۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۶۳۳۶۹

نرم‌افزار دروس اخلاقی آیت‌الله مجتبی تهرانی تولید شد

خبرگزاری رسا ـ نرم افزار تهذیب الاخلاق، به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی و با همکاری معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و مرکز تحقیقات اسلامی کامپیوتری نور تولید شد.
مراسم جشن نيمه شعبان دردفتر آيت الله مجتبي تهراني

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در پی سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم در سال 89 و تأکید ایشان بر شناساندن علمای وارسته و گمنام اخلاق به جامعه، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور بر آن شد تا مجموعه‌هایی از آثار این بزرگان را تهیه و در دسترس طلاب حوزوی و آحاد مردم قرار دهد.

از این‌رو در یک کار مشترک میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور و مؤسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی نرم‌افزار دروس اخلاقی مرحوم آیت‌الله‌ حاج‌آقا مجتبی تهرانی را با عنوان «تهذیب‌الاخلاق» تولید کرده است.

نرم افزار «تهذیب الاخلاق» مربوط به جلسات درس اخلاق اسلامی است که باشیوه‌ای بدیع و علمی جمع آوری شده و نخستین دوره اخلاق اسلامی به شیوه اجتهادی است و از آن‌جا که مرحوم آیت‌الله تهرانی مباحث را در جمع توده مردم اما با دقت‌های علمی و رعایت اصول و قواعد اجتهادی بیان کرده است، گنجینه‌ای کم‌نظیر در این زمینه باقی مانده است.

گفتنی است، ارایه فهرست درختی جلسات با دسته‌بندی و سیر منطقی مباحث، جستجو در عناوین و مطالب، قابلیت پخش از طریق رایانه و دستگاه پخش صوت، پوستر اخلاقی با عکس‌هایی از آیت‌الله مجتبی تهرانی برخی از قابلیت‌های این نرم‌افزار هستند./993/د102/پ

ارسال نظرات