۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۳۳۵۶
آیت الله باریک بین:

نخبگان در گفتمان‌سازی و پیشرفت نظام اسلامی نقش مهمی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش نخبگان در رشد و توسعه جوامع گفت: نخبگان به عنوان اصلی‌ترین نیرو و بازوی فکری نقش موثری را هم در گفتمان سازی و هم پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در دیدار اعضای بنیاد نخبگان استان با اشاره به نقش نخبگان در رشد و توسعه جوامع گفت: نخبگان به عنوان اصلی‌ترین نیرو و بازوی فکری نقش مؤثری را هم در گفتمان‌سازی و هم پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیشرفت جامعه در زمینه‌های علمی، ‌فناوری،‌ تکنیک، ‌اخلاق و غیره، مدیون و مرهون تلاش نخبگان است.

 

وی با بیان این که نخبگان در چرخه تولید علم و دانش نقش مؤثر و بی بدیلی بر عهده دارند، افزود: باید از توان نخبگان در بخش های مختلف کشور به خوبی استفاده شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در ایران اسلامی نخبگان بسیاری در بخش های مختلف حضور دارند، خاطرنشان کرد: بهره گیری صحیح از توان نخبگان کشور را در رسیدن به پیشرفت یاری خواهد داد.

 

آیت الله باریک بین بر ضرورت شناسایی نخبگان در کشور تأکید کرد و گفت: بنیاد نخبگان به عنوان متولی این مسأله باید با شناسایی نخبگان از توان علمی آنها در جهت تعالی کشور استفاده کند.

 

امام جمعه قزوین افزود: بنیاد نخبگان لازم است تا همه افراد صاحب فکر، اندیشه و ابتکار را که طرح های نوینی در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارند شناسایی کرده و از اندیشه‍های آنها به خوبی استفاده کند.

 

وی با بیان این که نخبگان در پیشرفت و شکوفایی کشور همواره جلودار هستند، اصریح کرد: وظیفه بنیاد نخبگان سرمایه گذاری برای تربیت و تعالی کسانی است که می خواهند جامعه را به پیشرفت برسانند.

 

آیت الله باریک بین با بیان این که ایران اسلامی مهد پرورش نخبگان و اندیشمندان بزرگی بوده است، افزود: ملت ایران به داشتن چنین نخبگان و استعدادهای برتر وطن خود افتخار می کند.

 

وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان وظیفه دارد با شناسایی و حمایت از نخبگان آینده ای پرافتخار را برای کشورمان رقم بزند./950/پ202/س

ارسال نظرات