۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۵۰
معتدل نمایی کاندیداهای احتمالی انتخابات با زیر سوال بردن عزت ملی؛

وقتی «هولوکاست» ابزار تبلیغ انتخاباتی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری برخی از نامزدهای احتمالی با معتدل نمایی و نقد سیاست های تهاجمی به آمریکا و اسرائیل قصد جلب آرای مردم را دارند.
اسرائيل انتخابات رياست جمهوري
 
 
 
 
 
یکی از مهمترین مظاهر آفرینش حماسه سیاسی برگزاری انتخابات پرشور در خرداد سال جاری است. انتخاب اصلح می تواند حرکت کشور را به سمت عدالت و پیشرفت سوق دهد.
 
رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی در بیان ویژگی های کاندیدای اصلح فرمودند: « این را همه بدانند که آنچه ما برای رییس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد. این را همه توجه کنند؛ رییس‌جمهورِ هر دوره‌ای باید امتیازات کسبی و ممکن‌‌الحصول رییس‌جمهور قبلی را داشته باشد، ضعفهای او را نداشته باشد.»(1)
 
این سخن حکمیانه بیانگر آن است که با کمی تامل باید نقاط قوت و ضعف دولت های نهم و دهم بررسی شده و رییس جمهور بعدی در راستای تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف قدم بردارند.
 
با فرارسیدن ایام انتخابات نقد عملکرد دولت های نهم و دهم از سوی جریانات و نامزدهای انتخاباتی به سکه رایج در محافل سیاسی تبدیل شده است. در این میان بی توجهی و جوزدگی برخی موجب شده که در بازار داغ تبلیغات بعضا سیاست های کلان نظام مانند استکبارستیزی نیز زیر سوال رفته و با ابهام زایی افکار عمومی دچار تشویش شود.
 
با نگاهی منصفانه به عملکرد دولت های نهم و دهم و تحلیل سخنان رهبر معظم انقلاب در هشت سال گذشته در می یابیم که یکی از نقاط قوت دولت، حرکت تهاجمی نسبت به دشمنان اسلام در سیاست خارجی بوده است.
 
حضرت آیت الله خامنه ای دراین باره می فرمایند:« یکی از نقاط قوت این دولت(دولت نهم) روحیه‌ى تهاجم در مقابله‌ى با زورگویان بین‌المللى است. یک وقت هست که زورگویان بین‌المللى مى‌آیند و میگویند که آقا شما فلان کار را کرده‌اید و ما رفع و رجوع مى‌کنیم و نه واللَّه، نه باللَّه...؛ ولى یک وقت هست که تهاجمش، تهاجم زورگویانه است؛ بهترین دفاع در چنین مواقعى هجوم است. زورگویان بین‌المللى، نقاط ضعف زیادى دارند: جنایت میکنند، فساد میکنند، به حقوق بشر تجاوز میکنند، به حقوق ملتها تعدى میکنند، انسانها را لگدمال میکنند و همه‌ى کارهاى زشت را انجام میدهند؛ آخر هم طلبگار همه‌اند! خب، نقاط ضعفشان، با حالت تهاجمى و با حالت طلبگارى، گفته و بیان بشود. اینجور نیست که ما براى تهاجمات سیاسى بین‌المللى، بخواهیم پاسخ پیدا کنیم. یک وقتى از بنده - سالهاى اوایل - میپرسیدند که آقا، شما در مقابل این حرف چه جوابى دارید؟ میگفتم ما جواب نداریم؛ ما ادعا داریم و مدعى اینها هستیم؛ در قضیه‌ى زن مدعى هستیم؛ در قضیه‌ى حقوق بشر مدعى هستیم؛ در قضایاى حقوق اساسى انسانها مدعى هستیم. ما مدعى اینها هستیم؛ ما در مقام پاسخگویى نیستیم. چرا باید سوال بکنند تا کسى مجبور باشد پاسخ بدهد؟ آنها بى‌جا میکنند سؤال و ادعا میکنند. این روحیه، روحیه‌ى خوبى است؛ روحیه‌ى انقلاب این است؛ این است که حقیقت را روشن و درخشان میکند.»(2)
 
داشتن روحیه تهاجمی در سیاست خارجی خصوصا مقابل زورگویان یک اصل دیپلماسی خارجی مورد نظر امام و رهبری است که نباید در هیاهوی انتخاباتی از آن غافل شد.
 
امام نیز همواره بر این امر تاکید می ورزید و در مقابل قدرت های زورگو در هیچ شرایطی حاضر به عقب نشینی نبود. نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در واقع یک حرکت تهاجمی نمادین برای یادآوری همین امر مهم به تمام مسلمانان جهان بود که لحظه ای نباید آمریکا و اسرائیل را راحت گذاشت.
 
