۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۶۳۵۳۳
امام جمعه مشهد:

برخی با تاریخ سازی جعلی در پی صلابت زدایی از رهبری هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با بیان این که برخی با تاریخ سازی جعلی نسبت به مبدأ حضور رهبری در سیاست در پی صلابت زدایی از ایشان هستند، تأکید کرد: تبیین و شفاف سازی تاریخ و مسائل سیاسی نظام، درب فتنه را می بندد و مردم را به عنوان عناصر مدافع نظام در برابر فتنه در سنگر آگاهی حفظ می کند.
آيت الله سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نمازجمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به هفته شکرگزاری خدمت گزاران بارگاه منور رضوی، اظهار داشت: این شکر از دو جهت است؛ شکر خدام از محضر مبارک امام رضا(ع) و شکر و قدردانی ما از مدیریت و خدام این بارگاه ملکوتی که چه از نظر پاکیزگی و چه از لحاظ عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در گسترش روزافزون خدمات، تلاش می کنند به گونه ای که امروز فقط در بخش اماکن، با گسترش 14 برابری نسبت به پیش از انقلاب روبه رو هستیم.

 

وی گفت: برخی می گویند این تجلیل از افراد و خدمات در تریبون نماز جمعه، تملق گویی است در حالی که من با هفتاد سال سن چگونه می توانم در خطبه نماز جمعه که رکعت و جزء نماز است با تملق گویی، نماز مردم را ملعبه قرار دهم؟ اینها بیان واقعیت و وظیفه دینی و شرعی ما از باب شکر خداوند است.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر از رهبر معظم انقلاب تجلیل می کنیم، نه به عنوان یک شخص بلکه به عنوان استوانه نظام است؛ شخصیتی که آماج تیرهای دشمن از همه جای دنیا و فتنه های داخلی و خارجی قرار گرفته اما با این وجود پایمردانه و پیروزمندانه ایستاده است.

 

امام جمعه مشهد یادآور شد: ما در جبهه جنگ با دشمنان هستیم؛ چه در میدان فتنه و چه در میدان تهاجم نظامی و اقتصادی هدف درجه اول دشمن، ستون خیمه نظام است بنابراین باید با همه توان آماده دفاع باشیم.

 

نخستین هدف فتنه در انتخابات پیش رو، صلابت زدایی از رهبری است

وی ابراز داشت: تفاوت انتخابات پیش رو با انتخابات سال 88 در این است که آن جا فتنه، پس از انتخابات رخ داد اما این بار، فتنه پیش از انتخابات آغاز شده است و نخستین نقطه هدفشان هم صلابت زدایی از رهبر معظم انقلاب است. عده ای دانسته یا ندانسته با تاریخ سازی جعلی نسبت به مبدأ حضور رهبری در عرصه های سیاسی در پی صلابت زدایی از ایشان هستند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این که می گویند در ابتدای پیروزی انقلاب، فلانی رهبر معظم انقلاب را از مشهد به شورای انقلاب آورده، افسانه است چرا که مکانیزم شورا اینگونه بود که اعضای آن توسط امام خمینی(ره) تعیین می شد و تنها افرادی که به عنوان رابط در این زمینه حضور داشتند، شهید آیت الله مطهری(ره) و آیت الله بهشتی(ره) بودند نه شخص دیگری که اینها ادعا می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر رهبری، یک چهره عظیم انقلابی بوده اند که از آغاز نهضت در کنار امام خمینی(ره) به عنوان دست مخلص ایشان حضور داشتند و نیازی نبوده شخص دیگری ایشان را وارد این عرصه کند.

 

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: تبیین و شفاف سازی تاریخ و مسائل سیاسی نظام که در واقع، تبیین عظمت و اهمیت رئوس نظام است، درب فتنه را می بندد و مردم را به عنوان عناصر مدافع نظام در برابر فتنه در سنگر آگاهی حفظ می کند.

 

ارتباط با خدا باید به صورت یک فرهنگ در زندگی جریان داشته باشد

وی در خطبه نخست نماز جمعه نیز در تفسیر آیه یازدهم سوره جمعه، به بررسی تطبیقی این آیه با آیات مناسک حج در سوره بقره پرداخت و گفت: در هردو فریضه خداوند پس از پایان عمل، به ذکر خدا (به معنای حفظ ارتباط با خداوند در سایر عرصه های زندگی) توصیه کرده است تا بندگی ما در درگاه خدا به صورت یک فرهنگ در زندگی مان جاری باشد.

 

امام جمعه مشهد افزود: این که می فرماید «خدا را مانند ذکر پدران تان یاد کنید»، به یک رسم خرافی باز می گردد که زمان جاهلیت مرسوم بود که اعراب پس از انجام مناسک، در منا جمع شده و به رجزخوانی و خطابه در مورد مفاخر و اجداد خود می پرداختند اما پس از ظهور اسلام، خداوند می فرماید به جای یاد پدران تان خدا را یاد کنید.

 

وی با بیان این که اگر ارتباط با خدا به صورت یک فرهنگ در زندگی جریان داشته باشد، سبب تحول و تکامل انسان می شود، یادآور شد: این که خداوند در مورد نماز جمعه نسبت به ذکر کمی توصیه دارد اما در مورد حج به ذکر کیفی سفارش می کند، برای این است که حج در طول عمر انسان یک بار واجب می شود و به ندرت ممکن است فردی چند بار توفیق تشرف و تکرار عمل را پیدا کند اما نماز جمعه هر هفته انجام می شود و طبعا رابطه انسان با خدا از نظر کیفی در این عمل، متکثر و محفوظ است./930/پ201/ج

 

 

 

ارسال نظرات