۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۶۳۷۳۴
آیت‌الله سبحانی:

بخشی از امنیت جامعه با ارتقای فرهنگ تامین می‌شود/ شهرداری‌ها بر مردم سخت نگیرند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: اهمیت مسائل دینی و فرهنگی کمتر از عمران و آبادانی نیست و جمعیتی که از نظر دینی و فرهنگی عقب باشد عمران و آبادانی نمی‌تواند سعادت آنها را تضمین کند.
ديدار اعضاي شوراي عالي استانها با مراجع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانیٰ از مراجع تقلید شنبه شب در دیدار مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران و اعضای شورای عالی استان‌ها بر ضرورت توجه شوراها به مسائل فرهنگی تأکید کرد و گفت: ‌شوراها در کنار پرداختن به مسائل عمرانی از مسائل فرهنگی غفلت نکنند.


وی با بیان این‌که متأسفانه امروز در کشور ضعف فرهنگی در میان نسل جوان وجود دارد، ابراز کرد: البته این امر به معنای کوتاهی مسؤولان نیست و در واقع
جبر زمان و هجمه‌های فرهنگی دشمنان در آن تاثیر فراوان داشته است.


این مرجع تقلید ادامه داد: هرچند دشمن در این زمینه تمام توان خود را به کار گرفته اما این گونه هم نیست که نتوان جلوی این سیل دشمنان را گرفت و آن را کاهش داد.


حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه وظایف شوراهای اسلامی شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: اهمیت مسائل دینی و فرهنگی کمتر از عمران و آبادانی نیست و جمعیتی که از نطر دینی و فرهنگی عقب باشد عمران و آبادانی نمی‌تواند سعادت آنها را تضمین کند.


وی با تأکید بر این‌که امنیت نیز در سایه مسائل فرهنگی به وجود می‌آید، اظهار کرد:‌ شوراهای شهر باید شهرداری‌‌ها را وادار کنند که به مسائل فرهنگی بیشتر توجه شود.


این مرجع تقلید در ادامه با بیان این‌که مردم در گرفتن پایان کار با سختی مواجه می‌شوند، خواستار تسهیل این امر شد و ابراز کرد: اگر به مردم آسان گرفته شود آنها خود را مدیون شهردای می‌دانند و در پرداختن نوسازی و اقدامات دیگر بهتر عمل می‌کنند.


حضرت آیت‌الله سبحانی افزود: شهرداری وقتی می‌‌بیند اصول کار یک ساختمان به خوبی رعایت شده دیگر نباید برای دادن پایان کار فشار بیاورد چه بسا بودجه فرد تمام شده و نمی‌تواند تکمیل کند اما با گرفتن پروانه می‌تواند سند بگیرد و کارهای دیگر را نیز انجام دهد./927/پ202/ع

ارسال نظرات