۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۶۱۸۹۶

دوره وبلاگ‌‌‌نویسی در حوزه علمیه آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزشی وبلاگ‌نویسی با حضور 50 نفر از طلاب، مبلغان و فعالان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.
آموزش وبلاگ نويسي

اعظم‌ پورحیدر، معاون فرهنگی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که بایستی از هر فرصت تبلیغی برای نشر آموزه های دین مبین اسلام بهره جست، اظهار داشت: با گسترش ارتباطات و اطلاعات به ویژه در فضای مجازی، ضرورت حضور مبلغان در این فضای جدید تبلیغی احساس می شود.

 

وی با بیان این‌که آشنایی طلاب و مبلغان با شیوه‌های تبلیغی در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای این منظور نخستین دوره آموزشی وبلاگ‌نویسی با حضور 50 نفر از مبلغات فعال، معاونان، همکاران فرهنگی و وبلاگ نویسان مدارس استان آذر‌بایجان غربی برگزار شد.

 

پورحیدر با اشاره به این‌که دوره آموزشی به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: در این دوره آموزشی یک روزه حجت‌الاسلام کریم جباری، استاد دوره به تشریح جایگاه فضای سایبری‌ و ضعف ها و ویژگی های آن پرداخت و خواستار حضور تبلیغی مبلغان در فضای مجازی با ایجاد وبلاگ های دینی شد.

 

معاون فرهنگی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزش شیوه تحقیق میدانی در این مرکز علوم دینی خبر داد و اظهار داشت: دوره آموزش شیوه تحقیق میدانی برای گروه‌های پژوهشی فراخوان رشد سه و استادان راهنمای آنها در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

وی با اشاره به اهمیت تحقیقات میدانی در فراخوان رشد سه با موضوع سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: در این دوره یک روزه که با حضور 50 نفر از دبیران و استادان راهنما از بین 30 گروه پژوهشی استان برگزار شد، تقویت و بهینه‌سازی تحقیقات گروهی به شیوه میدانی و درخواست مدارس دوره آموزش شیوه تحقیق میدانی مورد هدف بوده است.

 

پورحیدر در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزش نرم‌افزار کاوش ویژه کتابداران مدارس استان آذربایجان غربی گفت:این دوره یک روزه نیز با حضور 17 نفر از کتابداران و مدارس استان در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد که با نتایج مطلوبی نیز همراه بوده است.

 

وی همچنین از برگزاری کارگاه مهارت مطالعه در مدرسه الزهرا‌(س) ارومیه خبر داد و گفت: دکتر عزیز‌پور، استاد حوزه و دانشگاه در این کارگاه که با حضور طلاب عضو کانون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، در مورد سرفصل‌های تند‌خوانی و افزایش بهره‌وری‌، یادداشت برداری، هنرمطالعه در حوزه و دانشگاه و خلاصه‌نویسی به سخنرانی پرداخت./935/ت302/س

ارسال نظرات