۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۶۲۹۴۴

رییس جمهور هفته آینده به آذربایجان‌شرقی سفر می کند

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان‌شرقی از سفر قریب‌الوقوع دکتر احمدی‌نژاد به استان و افتتاح چندین پروژه عمرانی در سراسر این استان خبر داد.
احمدي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی شب گذشته در شورای اداری استان از سفر قریب‌الوقوع دکتر احمدی‌نژاد به استان و افتتاح چندین پروژه عمرانی در سراسر این استان خبر داد و اظهار داشت: سفر رییس‌جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی در قالب دور چهارم سفرهای استانی هفته آینده انجام می‌شود.


وی بهره برداری از پروژه‌های مصوب مهرماندگار و 36 هزار مسکن مهر در آذربایجان شرقی، شرکت در کارگروه معدن کشاورزی، سفر به چند شهر، تجلیل از تلاشگران امدادرسانی و بازسازی زلزله ارسباران را از جمله برنامه های این سفر عنوان کرد و گفت: نزدیک به 60 درصد طرح‌های مهر ماندگار استان، تکمیل یا آماده بهره‌برداری است، که ارزش سنواتی 60 پروژه مهر ماندگار استان، بیش از 50 هزار میلیارد ریال است.

 

به گفته استاندار آذربایجان شرقی در استان  60 طرح عمرانی از جمله 15 طرح راه و شهرسازی، 24 پروژه آبرسانی و منابع آبی و 10 طرح صنعتی و تولیدی در قالب طرح‌های مهر ماندگار تعریف شده است و افزود: طرح های عظیم مهر ماندگار در استان های مختلف کشور با سرعت قابل توجهی در بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی، زیربنایی و خدماتی در حال اجرا است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مهم ریاست جمهوری در خرداد ماه آینده، اظهار داشت: هم اکنون کشور به سمت حادثه ای مهم حرکت می کند که باید همه تلاش کنیم آحاد مردم حماسه ای ماندگار خلق کنند که در این مسیر نباید ارزش های اخلاقی را زیرپا گذاشت، انتقاد همیشه ممکن است، اما باید توجه داشت که انتقاد همیشه جایز نیست و در مقاطع حساسی همچون انتخابات آنچه ضرورت دارد دلگرم نگه داشتن مردم برای حضور در پای صندوق های رای است.

 

همچنین محمدعلی نصرتی، رییس ستاد انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد پرداخت و اظهار داشت: طبق آمارهای رسیده از شهرستان ها 12 هزار و 724 نفر برای نمایندگی شوراهای اسلامی استان نام نویسی کرده اند که این میزان از ثبت نام کنندگان برای دوره چهارم شوراهای اسلامی در مقایسه با دوره قبلی دارای رشد یک درصدی داشته است.

 

نصرتی با اشاره به این‌که شهرستان های میانه، اهر و تبریز بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را به خود اختصاص داده اند، گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان 12 هزار و 468 نفر را آقایان و 256 نفر را بانوان تشکیل می دهند، ضمن این‌که انتخابات شوراهای اسلامی روستا در 189 روستا به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد ثبت نام کنندگان برگزار نخواهد شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات