهایی به صورت رمز گونه ائمه اطهار(ع) را معرفی می کند که قسمت پایانی آن منظور امام زمان (عج) است و همه اینها در خانه فاطمه (س)جمع هستند.

 

 رییس پیشین سازمان ملی جوانان با بیان این که خداوند این بیت را که کانون مرکزی حیات طیبه است و محور و مدار زمین و آسمان است با تبیین بسیار دقیق و زیبایی به مومنین کرده است، تصریح کرد: در واقع خانه زهرا(س) برای همیشه مقصد زندگی مومنان است و همه تلاش ها و سرمایه گذاری برای نزدیک شدن به این بیت است.

وی افزود: خانه زهرا(س) تعبیر به تشیع می شود چرا که شیعه یک حقیقت است و به معنای ویژگی های فاطمه زهرا(س) و فرزندان ایشان است و این که به چه مقدار مومنان از آنها سهم دارند.

 وی در ادامه به بیان پنج ویژگی که در سوره نور بیان شده است و منظور حیات طیبه است پرداخت و اظهار داشت: در واقع پیامبر اکرم (ص) برای زنده کردن بشر آمده است و برای سوق دادن و رسیدن به حیات طیبه، معنوی، روحانی و توحیدی فرستاده شده است و این وظیفه رسول خدا(ص) است.

" ذکر الله " شاه کلید سبک زندگی فاطمی

حجت الاسلام علی اکبری" ذکر الله" و یاد خدا را مهمترین شاخصه حیات طیبه که در سبک زندگی فاطمی متجلی می شود عنوان کرد و اظهار داشت: یاد خدا به معنای جامع کلمه با همه جلوه هایش که از ویژگی های عظمت خداوند است و سایه آن بر روی همه بیت خانه زهرا(س) است، منظور این سوره است.

وی افزود: فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره، اقامه نماز، پرداخت زکات و ترس از قیامت از دیگر ویژگی های بیت خانه فاطمه (س) است و این بیت در پرتو ذکر خدا است و تغذیه اش از یاد خدا است  و حضرت حق مقصد این خانه است و این ذکر تمام ابعاد رفتارهای این بیت را در برگرفته است و آنها درحالی که مشغول پرداختن به امور جاری و ساری زندگی مانند تجارت هستند در واقع در جهت تأمین خواسته های الهی و اطاعت از پروردگار قدم بر می دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ادامه با اشاره به واژه" تجاره و لابیع" در آیه 37 سوره نور ادامه داد: در واقع اهل این خانه در متن فعالیت های اقتصادی و اجتماعی هستند ولی ویژگی های آنان این است که اقدامات سیاسی، اجتماعی و غیره هرگز آنها را از یاد خدا غافل نمی سازد و دراین مسیر فعالیت های روزمره زندگی، بنده خداوند هستند و حالشان حال تقوا است و زندگی آنان و قلبشان رنگ خدایی دارد.

 در خانه فاطمه نماز حرف اول را می زند

 وی در تعریف و تبیین سه ویژگی دیگر درباره حیات طیبه با اشاره به سخن پیامبر اکرم (س)" متی قامت فی محراب" درباره نماز حضرت فاطمه(ع) گفت: از آنجا که خانه به بانو بستگی دارد و محور بیت زن است چرا که دامن زن انسان ساز است و کسی که انسان تربیت می کند نیز مادر است پس هنگامی که حضرت به نماز می ایستد نوری از فاطمه به آسمان پاشیده می شود و به همین دلیل زهرا خوانده می شود و خداوند در این زمان فرشته ها را صدا می زند که زمان روزی برداشتن فرشتگان از نماز زهرا(س) است و در خانه فاطمه نماز حرف اول را می زند و همه چیز بر محور نماز است و از این دستی که به سمت خدا است اهل این خانه نیرو، علم معرفت و نور می گیرند و از دست دیگر به خلق سود می رسانند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری درادامه با بیان این که زکات در قرآن کریم هم معنای عام و هم معنای خاص دارد، گفت: در این سوره منظور از زکات، معنای عام آن است و شامل هر نوع خیر رسانی از زکات علم و معنویت و نور و غیره را در برمی گیرد و این خانه به همین دلیل کوثر می شود.

وی درادامه تبیین ویژگی بیت فاطمه (س) با اشاره به آیه 37 سوره نور"... یخافون یوما تتقلب فیه القلوب و الابصار و" تصریح کرد: در واقع اهل این خانه نگران قیامت هستند و نسبت به آن ترس همیشگی و دایمی دارند چرا که نگاهشان ابدی است و شاهد یوم الحساب هستند و عظمت آن روز را فاطمه زهرا(س) و حسنین درک می کنند.

 وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع شهدای گمنام همزمان با شهادت فاطمه زهرا(س) در کشور اظهار داشت: در واقع شهدا تفسیر کوثر و میزان در زمان حال هستند چرا که کلید واژه اصلی همه شهدای ما ولایت است و حقیقت ولایت بر قلب و جان آنان طلوع کرد و آنان زیبایی های ولایت را با یک سرعت غیر قابل وصف درک کردند.

شهدا سرفدک یعنی همان پیروی از ولایت را درک کردند

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان این که شهدا ترجمان ولایت را درزمان حال که همان ولایت فقیه است درک کردند، اظهار داشت: در واقع اصلی ترین پیام همه شهدای ما دفاع از ولایت و مرزبانی از این حقیقت است و آنان سرفدک به معنای پیروی از ولایت را فهمیدند.  

وی درادامه با تاکید براین که ماجرای غصب فدک، غصب یک باغچه نبود، تصریح کرد: در واقع حضرت فاطمه (س) برای غصب یک باغچه خطبه نخواند که این همان سرولایت است که سر به مهر است چرا که سرآغاز خوشبختی مردم ولایت امیر المومنین علی(ع) است که مردم زمان آن را درک نکردند چرا که ولایت تحملی نیست و آکنده از عشق است./934/پ202/ب

ارسال نظرات