۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۶۳۸۲۶

نشست انجمن کتابخانه های خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان به ریاست سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان برگزار شد.
نشست انجمن کتابخانه هاي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان، ظهر امروز با حضور اعضای این انجمن و به ریاست سید جعفر حجازی استاندار خوزستان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در ابتدای این دیدار لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در سال 91 پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام سروستانی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان بر گسترش کتابخانه های عمومی در شهرستان تأکید کرد و گفت: در این خصوص باید با از ظرفیت مساجد و مدارس استفاده شود .

وی در ادامه بر همکاری مسؤولان و مدیران شرکت های صنعتی در استان خوزستان در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در ادارات تأکید کرد.

خاطرات مردم خوزستان در رابطه با دفاع مقدس چاپ شود

در ادامه این مراسم، علیرضا هاتف، جانشین فرمانده سپاه استان خوزستان به نقش کتابخانه ها در تبیین شعار حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید نسبت به بخش دفاع مقدس در کتابخانه ها اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) طرح برگزاری مسابقه ای پیرامون وصیت نامه امام خمینی(ره) به عنوان منبعی ارزشمند مطرح کرد.

هاتف به ارائه پیشنهادی مبنی بر چاپ خاطرات مردم خوزستان در رابطه با دفاع مقدس پرداخت و گفت: این حرکت بسیار ارزشمند و برای آیندگان منبعی مفید و اثر گذار خواهد بود.

وی افزود: در پایان ابراز داشت: جهت احداث کتابخانه ها در مناطق محروم بسیج سازندگی آمادگی  و همکاری خود را در این زمینه اعلام می کند.

دایر کردن کتابخانه های سیار در کنار مسابقات ورزشی مهم

گرشاسبی، مدیراداره ورزش و جوانان استان خوزستان دیگر سخنران این مراسم بود که دایر کردن کتابخانه های سیار در کنار مسابقات ورزشی مهم را بسیار اثر گذار دانست و گفت: احداث کتابخانه در محل اجتماع جوانان و نوجوانان بسیار اثرگذار است.

کتاب در اوقات فراغت نوجوانان گنجانده شود

کیانی از مسؤولان اداره آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در این مراسم بر بالا بردن کیفیت کتابخانه های عمومی استان تأکید کرد و گفت: نسبت به راه اندازی کتابخانه در مناطق محروم باید اهتمام ویژه ای شود.

این مقام مسؤول به برپایی کتابخانه های کلاسی اشاره و افزود: با این طرح کتاب همواره در دسترس دانش آموزان قرار دارد.

وی افزود: در پایان بر برنامه ریزی ویژه جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در اوقات فراغت دانش آموزان تأکید کرد.

تأکید بر نظارت و پشتیبانی از نویسندگان خوزستانی

در ادامه این مراسم مروتی، رییس دانشگاه چمران، بر اهمیت نظارت و پشتیبانی از نویسندگان استان خوزستان تأکید کرد و گفت: دانشگاه شهید چمران تعداد 156 کتاب جهت تجدید چاپ و 23 کتاب جهت نشر آماده دارد اما متأسفانه به سبب مشکلات حوزه نشر با وقفه مواجه شده است.

در پایان این مراسم سید جعفر حجازی استاندار خوزستان به بیان مصوبات جلسه پرداخت./9464/پ202/غ

ارسال نظرات