با توجه به این استراتژی روشن متاسفانه اخیرا شنیده می شود که نامزدها برای اینکه خود را در زمینه سیاست های خارجی معتدل و با روابط عمومی بالا نشان دهند به گزاره هایی چون محکومیت هولوکاست پرداخته و آن را اشتباه راهبردی و تندروی دولت های نهم و دهم ارزیابی می کنند. این در حالیست که بارها رهبر معظم انقلاب با طرح موضوع هولوکاست پشت پرده دروغگویی و دورویی غرب را افشا کرده اند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی واکنش غرب به طرح مسأله هولوکاست را ناشی از رفتار دوگانه آنها در برخورد با مسائل سیاسی جهان ارزیابی کرده و می فرمایند:« امروز در بسیارى از کشورهاى غربى کسى جرأت ندارد که واقعه‌ى مجهول‌الحال هولوکاست را زیر سؤال ببرد. آن طورى که اطّلاع دادند به ما، در آمریکا اگر کسانى با تکیه به مبانى روانشناسى و جامعه‌شناسى بخواهند بر علیه همجنس‌بازى چیزى بنویسند و منتشر کنند، قادر نخواهند بود، جلویشان گرفته میشود! اینها چطور ملتزم به آزادى بیانند؟ آن جایى که پاى سیاستهاى خبیث صهیونیستى در میان است که باید اخلاق ملّتها و نسلهاى جوان به فساد کشیده بشود، در آنجا آزادى بیان معنا ندارد و کسى جرأت نمیکند و حق ندارد در مقابل این سیاست خباثت‌آلود و رذیلانه چیزى منتشر کند - یا در قبال مسأله‌اى مثل هولوکاست - امّا براى اهانت به مقدّسات اسلامى و به خیال خودشان براى سبک کردن این مقدّسات در چشم جوانان کشورهاى اسلامى چرا! کسى از اینها باور نمیکند. کسى باور نمیکند که رژیم آمریکا که سى سال از کسى مثل حسنى مبارک به جدّ حمایت کرده است، سى و پنج سال از کسى مثل محمّدرضاى پهلوى در ایران با همه‌ى آن جنایات پشتیبانى کرده است، این رژیم طرفدار دموکراسى باشد؛ کسى باور نمیکند که حمله‌ى آنها به عراق و حمله‌ى به صدّام حسین به‌خاطر مبارزه‌ى با دیکتاتورى باشد. اینها خودشان دیکتاتور پرورند. دیکتاتورهاى منطقه‌ى اسلامى ما در طول زمانهاى مختلف، با تکیه‌ى به آنها توانسته‌اند و همچنان میتوانند به مردم خودشان زور بگویند و ظلم کنند و تبعیض روا بدارند. چطور اینها ادّعاى دموکراسى‌خواهى میکنند. کسى از آنها باور نمیکند.»(3)
 
 
همچنین معظم له با بیان چهارچوب های ظالمانه غرب در برخورد با سخن منطقی منتقدان و مخالفان می فرمایند: « غربى‌ها جور دیگرى عمل میکنند. البته هم ما چهارچوبهائى داریم، هم آنها؛ آنها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در یک کشورى کسى به افسانه‌ى هولوکاست اعتراض میکند، میگوید من قبول ندارم؛ او را زندان مى‌اندازند، محکومش میکنند که چرا یک حادثه‌ى پندارىِ تاریخى را انکار میکنى! حالا گیرم پندارى هم نباشد - واقعى باشد - خیلى خوب، انکار یک حادثه‌ى واقعىِ تاریخى مگر جرم است؟ اگر براى کسى روشن نشد، ثابت نشد و او انکار کرد یا حتّى در آن تردید کرد، او را بیندازند زندان! الان در کشورهاى مدعى تمدن در اروپا قضیه این است. اگر کسى اعتراض کند، تردید کند، قبول نداشته باشد، دادگاه‌ها محکومش میکنند؛ آن وقت به پیغمبر اعظم، به این انسان برجسته‌ى همه‌ى تاریخ، صریحاً اهانت میکنند، مقدسات یک میلیارد و نیم مسلمان را مورد توهین قرار میدهند، کسى حق ندارد به این اعتراض کند که چرا شما این کار را کردید! ببینید این چه چهارچوبهاى غلط و مفتضحى است. چهارچوب آنها این است. اگر کسى در آنجا با حجاب ظاهر بشود - در دانشگاه یا در محیط کار - مجرم است! این چهارچوب است دیگر، منتها چهارچوبهاى غلط و معوج، برخلاف فطرت انسان، برخلاف فهم درست انسان. چهارچوبهاى ما چهارچوبهاى الهى است: ما با فساد مخالفیم، با فحشا مخالفیم، با انواع و اقسام انحرافات بشرى مخالفیم، برابر آنچه که شریعت و دین به ما مى‌آموزد. ما معتقدیم بایستى در مقابل این انحرافها ایستاد، راه‌هاى زندگى را باید از اسلام و قرآن و الهام الهى و وحى الهى گرفت. این چهارچوب ماست. این شد مردم‌سالارى دینى. این الگوى ماست.»(4)
 
