۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۰۴۷
آیت الله علم الهدی:

مشکل انتخابات، ورود جریانات حامی مردم سالاری سکولار بوده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با بیان این که در انتخابات پیش رو همه ادعای ولایت مداری دارند، تأکید کرد: باید گفتمان کاندیدا را تشخیص داد و این صرفا از روی ادعا و شعار خود او ممکن نیست؛ یکی از راه های تشخیص این است که فلان کاندیدا با چه کسانی وارد عرصه شده و اتاق فکرش چه فرد یا جریانی است و حامیانش چه کسانی هستند.
آيت الله سيداحمد علم الهدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد شب گذشته در نشست هفتگی حسینیه قرآن و عترت با موضوع طراحی الگوی مشارکت سیاسی مطلوب در انتخابات، اظهار داشت: مسأله انتخابات صددرصد وابسته به حضرت زهرا(س) است چرا که امیرمؤمنان علی(ع) را با شعار مردم سالاری از حکومت کنار زدند.

 

وی با یادآوری این نکته که آنچه حضرت زهرا(س) در برابرش ایستادند، مردم سالاری سکولار در مقابل مردم سالاری دینی غدیر بود، تصریح کرد: در غدیر، پیامبراسلام(ص)، حضرت علی(ع) را به عنوان مظهر اجرایی حاکمیت الله معرفی کرده و خطاب به مردم فرمودند، اجرای این امر به شما بستگی دارد اما اگر حاکمیت الله را نخواستید، معصیت کار خواهید بود. از این رو امیرمؤمنان علی(ع) با این که می توانست با قدرت، خلافت را کسب کند این کار را نکرد.

 

مشکل همیشگی ما در انتخابات، ورود جریانات حامی مردم سالاری سکولار بوده است

آیت الله علم الهدی با بیان این که همه مشکل ما در انتخابات از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون، همین مطرح شدن مردم سالاری سکولار از سوی برخی افراد و جریانات سیاسی بوده است، افزود: در هر انتخابات، دو بحث مطرح است؛ افراد خوب و درستی که می خواهیم رأی بیاورند و افرادی که نباید رأی بیاورند، اما ما غالبا تنها طرف اول را می چسبیم و از طرف دیگر غافل می شویم در نتیجه فتنه ایجاد می شود تا جایی که رهبری برای حل آن شخصا وارد میدان می شوند، اگر به این جریان دوم که بعد سلبی انتخابات بوده و باید دفع شوند، بیشتر توجه کنیم دیگر فتنه88 تکرار نخواهد شد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فتنه 88 سبب شد یک سلسله جریانات، نشان دار شوند و نتوانند در انتخابات های بعد به عرصه بیایند چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب، کسانی باید بیایند که نظام را قبول دارند در حالی که این جریانات از کسانی حمایت کردند که ضدنظام بود بنابراین اگر می خواهند دوباره وارد صحنه شوند باید توبه و اعلام برائت رسمی از آن دونفر که هنوز هم بر سر موضعشان هستند، داشته باشند.

 

وی با تأکید بر حفظ جنبه های دفاعی و سنگر پدافندی در انتخابات، یادآور شد: در فتنه 88، مشکل ما دشمن نبود زیرا دشمن همیشه کارش دشمنی است، مشکل کسانی بودند که کنار کشیدند و رهبری وسط میدان تنها مانده و از خود هزینه کردند.

 

آیت الله علم الهدی گفت: در این انتخابات نیز، جریان انحرافی، جریان و حلقه نیست؛ آدم است ولی آدمی است که با یک لشکر می آید، نمی شود چنین کسی را که منکر وحی و انبیای الهی است، رییس قوه مجریه شود.

 

در انتخابات پیش رو همه ادعای ولایت مداری دارند

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در این انتخابات با دو جریان قدرت و ثروت و وابستگان آن و جریان سکولار مواجه هستیم؛ من ضدسرمایه داران نیستم اما ثابت شده است که هر وقت سیاست در پول بوده، اسلام کنار رفته چنان که بنی امیه و بنی عباس با پول، اسلام را کنار زدند. بنابراین این ها نمی توانند وارد عرصه اجرای حاکمیت دینی شوند.

 

وی اضافه کرد: جریان های سکولار هم ولایت را قبول ندارند؛ توجه داشته باشید در این انتخابات هر که بیاید دم از ولایت می زند چرا که اصولا زمینه ضدولایت بودن وجود ندارد و ثابت شده جریانات لائیک، رأیی در میان مردم ندارند.

