۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۶۲۴۶۱
باهنر در ارومیه:

انتخابات ریاست جمهوری سه قطبی خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی انتخابات 24 خرداد امسال را سه قطبی خواند و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان در مقابل دو قدرت یعنی دولت و اصلاح طلبان قرار دارند.
نشست خبري محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد رضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز به دعوت جامعه اسلامی آذربایجان غربی وارد آذربایجان غربی شد.

 

این کاندیدای ریاست جمهوری در بدو ورود در هتل ساحل اورمیه در جلسه خبری اصحاب رسانه شرکت کرد.

 

باهنر در جمع خبرنگاران، انتخابات 24 خرداد امسال را سه قطبی خواند و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان در مقابل دو قدرت یعنی دولت و اصلاح طلبان قرار دارند.

 

وی ضمن دعوت از کاندیداهای اصولگرا برای پیوستن به ائتلاف 5 نفره گفت: درهای ائتلاف 5 نفره هنوز باز است و پیشنهاد ما به ائتلاف 1+2 و سایر دوستان همچون جبهه پایداری همین است که تا پیش از ثبت نام به کاندیدای واحد برسند تا مبادا از ناحیه تعدد کاندیدا مجموعه اصولگرایان ضربه بخورند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در واکنش به تجمع ورزشگاه آزادی ،گفت: برگزاری هر تجمعی قبل از شروع زمان قانونی برنامه های تبلیغاتی اگر به نفع جریان و یا شخص خاصی باشد تخلف انتخاباتی است.
 
 باهنر برنامه ورزشگاه آزادی را غیر ضروری عنوان کرد و اذعان داشت: دولت هم می‌تواند مثل هر حزب دیگری از کاندیدای خاصی حمایت کنند، اما استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیدا، حزب، جریان و یا تفکر خاصی مشکل قانونی دارد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در خصوص برنامه های مناظراتی کاندیداها، اظهارداشت: اگر تعداد کاندیداها زیاد باشد بحث برگزاری مناظرات تلویزیونی با مشکل روبرو خواهد بود اما اگر چنین برنامه های اجرا شد باید با خلافه گویی، افشاگری بی مورد، ناحق گویی ها و سوء استفاده ها برخورد شود.  
 
وی پرکاری و تلاش دولت نهم و دهم را در میان سایر دولت های کشور مثال زدنی خواند و گفت: خدمات رسانی به مردم در کوتاه ترین زمان، ساده زیستی، شجاعت در طرح شعارهای انقلابی از نقاط قوت دولت فعلی است.
 
باهنر بزرگ ترین اشکال یک رییس‌جمهور را تفکر و تصمیم‌گیری به جای بقیه دانست و تصریح کرد: یک رییس‌جمهور خوب باید به خرد جمعی ایمان داشته باشد، به بد اخلاقی های سیاسی دامن نزند، از تیم قوی در کنار خود بهره ببرد و ساختارها را قبول داشته باشد.
 
وی به نقش سازمان برنامه و بودجه در مدیریت کشور نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان اشکال داشت اما نباید صورت مساله را پاک و آن را منحل می کردند.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی به بحث هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: هدفمندی یارانه ها کاری ضروری و غیر قابل اجتناب بود که در دستور کار تمام دولت ها قبلی  وجود داشت اما دولت فعلی تلاش کرد تا قانونی جامع آماده و آن را اجرایی کند، اما نکته قابل توجه در این زمینه مساله سرعت اجرای هدفمندی بود.
 
وی با بیان این که در حال حاضر نقدینگی موجود 500 هزار میلیارد است، اظهارداشت: کاهش نقدینگی در شرایط موجود در کشور امکان پذیر نیست اما باید با برنامه های کارشناسی شده جلوی رشد نقدینگی را بگیریم.
 
باهنر فاصله میان رشد اقتصادی و رشد نقدینگی را در کشور فاصله ای خسارت بار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر متوسط رشد اقتصادی ما زیر 4 درصد اما متوسط رشد نقدینگی بالای 20 درصد است که این فاصله به زیان تولید کشور می باشد.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوالی در مورد دریاچه ارومیه نیز گفت: بنده معتقدم موضوع دریاچه ارومیه مختص استان های آذری زبان نیست و مشکلی ملی است که اگر درمان نشود در آینده نزدیک، اقتصاد، گردشگری، بهداشت، سلامت، کشاورزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
وی با بیان این ه مشکل دریاچه ارومیه درد بی درمان نیست، خاطرنشان کرد: باید درآمدها و خسارت های طولانی مدت دریاچه ارومیه را در کنار هم بررسی کنیم.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با بیان این که نباید با دامن زدن به اظهارات دشمنان و بدخواهان نظام به عنوان عاملی برای آنها عمل کنیم، افزود: ما قبول داریم که برخی استانها در برخورداری از برخی امکانات و رسیدگی ها مورد بی توجهی قرار گرفته اند اما نباید حرکات یا مطالبی عنوان شود که باعث خشنودی دشمنان باشد. 
 
گفتنی است، دیدار با نخبگان سیاسی، حجج اسلام والمسلمین حسنی و قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده خبرگان رهبری،از دیگر برنامه های نایب رییس مجلس نهم است./936/پ201/ج
ارسال نظرات