 
حضرت آیت الله خامنه ای در دیداری دیگر با اشاره به اینکه اکنون پایه های رژیم صهونیستی در جهان بسیار متزلزل شده درباره عدم تحمل رسانه در مقابل سوال از هولوکاست می فرمایند:« عدم تحمل رسانه‌های غربی و صهیونیستی و دولتهای حامی صهیونیزم در برابرِ حتی طرح سؤال و تحقیق درباره هولوکاست که بهانه‌ی غصب فلسطین بود، یکی از نشانه‌های این تزلزل و ابهام است. اکنون وضع رژیم صهیونیستی از همیشه‌ی تاریخ سیاه خود در افکار عمومی جهان بدتر و پرسش از دلیل پیدایش آن جدّیتر است. اعتراض بی‌سابقه و خودجوش جهانی از شرق آسیا تا امریکای لاتین علیه آن رژیم و تظاهرات مردمی در 120 کشور جهان و از جمله در اروپا و در انگلیس که خاستگاه اصلیِ این شجره‌ی خبیثه بود، و دفاع آنان از مقاومت اسلامی غزه و از مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه، نشان میدهد که یک مقاومت جهانی علیه صهیونیزم پدید آمده که در 60 سال گذشته هرگز تا این حد، جدی و حجیم نبوده است. میتوان گفت مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین توانسته است وجدان جهانی را بیدار کند.»(5)
 
جالب اینجاست که مواضع رهبری در مقابل اسرائیل و طرح مسأله هولوکاست صرفا به سال های آخر دولت دهم ختم نمی شود بلکه ایشان درپیامی به مناسبت کنگره عظیم حج در سال 85 خطاب به تمام مسلمانان جهان با اشاره به دوگانگی رفتار خصمانه آمریکا در حمایت از اسرائیل و جرم شمردن تحقیق درباره هولوکاست می فرمایند: « غرب بویژه پس از سردمداری آمریکا، با ستمهای آشکار و رفتارهای بی منطق و استکبار و غرور بی حد و حصر، در جهان اسلام به یک ضد ارزش تبدیل شده است. رفتار آنان با مردم فلسطین و متقابلاً رفتار آنان با دولت خونخوار صهیونیست؛ موضع آنان در قبال اعتراف رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و متقابلاً موضع آنان در برابر استفاده غیرنظامی ایران از انرژی هسته‌ای؛ حمایت آنان از حمله‌ی نظامی بر لبنان و کمک تسلیحاتی و سیاسی به حمله کننده و متقابلاً ضدیت آنان با مدافعان جان برکف لبنانی؛ باجگیری دائمی آنان از دولتهای عربی و متقابلاً باج دهی همیشگی آنان به رژیم صهیونیستی؛ حمایت از اهانت‌کنندگان به مقدسات اسلام و حتی افتراء و اهانت صریح بلندپایگان غربی ازقبیل پاپ به این آئین الهی و متقابلاً جرم شمردن تحقیق و تردید درباره‌ی هولوکاست و کیان صهیونیستی؛ حمله نظامی و کشتار و ویرانی در عراق و افغانستان بنام دمــــوکراسی، و متقابلاً توطئه بر ضد دولتهای منتخب مردمسالار در فلسطین و عراق و آمریکای لاتین و هر جای دیگری که عوامل آمریکا و صهیونیست بر سر کار نیامده باشند؛ غوغای مبارزه با تروریسم و متقابلاً گفت و گوی پنهانی و حتی کمک به تروریستهای جرّار در عراق و غیره..
 