 

مراقب باشید شورای شهر، روزنه ورود مجدد جریان های سیاسی بایکوت شده، نشود

وی خطاب به فعالان فرهنگی سیاسی حسینیه قرآن و عترت تأکید کرد: شما که در حال تدوین الگوی انتخاباتی مطلوب هستید، طرح الگوی انتخاباتی شورای شهر را از الگوی ریاست جمهوری جدا کنید؛ شورای شهر به مراتب خطرناک تر از ریاست جمهوری است چرا که برخی جریانات منحرف سیاسی که بایکوت شده اند می توانند از طریق نفوذ در شورای شهر وارد مجلس و ریاست جمهوری شوند.

 

توجه به عمل پدافندی، هماهنگی نیروهای ارزشی و مشارکت حداکثری، اساس طراحی الگوهای انتخاباتی تان باشد

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر نیروهای متعهد حزب اللهی با هم متحد نشده و در انتخابات شورای شهر شکست بخورند در انتخابات ریاست جمهوری هم شکست خواهند خورد.

 

وی همچنین بر ضرورت توجه به کمیسیون های فعال در شورای شهر تأکید و تصریح کرد: در شورای شهر هر کمیسیونی وجود دارد به جز کمیسیون تشخیص تفکیک شرعی و دینی یا فرهنگ ارزشی دین در ساخت و ساز و شهرسازی دینی؛ من از وضع کنونی شهر مشهد راضی نیستم، شهر خوبی نیست. چه معنا دارد در شهری مذهبی و با وجود اقشار محروم و مستضعف، ساختمانی ساخته شود که تنها عوارضش، 600 میلیارد تومان است؟ رهبری می فرمایند حماسه اقتصادی برای چه؟ برای این که اگر مسائل اقتصادی را حل نکنیم، حماسه سیاسی مان هم به جایی نمی رسد.

 

امام جمعه مشهد با بیان این که حضرت زهرا(س) حماسه سیاسی و اقتصادی را در کنار هم پیش بردند، افزود: اگر جریان سکولار بر سیاست کشور مسلط شود از دل آن سرمایه دار احیا می شود نه مستضعف زیرا نمونه اش را در طی دو دولت دیده ایم.

 

 نحوه تشخیص گفتمان کاندیداها

آیت الله علم الهدی در مورد نحوه تشخیص گفتمان کاندیداها، ابراز داشت: در سخنرانی های کاندیداها در شهرهای مختلف دقت کنید، تاکنون همه کسانی که در مشهد سخنرانی کرده اند، گفته اند ما برنامه داریم و تابع ولایت هستیم اما صرفا از روی ادعا و شعار خود کاندیدا نمی شود تشخیص گفتمان داد؛ یکی از راه های تشخیص این است که فلان کاندیدا با چه کسانی وارد عرصه شده و اتاق فکرش چه فرد یا جریانی است؟ حامیانش چه کسانی هستند؟.

 

نماینده خبرگان رهبری یادآور شد: مشارکت حداکثری نقطه هدف دشمن است و تلاش می کند با ناامید کردن مردم از طریق برخوردهای نقادانه و سیاه نمایی ها، آنان را از حضور در انتخابات منصرف کند بنابراین ما باید تا جایی که می توانیم مردم را به انتخابات و دولت بعدی امیدوار کنیم.

 

سیاه نمایی خدمات دولت کنونی ابزار کاندیداها شده است

وی گفت: متأسفانه یکی از ابزارهای کاندیداها، مقابله با دولت فعلی و سیاه نمایی خدمات آن است، می خواهند ثابت کنند کشور نیازمند یک منجی است و آن منجی خود آن ها هستند؛ ما نه تنها نباید ابزار آن ها واقع شویم بلکه می بایست جلوی این سیاه نمایی ها را بگیریم.

 

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب که صحبتی می کنند، مانند این نیست که یک مرجع، بیان حکم یا یک عالم، ارشاد کند، بلکه ایشان ولی امر بوده و حرفشان برای ما تکلیف است نه تعارف؛ وقتی می فرمایند «ما مکلف هستیم رییس جمهوری بسازیم که نقاط مثبت رییس جمهور کنونی را داشته و نقاط ضعف او را نداشته باشد»، یعنی شما به عنوان فعالان انتخابات باید این مهم را محقق کنید وگرنه مردم تنها رأی دهنده هستند.

 

شورای نگهبان حداقل صلاحیت را تأیید می کند؛ تشخیص اصلح با ماست

آیت الله علم الهدی در مورد این شبهه که وقتی فردی از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت می شود مردم او را فرد مناسب و صالحی می دانند، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان حداقل صلاحیت افراد و عدم سوأ سابقه آنان را احراز و تأیید می کند، نمی تواند قیم مردم باشد و بگوید ما این کاندیدا را می پسندیم و آن یک را نمی پسندیم، این خواص و نخبگان و فعالان فرهنگی سیاسی هستند که باید اصلح را تشخیص داده و به مردم معرفی کنند./930/پ201/ب

ارسال نظرات