۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۶۴۴۹۱
نماینده ولی فقیه در بسیج:

کج‌فهمی از دین آفت بزرگ جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مسوول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین گت: روحانیت، مرزبانان مرزهای اقتصادی، معنوی و فرهنگی ایران اسلامی است.
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین امروز در جمع روحانیان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا در تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: یکی از آفاتی که همواره اسلام را تهدید کرده و می کند، پدیده کج فهمی مبانی دینی است.


وی با بیان این‌که مقابله با فهم نادرست از دین بر عهده روحانیت است، گفت: کج فهمی از  دین زمانی در قالب خوارج ظهور کرد و مانع رشد بالنده دین اسلام شد و نگذاشت اسلام آنچنان که باید و شاید در متن زندگی جریان یابد و انسان را از ضلالت و گمراهی دور سازد.


حجت الاسلام تویسرکانی در ادامه با بیان اینکه شهید مطهری، شهید مبارزه با کج فهمی ها و تحریفات است، خاطر نشان کرد: شهید والامقام استاد مرتضی مطهری با اتکا به اجتهاد و بصیرتی که داشت، توانست ریشه کج فهمی ها را شناسایی کند که در قالب التقاطیون، متحجرین و مارکسیست ها فعالیت داشتند، از این رو در نهایت همین مجموعه بود که نتوانست در مقابل روشنگری های استاد شهید واکنش عقلانی و منطقی نشان دهد و در نتیجه اقدام به حذف فیزیکی استاد کردند.


وی در ادامه روحانیت را مرزبانان مرزهای اعتقادی، معنوی و فرهنگی ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امروز استکبار جهانی در قالب جنگ نرم تلاش می کند تا جایگاه معنوی روحانیت را در جامعه اسلامی با استفاده از ابزار تحقیر، تکفیر، تطمیع  تهدید و ترور متزلزل سازد، به این علت است که روحانیت اصیل و متعهد نمی گذارد استکبار جهانی به اهداف خود در ارتباط با استحاله فرهنگی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران نایل شود.


 مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمنان اسلام و تشیع تلاش می کنند این خاکریز مستحکم و غیر قابل نفوذ را به هر قیمتی که شده است از میان بردارند تا بتوانند با جایگزین ساختن اسلام آمریکایی به استثمار و چپاول منطقه خاورمیانه پردازند.


وی در پایان با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: مربیان عقیدتی سیاسی بایستی با روشنگری های سیاسی زمینه ساز خلق حماسه سیاسی باشند و با بصیرتی که ما از این ملت آگاه و هوشمند همواره سراغ داریم بی تردید رییس جمهوری را انتخاب خواهند کرد که با معیارهای رهبری منطبق باشند و جایگاه معنوی انقلاب اسلامی ایران را در جهان بیش از پیش تقویت کند./935/پ203/ب

ارسال نظرات