این رفتارهای نامعقول و کین توزانه بر ملتهای مسلمان حجت را تمام کرده و به بیداری اسلامی کمک رسانده است. امروز چه بخواهند و چه نخواهند حرکتی عمیق و ریشه دار در دنیای اسلام آغاز شده است و همین حرکت است که در زمان متناسب خود به استقلال و عزت و حیات دوباره‌ی امت اسلامی خواهد انجامید.»(6)
 
پرواضح است که اگر طرح مسأله هولوکاست و حمله به سیاست ها و رفتارهای خصمانه آمریکا و اسرائیل امری غلط بود، رهبر فرزانه انقلاب در این سطح به تبیین این امر نمی پرداختند و در بیاناتشان دولت را از پیگیری این رفتار برحذر می داشتند. علاوه بر این با مطالعه تاریخ در می یابیم که مسأله هولوکاست در واقع یکی از مهمترین زیربناهای راه اندازی دعواهای بین المللی و تاسیس رژیم جعلی اسرائیل است که خدشه در آن در واقع شیشه عمر صهیونیست ها در خاورمیانه را می شکند.
 
همچنین در سال های اخیر در عرصه بین المللی شاهد آن بودیم که طرح موضوع هولوکاست از سوی رییس جمهور در مجامع جهانی و نمایش رفتارهای دوگانه غرب در مقابل این موضوع موجب تزلزل جدی پایه های این رژیم اسرائیل و تقویت منتقدان آن در سراسر دنیا شد.
 
به عنوان نمونه"فردریک توبن" اندیشمند و محقق آلمانی که تاکنون به خاطر پژوهش و انتقاد از هولوکاست چندین بار در کشورهای مختلف به زندان افتاده است چند ماه پیش با حضور در خبرگزاری فارس گفت: «در غرب تنها آزادی خرید وجود دارد و ایران تنها کشوریست که شجاعت صحبت و حتی انکار هولوکاست را دارد و سخنان هفته گذشته احمدی نژاد در سازمان ملل و زیر سؤال بردن مجدد هولوکاست و 11 سپتامبر مرا بسیار خوشحال کرد.»
 
نگرانی آنجاست که زیر سوال بردن مطرح کردن ماجرای هولوکاست در محافل بین المللی از سوی برخی نامزدهای اصولگرا نیز مطرح می شود و این در حالیست که مواضع رهبر معظم انقلاب در مقابل رژیم جعلی اسرائیل بر اساس اصل عزت (7) آنقدر مقتدرانه و انقلابی است که دیگر جای هیچ شک و شبهه ای برای خواص باقی نمی گذارد.
 
ایشان در سخنان خود در ابتدای سال جاری در حرم امام رضا(ع) فرمودند: « گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم میکنند؛ تهدید به حمله‌ی نظامی میکنند؛ اما به‌نظرم خودشان هم میدانند، و اگر نمیدانند، بدانند که اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد.»(8)
 
بد نیست کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری قبل از اظهار نظر درباره مسائل اینچنینی با مراجعه به فرمایشات امام و رهبری مواضع خود را در راستای منویات ولایت و مصالح نظام اسلامی تنظیم کرده و بعد به سخنرانی در زمینه های مختلف بپردازند. 
 
نقد عملکرد دولت های نهم و دهم در شرایطی منصفانه و با نگاه کارشناسی راه را برای سیاه نمایی ها بسته و ضعف ها را در شرایطی واقعی بازگو می کند. بدیهی است که نقد به برخی رفتارهای حاشیه ساز دولت نباید ما را به سمت تخریب موفقیت ها و خدمات آن سوق دهد که این یک اشتباه استراتژیک است و هزینه آن را نظام اسلامی پرداخت خواهد کرد.
 
مطلوب آن است که نامزدها به جای بازی در پازل دشمن و زیر سوال بردن عزت ملی برنامه های خود را برای حل مشکلات معیشتی مردم و برافراشتن پرچم عزت اسلام بر قله های افتخار جهانی با تقویت بیداری اسلامی و مقابله با استکبار ارائه دهند تا در عرصه انتخابات به معرض قضاوت عمومی قرار گرفته و شاهد انتخابات باشکوهی در راستای آفرینش حماسه ای سیاسی باشیم.
 
محمد حسین کشکولی
 
پی نوشت ها:
1-     سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی 1392/01/01
2-     سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار هیأت دولت 1387/06/02
3-     سخنان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم دریایى امام خمینى نوشهر 1391/06/27
4-     سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌ 1390/12/18
5-     سخنان رهبر معظم انقلاب در چهارمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین 1387/12/14
6-     پیام حضرت آیت الله خامنه ای به مناسبت کنگره عظیم حج 1385/10/08
7-     [نامزدهای انتخابات باید] انسانهاى با تدبیرى باشند، با حکمت باشند. ما در سیاست خارجى گفتیم «عزت و حکمت و مصلحت». 07/02/1392
8-     سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی 1392/01/01
 
 

/902/ی702/ک

ارسال نظرات