۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۳۳۹
رییس اداره تبلیغات بهشهر:

هتاکان صحابی پیامبر، انسجام امت اسلامی را هدف گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: تعرض به مقبره حجر بن عدی بیانگر اندیشه های تکفیری بوده که انسجام امت اسلامی را هدف گرفته است.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر

حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر با محکوم کردن اهانت به ساخت صحابی پیامبر گرامی اسلام از سوی تروریست های سوری افزود: این اهانت بزرگ برنامه ای تعیین شده از سوی دشمنان برای تضعیف مسلمانان و بر هم زدن اتحاد و انسجام اسلامی است.

 

وی با تأکید براین که در برابر این بی حرمتی آشکار نباید سکوت کرد، افزود: هتک حرمت و توهین به صحابه پیامبر قابل اغماض نیست.

 

حجت الاسلام بابایی بیان داشت: وهابیون اگر به هر کسی از صحابه دیگر توهین شود اعتراض می کنند، اما چون حجربن عدی، در جهت ولایت و اهل بیت(ع) بود این چنین توهین کردند.

 

وی افزود: این توهین ها در جامعه اسلامی چیز جدیدی نیست، اما در هر شرایطی باید در برابر این توهین اعتراض کنیم و موضع گیری آشکار داشته باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر، نبش قبر صحابی نبی اکرم(ص) و امیرالمومنان(ع) از سوی سلفیان را جنایتی بزرگ دانست که خوشبختانه با عکس العمل شدید مسلمانان ایران و جهان همراه بوده است.

 

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: در پرونده زندگی حجربن عدی دوستی به اهل بیت(ع) به خوبی مشهود است و مشکل دشمنان و صهیونیست ها که گرداننده این خیمه شب بازی هستند، مشکل با رهبری است.

 

وی گفت: در رابطه با دشمنی با همسایگان اطراف ما هم این افراد با حکومت سوریه و بغداد کاری ندارند و چون می دانند که سوریه همراه ایران است چنین مشکلاتی برای آنان ایجاد می کنند.

 

این مسؤول فرهنگی یادآور شد: هر کجایی که نامی از ولایت و رهبری ما باشد دشمنان ساکت نمی نشینند و همه فتنه ها در جهت پایین کشیدن ولایت و رهبری است.

 

حجت الاسلام بابایی با اشاره به زندگی حجربن عدی اظهار داشت: حجربن عدی در اواخر عمر پیامبر مسلمان شد و تاریخی درخشان در ولایتمداری از زمان پیامبر تا دوران امامت امام حسین(ع) دارند که در زمان امام حسین(ع) در سرزمین مرج العذراء که  جنگ قادسیه، از سوی خودشان فتح شده بود همراه یارانش به دست معاویه در این مکان به شهادت رسیدند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با اشاره به موضع گیری مناسب مراجع و علما در این رابطه گفت: همه دلسوزان و  آگاهان امت اسلامی باید این اقدام زشت را محکوم کنند و دامن اسلام را از چنین اقدامی پاک کنند و مانع بروز و ظهور دوباره و مجدد این اقدامات شوند./950/ت302/ش

ارسال نظرات