۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۶۳۶۲۴
آیت الله شبستری:

حماسه اقتصادی نیازمند عبور از مرحله شعارگرایی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: انتظار داریم با توجه به تورم ایجاد شده، وضعیت معیشتی کارگران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار جمعی از کارگران و مسؤولان اداره کل و امور اجتماعی استان اظهار داشت: نقش کارگران و کارفرمایان در تحقق حماسه اقتصادی محوری و قابل توجه است، در حقیقت بدون توجه تولید داخل نمی توان انتظار حماسه داشت.

وی با انتقاد از تحقق نیافتن حمایت از تولید ملی در سال گذشته خاطرنشان کرد:  برای تحقق حماسه اقتصادی نیازمند عبور از مرحله شعارگرایی هستیم، باید از تولید حمایت کافی و عملی صورت گیرد که اختصاص یارانه تولید می تواند در این عرصه مؤثر باشد، البته اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اصل 44، چشم انداز 20 ساله، اجرای قانون کار براساس موازین اسلامی بسیاری از مشکلات کارگری و تولید را برطرف می کند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که فعال تر شدن چرخه های اقتصادی کشور بایستی با حمایت دولت و تلاش کارگران و کارآفرینان همراه باشد، تصریح کرد: باید فرهنگ تعاون برای رفع معضل بیکاری در جامعه ترویج یابد، ایجاد تکاثر ثروت باعث به وجود آمدن اختلاف طبقاتی می شود که اسلام با این موضوع به شدت مبارزه می‌کند و خواستار توسعه عدالت اجتماعی است.

وی خواستار قدرشناسی دولت از زحمتکشان عرصه تولید و اقتصاد ملی شد و ادامه داد: دین اسلام در عین حال از تلاش کارگران تقدیر می کند و کسانی را که برای تأمین معاش خود و خانواده تلاش می کنند همسنگ مجاهدان فی سبیل الله می داند. انتظار داریم با توجه به تورم ایجاد شده، وضعیت معیشتی کارگران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار خلق حماسه سیاسی از سوی کارگان حماسه‌آفرین اقتصادی شد و افزود: کارگران در دو عرصه اقتصادی و سیاسی رسالت مهمی بر عهده دارند، بایستی با درک اهمیت و حساسیت شرایط همگان در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حضوری قاطع داشته باشند.

همچنین یونس فاتح، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با بیان این‌که کارگران در خط مقدم توسعه صنعتی کشور هستند، گفت: منابع انسانی و کارگران اصلی ترین نیروی محرکه چرخ صنعت، کار و واحدهای تولیدی و صنعتی هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات